Общественият посредник съдейства за спазване правата и законните интереси на гражданите пред органите на местното самоуправление и местната администрация и представя мотивирани предложения за промяна на съществуващата практика на административното обслужване на гражданите.
Дейността на обществения посредник е публична и е насочена към подобряване качеството на административните услуги и повишаване на правната култура на гражданите.
Общественият посредник приема и разглежда жалби и сигнали за:
- нарушения на права и свободи;
- за нарушаване на изискванията за законосъобразност на администритивните актове и действията на местната власт;
- неспазване на процедури по издаване на административни актове и предоставяне на административни услуги;
- предоставяне на невярна или недостатъчна информация за упражняване на правата и задълженията на гражданите и реда и условията за извършване на административни услуги;
- прояви на некомпетентност, недобросъвестност и незачитане достойнството на гражданите.
Жалби и сигнали пред обществения посредник могат да подават физически лица с постоянен или настоящ адрес на територията на община Казанлък, както и организации, осъществяващи дейността си на територията на община Казанлък.
Общинският съвет избира обществен посредник с тайно гласуване с мнозинство 2/3 от общия брой на общинските съветници.
С решение № 897 взето на заседание на Общински съвет - Казанлък, проведено на 29.11.2018 г. за обществен посредник е избрана Гинка Стефанова Щерева. Мандатът на обществения посредник на община Казанлък е 5 години.
публ. на 06.02.2019 г.