- Начало
- Администрация
- Административни актове
- Решения на Общински съвет - Казанлък
РЕШЕНИЕ № 820
взето на заседание на Общинския съвет – Казанлък,
проведено на 08.04.2008 г., Протокол № 66
ОТНОСНО: ОС-236/07.04.2008 г. - Кандидатстване по Оперативна програма „Регионално развитие” по Проект „Подкрепа за осигуряване на подходяща и рентабилна образователна, социална и културна инфраструктура, допринасяща за развитие на устойчиви градски ареали”.
Мотиви: Министерство на Регионалното развитие и благоустройството, Главна дирекция „Програмиране на регионалното развитие” откри схема за предоставяне на безвъзмездна финансова помощ по Оперативна програма „Регионално развитие” - BG161PO001/1.1-01/2007 „Подкрепа за осигуряване на подходяща и рентабилна образователна, социална и културна инфраструктура, допринасяща за развитие на устойчиви градски ареали”. Схемата е по Приоритетна ос 1 на Оперативната програма - „Устойчиво и интегрирано градско развитие”, Операция 1.1: „Социална инфраструктура”. Бюджетът на схемата е 245 260 750 лева, от които 208 471 637 лева (85%) съфинансиране от Европейския фонд за регионално развитие и 36 789 113 лева (15%) национално съфинансиране. Схемата и бюджетът й са разделени на три компонента:
Компонент 1 - Образователна инфраструктура с бюджет 147 978 552 лева;
Компонент 2 – Социална инфраструктура с бюджет 43 845 498 лева;
Компонент 3 – Културна инфраструктура с бюджет 53 436 700 лева.
По схемата могат да бъдат финансирани отделни проекти с бюджет от 200 000 лева до 6 000 000 лв. по всеки от компонентите. Схемата не изисква съфинансиране от страна на кандидатите. Продължителността на изпълнение на проектите може да бъде максимум 24 месеца.
Допустими по схемата са 86 общини от страната. Община Казанлък е допустим кандидат по схемата.
Допустими дейности по схемата са ремонт, реконструкция, обновяване, доставка на подходящо оборудване за:
Компонент 1 - детски ясли и градини, обединени детски заведения, основни и средни училища, в това число учебни зали, библиотеки, лаборатории, интернет връзки, спортни съоръжения, учебни корпуси, вкл. прилежащото дворно място с общежития.
Компонент 2 - Сгради/помещения, в които се предоставят социални услуги в общността, и на специализирани институции съгласно чл. 36, ал.2 и 3 от Правилника за прилагане на Закона за социално подпомагане;
Компонент 3 - културни центрове, театри, читалища, библиотеки и други обекти, свързани с културния живот. Сградите, обект на ремонт /реконструкция/ обновяване, трябва да са държавна или общинска собственост, или собственост на юридически лица с нестопанска цел, регистрирани в обществена полза.
Предимство по схемата ще имат проектни предложения за подобряване инфраструктурата на институции, обслужващи повече от едно населени места, крайни, периферни населени места, проекти с мерки на подобряване на енергийната ефективност и/или използване на възобновяеми енергийни източници, както и за осигуряване на достъпна архитектурна среда за хора с увреждания.
Съгласно условията за кандидатстване за извършване на строително-монтажни работи върху сграда – общинска собственост следва да се приложи към проектното предложение Решение на Общински съвет, с което се декларира, че предназначението на сградата/помещенията, обект на интервенция по проекта, няма да бъде променено за период не по-малък от 5 години след приключване на дейностите по проекта.
Основна стратегическа цел за развитието на Община Казанлък съгласно Общинския план за развитие за периода 2007 – 2013 г. е да се постигнат стабилни темпове на икономически растеж и по-високи стандарти на жизнената среда.
Приоритет 4, Специфична цел 5, Мярка 1 регламентира осигуряване на инвестиции за основни и текущи ремонти на читалищата, извън град Казанлък и модерно оборудване на културните институти.
Приоритет 5, Специфична цел 2, Мярка 2 регламентира приоритетно модернизиране на училищната база чрез основен ремонт на сградите на училища – подмяна на дограми, ремонт на покриви, саниране, освежаване на фасади, подобряване на материално-техническата база в училищата.
По Приоритет 5, Специфична цел 4 «Развитие на социалните услуги и интеграция на уязвимите групи», Мярка 1 «Развитие на социалните услуги» е заложен ремонт и модернизация на средата и условията в социалните заведения, в т.ч. пребазиране на Дом за възрастни с деменция “Димитър Папазов”.
Устойчиво градско развитие може да бъде постигнато чрез инвестиции във всички видове обществена инфраструктура, сред които от съществено значение е образоватлната, социалната и културната инфраструктура. Те не са достатъчно добре пригодени към настоящата ситуация и възникващите нужди и са в лошо състояние. Оптимизацията и модернизацията на тези видове инфраструктура ще доведе до повишаване качеството на живот и ще съдейства за подобряване на човешкия капитал и пазара на труда в района на гр. Казанлък.
По време на направени през 2004, 2005 и 2006 година проверки от Инспектората към Агенцията за социално подпомагане и Европейската социална комисия в Дом за възрастни с деменция „Димитър Папазов” са установени сериозни несъответствия между материалната база на Дома и стандартите на Европейската комисия. През последните десетилетия са извършени над 20 частични реконструкции на социалния дом, които не водят до ефективни подобрения. Община Казанлък, съвместно с ръководството на дома, предприе мерки за пребазиране на дома с цел пълно изпълнение на дадените предписания и стандартите на Европейската комисия. Беше разработен проект, съобразен с всички изисквания и стандарти, за изпълнение на поредица от дейности за изграждане на съвременена европейска сграда на Дом за възрастни с деменция. Първият етап от проекта беше финансиран от Социалноинвестиционен фонд и към настоящия момент е изпълнен. Обновеното крило беше открито на 14 септември 2007 година. По Оперативна программа «Регионално развитие» Община Казанлък кандидатства за финансиране на втори етап на проекта.
Читалищната дейност в Община Казанлък датира от средата на 19-ти век. Усилията и постиженията на действащите 23 читалища са свързани с богата културно – просветна дейност. От години най-големите населени места в общината - с. Крън и с. Енина нямат действаща зрителна зала към читалищата. Село Розово успя след продължителна забрана да отвори врати на зрителната зала към читалището, но състоянието на сградата изисква спешна намеса за спасяване и възстановяване от влага и течове.
ХГ „Св. Св. Кирил и Методий” и ОУ „Мати Болгария” са от най-големите учебни заведения на територията на общината. С проекта ще бъде осъществена реконструкция на покривите на двете училища, саниране на сградите и подмяна на дограмите, основен ремонт на електрическите и отоплителни инсталация, изграждане на газови инсталации. В сградата на ОУ „Мати Болгария” ще бъде изградена актова зала за нуждите на учебния процес.
Общински съвет - Казанлък, на основание чл. 21, ал. 1, т. 23 и ал. 2 от ЗМСМА,
Р Е Ш И:
Община Казанлък да кандидатства с проектни предложения по Оперативна програма „Регионално развитие”, схема за предоставяне на безвъзмездна финансова помощ: BG161PO001/1.1-01/2007 „Подкрепа за осигуряване на подходяща и рентабилна образователна, социална и културна инфраструктура, допринасяща за развитие на устойчиви градски ареали”, както следва:
- По компонент 1 – с проект „Реконструкция на сградите на ХГ „Св. Св. Кирил и Методий” и ОУ „Мати Болгария”, гр. Казанлък”. Предназначението на сградите, обект на интервенцията по проекта, няма да бъде променяно за период от 5 години след приключване на дейностите по проекта.
- По компонент 2 – с проект „Изграждане на сграда на Дом за възрастни с деменция „Димитър Папазов” (дом № 2) в град Казанлък – ІІ етап и кухня майка за домашен социален патронаж и ученическо хранене”. Предназначението на сградата, обект на интервенцията по проекта, няма да бъде променяно за период от 5 години след приключване на дейностите по проекта.
- По компонент 3 - с проект „Реконструкция на читалищни сгради в с. Крън, с. Енина и с. Розово, община Казанлък”. Предназначението на сградите, обект на интервенцията по проекта, няма да бъде променяно за период от 5 години след приключване на дейностите по проекта.
Адресат на акта: кметът на община Казанлък.
Настоящият акт да се изпрати на областния управител на област Стара Загора, кмета на община Казанлък и обществения посредник в седемдневен срок от приемането му.
Препис от решението да сe изпрати на Районна прокуратура - Казанлък за преглед по реда на общия надзор за законност.
Настоящият акт може да се върне за ново обсъждане на Общински съвет по чл.45, ал.5, изр. 1 от ЗМСМА в седемдневен срок от получаването му.
Настоящият акт може да се обжалва в 14-дневен срок пред Административен съд – Стара Загора.
Участвали в гласуването 33 общински съветници, от които "за" - 33.
Вярно с оригинала!
ПРОТОКОЛИСТ: ПРЕДСЕДАТЕЛ НА ОбС: /п/
/Л. ПОПОВА/ /ВАСИЛ САМАРСКИ/