РЕШЕНИЕ № 100
взето на заседание на Общинския съвет – Казанлък,
проведено на 15.12.2008 г., Протокол № 8

Относно: ОС-988/11.12.2008 г. - Доклад от Васил Самарски - председател на Общинския съвет за създаване на Комисия по установяване конфликт на интереси към Общински съвет - Казанлък на основание чл. 25, ал. 2, т. 3 от Закона за предотвратяване и разкриване на конфликт на интереси.
(Изм. с Решение № 135/30.01.2009 г. на ОбС.)

Мотиви: Народното събрание на Република България прие Закон за предотвратяване и разкриване на конфликт на интереси /ЗПКРИ/ (ДВ бр. 94 от 31.10.2008 г.). Според законодателя конфликт на интереси възниква когато лице, заемащо публична длъжност, има частен интерес, който може да повлияе върху безпристрастното и обективното изпълнение на правомощията или задълженията му по служба. Частният интерес е определен като "всяка облага от материален или нематериален характер за лице, заемащо публична длъжност, или за свързани с него лица, включително всяко поето задължение".

Лицата, заемащи публична длъжност по смисъла на този закон, са определени в чл. 3, като са включени органи и служителите на трите власти - законодателна, изпълнителна, съдебна, президентът и неговата администрация. На местно ниво това са: общинските съветници; кметовете и заместник-кметовете на общини; представителите на общината в органите на управление или контрол на търговски дружества с общинско участие в капитала или на юридически лица с нестопанска цел; управителите и членовете на органите на управление или контрол на общински предприятия, създадени с акт на Общинския съвет.

Със закона се въвеждат специални забрани за лицата, заемащи публична длъжност, като една от тях е забраната във връзка с използването и разпореждането с държавно и общинско имущество.

Предвижда се подаването на четири вида декларации от лице, заемащо публична длъжност пред органа, който го избира или назначава, или пред съответната комисия, определена от Общинския съвет,

Първият вид е декларацията за несъвместимост по смисъла на чл. 5, визиращ невъзможността лице, заемащо публична длъжност, да заема друга длъжност или да извършва дейност, която съгласно действащото законодателство е несъвместима с неговото положение.

Вторият вид е декларацията за частни интереси. В нея лицето посочва обстоятелствата, които биха довели до възникване на конфликт на интереси. Декларацията се подава по образец, определен в закона в 30-дневен срок от влизането на закона в сила - до 31.01.2009 г. или 7-дневен срок от избирането или назначаването му.

Третият вид декларация касае промяна на декларираните вече обстоятелства и се подава в 7-дневен срок от настъпване на промяната, освен ако в специален закон е предвидено друго.

Четвъртият вид декларация е за частен интерес по конкретен повод, като лицето, подало такава декларация, може да бъде отстранено от изпълнение на задължение по служба. Ако лицето е член на орган на местно самоуправление, същото не участва при обсъждането и гласуването на въпрос, по който е декларирало частен интерес.

Законът регламентира, че установяване на конфликт на интереси започва по сигнал, по разпореждане на органа по избора или назначаването, или по инициатива на съответната комисия, както и по искане на лицето, заемащо публична длъжност.

За общинските съветници и кметовете установяването на конфликт на интереси се извършва от съответната комисия по чл. 25, ал.2, т.3 от ЗПРКИ, която е задължена в двумесечен срок от постъпването на сигнала или искането да приключи проверката с доклад пред общинския съвет.

Съгласно § 3 от Преходните и заключителни разпоредби на ЗПРКИ в двумесечен срок от обнародването на закона в "Държавен вестник" държавните и местните органи създават структурите или назначават служител  или комисия по чл. 25, ал. 2.

 
 

Общински съвет - Казанлък, на основание чл. 21, ал.1, т. 1 от ЗМСМА; чл. 25, ал.2, т. 3, във връзка с § 3 от Преходните и заключителни разпоредби на Закона за предотвратяване и разкриване на конфликт на интереси,

 
Р Е Ш И:
 

1. Създава комисия по чл. 25, ал. 2, т.3  от ЗПРКИ с наименование "Комисия по установяване конфликт на интереси" в следния състав: 

ПРЕДСЕДАТЕЛ: Васил Самарски - председател на Общински съвет - Казанлък

ЧЛЕНОВЕ:

Цветанка Цакова Пискова - заместник-председател на Общински съвет - Казанлък;

Елена Стойчева Стойчева - заместник-председател на Общински съвет - Казанлък.

2. Определя следния предмет на дейност на комисията по т. 1:

2.1.Поддържа регистър на декларациите на общинските съветници, кмета на общината и заместник-кметовете на общината по чл. 12 от ЗПРКИ; представителите на общината в органите на управление или контрол на търговски дружества с общинско участие в капитала или на юридически лица с нестопанска цел; управителите и членовете на органите на управление или контрол на общински предприятия, създадени с акт на Общинския съвет.

 2.2. Поддържа регистър за сигнали и искания за установяване на конфликт на интереси, съгласно чл. 24 от ЗПРКИ.

2.3. Опазва поверените й писмени документи от неразрешен достъп на трети лица.

 2.4. Извършва проверки съгласно чл. 26 от ЗПРКИ за установяване на конфликт на интереси и изготвя доклади за техните резултати до Общинския съвет.

 

Адресат на акта: Ст. Дамянов - кмет на община Казанлък; членовете на Комисията по установяване конфликт на интереси.

Настоящият акт да се изпрати на областния управител на област Стара Загора, кмета на община Казанлък и обществения посредник в седемдневен срок от приемането му.

Препис от решението да сe изпрати на Районна прокуратура - Казанлък за преглед по реда на общия надзор за законност.

Настоящият акт може да се върне за ново обсъждане на Общински съвет по чл. 45, ал. 5, изр. 1 от ЗМСМА в седемдневен срок от получаването му.

Настоящият акт може да се обжалва в 14-дневен срок пред Административен съд – Стара Загора.

 
 

Участвали в гласуването  30 общински съветници, от които "за" - 27 .

 
 

Вярно с оригинала!                                              
ПРЕДСЕДАТЕЛ НА ОбС: /п/
/Васил Самарски/
ПРОТОКОЛИСТ: /Веселина Василева/

Адрес:
гр. Казанлък, 6100
бул. Розова Долина №6

Технически сътрудник на кмета:
0431/98201

факс: 0431/98266
mayor@kazanlak.bg

Общинско предприятие „КД и ПИС“:
0431/63880

Дарителска сметка | Телефонен указател
Работно време
Общинска администрация:
от 8.30 - 12.30 и 13.30 - 17.30

Център за информация и услуги на гражданите:
от 8.30 до 17.30

Кметства:
8.00ч. - 17.00ч.

Домашен социален патронаж: 0431/63470


Защита на личните данни | Карта на сайта
Контакти:
ГРАО: 0431/98 346
Местни приходи: 0431/98373; 98497
Общо деловодство: 0431/98 248
delovodstvo@kazanlak.bg
Деловодство "Технически услуги": 0431/98 256

Горещ телефон за сигнали и нередности:
0 700 400 56

Общински приют за бездомни кучета:
0887311884

"Балканинвест" ЕООД
0877431220