- Начало
- Администрация
- Административни актове
- Решения на Общински съвет - Казанлък
РЕШЕНИЕ № 122
взето на заседание на Общинския съвет – Казанлък,
проведено на 15.12.2008 г., Протокол № 8
Относно ОС_937 / 01.12.2008 - Доклад от кмета на общината с проект за решение относно кандидатстване за финансиране на инфраструктурни проекти на Община Казанлък по Приоритетна ос 1 "Устойчиво и интегрирано градско развитие", Операция 1.4 "Подобряване на физическата среда и превенция на риска" по Оперативна програма "Регионално развитие".
Мотиви: Министерство на регионалното развитие и благоустройството откри процедура за предоставяне на безвъзмездна финансова помощ по Оперативна програма “Регионално развитие” 2007-2013, Приоритетна ос 1 „Устойчиво и интегрирано градско развитие”, операция 1.4. „ Подобряване на физическата среда и превенция на риска”, по Схема за предоставяне на безвъзмездна финансова помощ BG161PO001/1.4-02/2008: „Подкрепа за подобряване на градската среда”.
Схемата за безвъзмездна финансова помощ се реализира с финансовата подкрепа на Европейския съюз чрез Европейския фонд за регионално развитие. Проектите ще се изпълняват на територията на Република България в рамките на 86 общини от агломерационните ареали. Община Казанлък е допустим кандидат по схемата.
Процедурата по своята същност е открита, за конкурентен подбор на проекти, с определен срок за представяне на проектни предложения до 5 януари 2009 година.
Целта на процедурата е:
►Да се подобри физическия аспект на градската среда в агломерационните ареали;
►Да се създадат условия за интегриране на групите в неравностойно положение чрез подобряване на физическата и жизнената среда, включително и чрез подобряване на достъпа до административни и социални услуги;
►Да се повиши безопасността и сигурността на градската среда.
Общият размер на безвъзмездната финансова помощ, която ще бъде предоставена по процедурата е 244 096 886 лева. Средствата ще бъдат разпределени по два компонента, както следва:
►Компонент 1 – 55 000 000 лева за общините на градовете София, Варна, Бургас, Русе, Плевен, Пловдив и Стара Загора;
►Компонент 2 - 189 096 886 лева за останалите 79 общини в обхвата на градските агломерационни ареали.
Всеки кандидат има право да внесе само едно проектно предложение на стойност от 1 милион лева до 10 милиона лева.
Предложените проекти трябва да:
►допринасят за устойчивото и интегрирано развитие на градските центрове;
►допринасят за подобряване на качеството на живот, на жизнената и на работната среда;
►допринасят за интегрирането на групите в неравностойно положение чрез подобряване на физическата и социалната среда;
►повишават привлекателността на региона за посетителите и външните инвеститори;
►допринасят за повишаване на безопасността и подобряване сигурността на населението в градовете и агломерационните им ареали
Допустими дейности за финансиране по тази схема са:
►Изграждане, рехабилитация, възстановяване на зони за обществен отдих, като паркове, зелени площи, детски площадки и др., включително поставяне на пейки, беседки, възстановяване на чешми, фонтани, статуи, паметници и други елементи от градското обзавеждане;
►Изграждане, реконструкция, рехабилитация на пешеходни алеи и тротоари, изграждане на велосипедни пътеки и алеи, пешеходни зони, алеи и подлези за пешеходци и велосипедисти, включително свързани дейности, като поставяне на указателни знаци и др.;
►Рехабилитация и реконструкция на улични мрежи, изграждане на обществени паркинги встрани от главни улици;
►Въвеждане на енергоспестяващо улично осветление и осъществяване на мерки за повишаване на сигурността и предотвратяване на престъпността, като поставяне на осветление на паркови площи, охранителни системи за наблюдение на обществени места и др.
►Създаване на достъпна архитектурна среда, включително подобряване на достъпа за хора с увреждания до административни общински сгради;
Проектните предложения трябва да са разработени въз основа на интегриран териториален подход, т. е. система от взаимосвързани действия, които целят трайно подобрение на икономическото, материалното, социалното и екологичното състояние на дадена територия. Основата на този процес е „интеграцията“, което означава, че всички дейности в проектното предложение трябва да бъдат разглеждани в тяхната взаимовръзка с оглед на това между отделните елементи да има такава синергия, че цялостното въздействие на проектното предложение да превишава сбора от въздействието на отделните му съставни части, ако те бъдат осъществени поотделно.
Всяко проектно предложение трябва да включва задължително поне два вида от гореизброените дейности от т. 1 до т. 4, взаимосвързани помежду си и допринасящи за трайното подобряване на целевата територия.
Дейности за изграждане/ реконструкция/ рехабилитация трябва задължително да бъдат извършвани върху общинска недвижима собственост. Рехабилитация и реконструкция на улични мрежи ще се финансира само при напълно изградени и/или реконструирани мрежи на подземната техническа инфраструктура. Няма да се финансират проекти, предвиждащи изграждане на нови или реконструиране на съществуващи мрежи на подземната техническа инфраструктура в период до 5 години след приключване на дейностите по проекта. Няма да се финансират дейности, свързани с извършване на текущ ремонт/поддръжка на улична мрежа.
Предимство ще се дава на проектни предложения, допринасящи за създаване на достъпна архитектурна среда за хора с увреждания.
Предимство ще се дава на проектни предложения, допринасящи за подобряване на паркова среда, зелени площи, обществени места за отдих и детски площадки.
Предимство ще се дава на проектни предложения за изграждане на обществени паркинги в близост да възлови точки на масовия градски транспорт в периферните градски зони, което ще допринесе за подобряване на условията за движение, в съответствие с транспортно - комуникационния план на общината.
Проектните предложения трябва да бъдат част от или да се вписват в стратегическата рамка на съответния Общински план за развитие (2007-2013 г.) и да са в съответствие с действащ устройствен план на целевата територия.
Всяко проектно предложение трябва да бъде придружено от решение на съответния Общински съвет за кандидатстване с проекта по схемата, с което трябва да се декларира, че предназначението на обекта/ите на интервенция няма да бъде променяно за период не по-малък от 5 години след приключване на дейностите по проекта.
В случай, когато предвидените дейности изискват одобряване на инвестиционен проект съгласно ЗУТ, кандидатът задължително представя към формуляра за кандидатстване технически или работен инвестиционен проект съгласно Закона за устройство на територията и Наредба №4 за обхвата и съдържанието на инвестиционните проекти, придружен от подробна количествено-стойностна сметка по видове СМР.
В съответствие с изискванията и условията за кандидатстване по процедурата Община Казанлък е предприела действия по изготвяне на проектно предложение.
Общински съвет - Казанлък, на основание чл. 21, ал. 1, т. 23 от ЗМСМА,
Р Е Ш И:
1. Община Казанлък да кандидатства по Оперативна програма „Регионално развитие” 2007-2013 г. по Схема за предоставяне на безвъзмездна финансова помощ BG161PO001/1.4-02/2008: „Подкрепа за подобряване на градската среда” по компонент 2 с проект, включващ:
· реконструкция на парк „Розариум” и/или
· изграждане охранителна система за наблюдение на местата с повишен риск в гр. Казанлък
2. Предназначението на обекта/ите на интервенция няма да бъде променяно за период от 5 години след приключване на дейностите по проекта.
Адресат на акта: кметът на община Казанлък;
Настоящият акт да се изпрати на областния управител на област Стара Загора, кмета на община Казанлък и обществения посредник в седемдневен срок от приемането му.
Препис от решението да сe изпрати на Районна прокуратура - Казанлък за преглед по реда на общия надзор за законност.
Настоящият акт може да се върне за ново обсъждане на Общински съвет по чл. 45, ал. 5, изр. 1 от ЗМСМА в седемдневен срок от получаването му.
Настоящият акт може да се обжалва в 14-дневен срок пред Административен съд – Стара Загора.
Участвали в гласуването 30 общински съветници, от които „за” – 24.
Вярно с оригинала!
ПРЕДСЕДАТЕЛ НА ОбС: /п/ /ВАСИЛ САМАРСКИ/
ПРОТОКОЛИСТ: /Л. ПОПОВА/