- Начало
- Администрация
- Административни актове
- Решения на Общински съвет - Казанлък
РЕШЕНИЕ № 158
взето на заседание на Общинския съвет – Казанлък,
проведено на 23.04.2009 г., Протокол № 12
Относно: ОС-302/26.03.2009 г. - Заповед № 128/24.03.2009 г. на областния управител на област Стара Загора, с която връща за ново обсъждане като незаконосъобразни т. 6.2. и т. 6.3 от Решение № 138/25.02.2009 г. на Общински съвет - Казанлък.
(Оспорено от областния управител на област Стара Загора със Заповед № 236/13.05.2009 г. (вх. № ОС-485/15.05.2009 г. пред Административен съд - Стара Загора. Изпълнението на решението се спира до окончателното произнасяне на съда.)
Мотиви: Със Заповед № 128/24.03.2009 г. областният управител връща с предложение за отмяна на т. 6.2 и 6.3 от Решение № 138/25.02.2009 г., с което се променя Правилникът за организацията и дейността на Общинския съвет. Точките, предмет на оспорването, касаят създаването на нови ал. 3 и ал. 4 на чл. 22 от Правилника, с които се въвеждат възнаграждение на заместник-председателите на Общинския съвет за изпълнение на задълженията им по чл. 18, ал. 1 и възнаграждение на председателите на групи за изпълнение на задълженията им по чл. 19. Повод за промяната в чл. 22 от Правилника е изменението в чл. 34 от ЗМСМА, с което се промени размерът на възнаграждението на общинските съветници.
В мотивите си към Заповед № 128/24.03.2009 г. на областния управител посочва, че съгласно ал. 3 на чл. 22 заместник-председателите на Общинския съвет получават възнаграждения освен в изпълнение на задълженията си по чл. 18, ал. 1, и за изпълнение на задълженията си по чл. 22, ал. 2. Според областния управител се получава дублиране на възнаграждението, което председателите на групи получават - освен възнаграждението си по ал. 2 на чл. 22, така също и възнаграждение и в изпълнение на задълженията си по чл. 19.
В действителност с приемането на нова ал. 5 от чл. 22 Общинският съвет е въвел ограничение на общия размер на възнаграждението на общинския съветник, което за един месец не може да надвишава 60 на сто от средната брутна работна заплата в съответната общинска администрация за последния месец от предходното тримесечие, независимо дали съветникът участва в качеството си на общински съветник, председател на група или заместник-председател. Създадената нова ал. 5 на чл. 22 е напълно в синхрон със законовото изискване на чл. 34, ал. 2 от ЗМСМА.
Изхождайки от това законово ограничение, Общинският съвет в новата ал. 4 на чл. 18 е приел, че когато времето за заместване на председателя на Общинския съвет от заместник-председателите съвпада с дните за провеждане на заседания на Общинския съвет, на комисиите и на Председателския съвет, заместник-председателите не получават възнаграждение по чл. 22, ал. 2, 3 и 4.
Общинският съвет счита, че с точка 6.2 и и точка 6.3 от Решение № 138/25.02.2009 г. не е нарушил материалния закон, тези текстове не са незаконосъобразни, както се твърди в заповедта на областния управител, поради което ги приема повторно.
Общински съвет - Казанлък, на основание чл. 45, ал. 9 от ЗМСМА,
Р Е Ш И:
Приема повторно т. 6.2 и 6.3 от Решение № 138/25.02.2009 г. на Общинския съвет, върнати за ново разглеждане от областния управител на област Стара Загора със Заповед № 128/24.03.2009 г.
Адресат на акта: М. Нейкова - областен управител на област Стара Загора; Ст. Дамянов - кмет на община Казанлък.
Настоящият акт да се изпрати на областния управител на област Стара Загора, кмета на община Казанлък и обществения посредник в седемдневен срок от приемането му.
Препис от решението да сe изпрати на Районна прокуратура - Казанлък за преглед по реда на общия надзор за законност.
Настоящият акт може да се върне за ново обсъждане на Общински съвет по чл. 45, ал. 5, изр. 1 от ЗМСМА в седемдневен срок от получаването му.
Настоящият акт може да се обжалва в 14-дневен срок пред Административен съд – Стара Загора.
Участвали в гласуването 32 общински съветници, от които "за" - 23 .
Вярно с оригинала!
ПРЕДСЕДАТЕЛ НА ОбС: /п/ /Васил Самарски/
ПРОТОКОЛИСТ: /Веселина Василева/