- Начало
- Администрация
- Административни актове
- Решения на Общински съвет - Казанлък
РЕШЕНИЕ № 170
взето на заседание на Общинския съвет – Казанлък,
проведено на 30.04.2009 г., Протокол № 13
(Изм. с Решение № 193/20.05.2009 г.)
(Изм. с Решение № 225/09.07.2009 г.)
(Изм. с Решение № 227/09.07.2009 г.)
Относно: Приемане бюджета на община Казанлък за 2009 г.
Мотиви: През настоящата 2009 г., както държавата, така и общините сме изправени пред предизвикателството как да отговорим на нарастващите потребности и очаквания на гражданите в условията на засилваща се финансово-икономическа криза. Необходимо е да подготвим и изпълняваме общинския бюджет при трудно прогнозируема среда, нови тенденции и рискове.
Общинският бюджет през 2009 г. трябва да запази качеството на предоставяните услуги на гражданите в условията на финансова криза и в същото време да разполага с достатъчно “буфери”, които да омекотят нейните последствия. В условията на намален собствен ресурс трябва да се изгради адаптивна финансова рамка, позволяваща да се привличат и акумулират значителни ресурси по оперативните програми на Европейския съюз в подкрепа на общинските приоритети и инициативи.
С неговото приемане и изпълнение се поставят няколко основни цели, а именно:
1. Създаването на условия за антикризисно икономическо развитие на общината, в условията на световна финансово-икономическа криза чрез:
- Свеждане до минимум на нецелесъобразните и неефективни разходи;
- Привличане на стратегически инвеститори на територията на Община Казанлък;
- Ефективно управление на ресурсите по спечелени проекти по Оперативните програми на Европейския съюз;
- Разширяване на газификацията на детски, учебни и обществени сгради;
- Използване на енергоспестяващи технологии с цел оптимизация на разходите;
2. Продължаване процеса на децентрализация в сферите образование, култура, социални дейности и кметства.
3. Социална насоченост на бюджета в условията на ограничен финансов ресурс; поносимост на данъчната тежест за гражданите и фирмите.
4. Създаване на условия за спорт и развлечение на младите хора.
5.Разширяване на публично-частното партньорство с цел освобождаване от неефективни разходи за общината.
Приходи
Приходната част на общинския бюджет е разработена в съответствие с действащата нормативна уредба през 2009 г., съобразена е с условията на световна финансово-икономическа криза и заложените ограничения в ЗДБРБ за 2009 г.
Държавни трансфери
Обща допълваща субсидия за делегираните държавни дейности:
Общата допълваща субсидия се използва за финансиране на делегираните държавни дейности по ЕРС, приети с Решение № 29/23.01.2009 г. на МС.
Общата субсидия ще се предоставя 90%., съгласно чл. 17 от ЗДБРБ за 2009 г.
Целевите трансфери за зимно поддържане и снегопочистване на общински пътища се планират като местни приходи.
Изравнителна субсидия
Тя се използва за финансиране на местни дейности се предоставя на 2 транша - 50% до 31.01.2009 г. и останалите 50 % до 31 юли.
Целевата субсидия за капиталови разходи включва три компонента:
- За инвестиции - разпределена по решение на ОбС за местни и делегирани дейности;
- За общинска пътна мрежа - приходите и разходите се планират за местни дейности;
- За екологични обекти - съгласно Приложение № 8 към чл. 13, ал. 1 от ЗДБРБ за 2009 г. за Община Казанлък има разпределени 1млн. лв. за канализация на с. Долно Изворово;
Други трансфери:
През 2009 г. в Централния бюджет за делегираните държавни дейности са предвидени средства за:
- присъдени издръжки;
- медикаменти на ветераните и военноинвалидите;
- превоз на правоимащи болни (с бъбречна трансплантация, байпас, вирусоносители на СПИН и др.);
- превоз на учители (компенсиране на част от разходите по ред определен от министъра на финансите);
- масова физкултура и спорт (по 2 лв. на дете от детско заведение и 3 лв. на ученик, на база представени проекти);
- като трансфер през 2009 г. ще постъпват в приход на общинския бюджет средствата за работни заплати и осигурителни плащания по “Програмата от социални помощи към заетост” на база одобрени проекти.Тези трансфери не се планират в бюджета на общината;
- доброволни формирования за защита при бедствия, съгласно действащите нормативни актове;
- обезщетения при пенсиониране по чл.106,ал.3 от Закона за държавния служител;
Субвенции:
През 2009 г. ще продължи практиката от Централния бюджет да се отпускат на общините и други видове трансфери, а именно:
- за разлика в цените на жилища;
- за покриване на ДДС за общински проекти по програма САПАРД;
- субсидии за вътрешноградски и междуселищни превози;
- компенсации за безплатен превоз на ученици до 16 г.;
- компенсации за безплатни или по намалени цени пътувания;
Общински приходи:
В частта на приходите с общински характер се предвиждат постъпленията от:
- имуществените и други данъци;
- трансфери за местни дейности (обща изравнителна субсидия и трансфер за зимно поддържане и снегопочистване на общинските пътища), определени с чл.10, ал. 1 от ЗДБРБ за 2009 г.;
- частта (размерът) на средствата от целевата субсидия за капиталови разходи, които са предвидени за финансиране на обекти в местните дейности, включително за изграждане и основен ремонт на общинските пътища и екологични обекти;
- постъпленията от операции с общинско имущество, местни такси, глоби, лихви и други неданъчни приходи с общински характер;
- преходният остатък към 31.12.2008г.
Проектът за приходите от местни данъци и такси е разработен на базата на задълбочен анализ на изпълнението им през 2008 г., направените промени в наредби на Общинския съвет, касаещи приходната част на общинския бюджет и не на последно място случващата се в световен мащаб финансово-икономическа криза.
В приходната част се планират разходите за ДДС от стопанската дейност на общината, 3% върху приходите от същата, и съфинансирането по спечелени проекти със знак „минус”.
Разходи
Разходи за делегираните от държавата дейности:
Бюджетът в частта за делегираните държавни дейности е съобразен със ЗОБ, ЗДБРБ за 2009 г., ПМС № 27/09.02.2009 г. за неговото изпълнение, Решение № 29/23.01.2009 г. на МС и указания на МФ.
Изменението на бюджетните взаимоотношения на общината с централния бюджет в изпълнение на нормативни актове влиза в сила от датата на писмото на Министъра на финансите.
Разходите за делегираните от държавата дейности се финансират с обща допълваща субсидия, част от целевата субсидия за капиталови разходи и преходен остатък.
През 2009 г. финансирането на делегираните от държавата дейности по функциите “Общи държавни служби”, ”Образование”, ”Здравеопазване”, ”Социално подпомагане, осигуряване и грижи”, ”Почивно дело, култура, религиозни дейности” и “Икономически дейности и услуги”, се извършва по единни разходни стандарти.
Общинският съвет по предложение на кмета на общината определя числеността на персонала за делегираната от държавата дейност “Общинска администрация” в рамките на средствата определени по единните разходни стандарти.
Кметът на общината определя числеността на персонала в делегираните държавни дейности в специализираните институции и социални услуги в общността, здравеопазването, културата (без читалища), обслужващи звена в системата на образованието, неприлагащи СДБ в рамките на средствата, определени по единните разходни стандарти.
С ПМС № 1 от 10.01.2009 г. е определен нов размер на минималната работна заплата за страната от 01.01.2009 г. в размер на 240 лв.
През настоящата година във функция “Социално осигуряване, подпомагане и грижи” има две нови делегирани държавни дейности - “Дневен център за деца с увреждания” и “Защитено жилище”, като втората е предоставена на НПО ”Оптима”.
Субсидирани дейности - това са читалищата на територията на Община Казанлък – 23 бр. Субсидираната численост е увеличена с 2 бр.
Средствата за осигурителни плащания са планирани в съответствие с измененията в Закона за бюджета на държавното обществено осигуряване.
Текущата издръжка е планирана по разходни параграфи и подпараграфи, съгласно ЕБК в рамките на стандарта с възможност за допълване на средствата като дофинансиране за сметка на преходния остатък или от собствени приходи.
Разпределението на разходите за делегираните от държавата дейности е показано в таблицата на Приложение № 3.
Средствата за делегираните държавни дейности се планират на 100 %, но се разходват до 90%, съгласно чл. 17 от ПЗР на ЗДБРБ за 2009 г.
Разходи за местни дейности:
С приходите от имуществени данъци и неданъчни приходи се покриват разходите в местните дейности. Друг източник са общата изравнителна субсидия, която е част от целевата субсидия за капиталови разходи и преходния остатък в края на отчетния период.
Тук са планирани разходи за работни заплати и осигурителни плащания за ОбС, Домашен социален патронаж, ССТТБО, мероприятия към общинска администрация и всички културни институти.Предвидени са разходи за издръжка на общинска администрация и мероприятия към нея, ОбС, общинска полиция, Целодневни детски градини, Други дейности за децата, Детски ясли, Детска млечна кухня, Домашен социален патронаж, Спортен календар и подпомагане дейността на спортните клубове и културните институти.
За сметка на местните приходи е предвидено дофинансиране в размер на 522 000 лв., в т.ч.: 250 000 лв. за дейността на ИМ ”Искра”, който ще прилага системата на “делегиран бюджет”, т. е. неговите собствени приходи няма да се изземват в приход на общинския бюджет, но са разчетени в приходната част на бюджета и 272 000 лв. за дофинансиране на маломерни паралелки в училищата.
Капиталови разходи
Финансирането на капиталовите разходи са извършва от няколко източника, а именно:
- местни данъци;
- такси;
- неданъчни приходи;
- приходи от приватизация на общинска собственост;
- трансфери за местни дейности;
- целеви трансфери от републиканския бюджет за капиталови разходи;
- средства по бюджетите на отделни министерства;
- европейски структурни фондове и други програми.
Основните моменти при планирането на капиталовите разходи са следните:
- Целевата субсидия за капиталови разходи се разпределя по решение на Общинския съвет за делегираните държавни и местни дейности;
- Съгласувано с МФ се допуска извършването на вътрешни компенсирани промени в поименния списък след 30 юни 2009 г.;
- Средствата от целевата субсидия се предоставят ежемесечно в размер на 1/12 от 90 % от определения размер със ЗДБРБ за 2009 г.;
- Целевата субсидия не се трансформира в обща,неусвоените средства остават като преходен остатък за следващата година и се ползва за същите цели;
- Постъпленията от продажба на общински жилища и терени и сумите от отстъпено право на строеж върху общинска земя се използват за изграждане на жилища за обезщетение на отчуждени собственици;
Община Казанлък е предвидила 100 х. лв. за съфинансиране по програма “СИФ” за ремонт на ДВД № 2 - втори етап по спечелен проект.
Проектът за бюджет на община Казанлък за 2009 г., съставен от кмета на общината се внесе за обсъждане в ОбС на 04.03.2009 г., след което същият бе разпределен за разглеждане и даване на становища по него от постоянните комисии към ОбС, в съответствие с Правилника за организацията и дейността на Общински съвет – Казанлък. Късното внасяне на проекта за бюджет на община Казанлък за 2009 г. постави в изключително затруднено състояние постоянните комисии на ОбС. Независимо от този факт постоянните комисии на ОбС – Казанлък проявиха изключителна активност и в поредица от заседания внимателно и в детайли обсъдиха предложения от кмета на общината за бюджет на община Казанлък за 2009г.
При обсъждането на проекта, същият бе съпоставен с реалните и изключително осезателни нужди на населените места на територията на общината. Проблемите им се изясниха чрез непосредствено участие на общинските съветници, които в продължение на повече от половин година, проведоха срещи с кметовете и населението на селищата в общината, в резултат на което установиха нуждите, проблемните и дълго отлагани въпроси за решаване в различните сфери на обществено-икономическия живот.
При обсъждане на бюджета на община Казанлък за 2009 г. постоянните комисии разгледаха и взеха предвид и поставените въпроси от публичното обсъждане на проектобюджета.
Становищата на постоянните комисии по проектобюджета са съобразени с приетата Стратегия и Годишна програма за управление и разпореждане с имоти – общинска собственост на община Казанлък за 2009 г., както и с бюджетната прогноза в съответствие с обществено-икономическите изисквания, очертаваща параметрите на общинските приходи за 2009 г., предложенията на кметовете на кметства и другите изисквания, посочени в чл. 11, ал. 1 от Закона за общинските бюджети, определящи реда за съставянето на общинския бюджет.
Създадените временни комисии установиха множество незаконосъобразно, нецелесъобразно и неясно изразходвани средства от бюджета на община Казанлък за 2008 г, което е основание Съветът да въведе приоритети по осигуряване и разходване на бюджетни средства.
Общинският съвет отчете необходимостта от внимателно планиране и разходване на бюджетните средства, като важна и основна цел при съставянето на бюджета, съобразена с очакваните приходи и планираните разходи на общината.
Поради тежкото икономическо състояние на община Казанлък и необходимостта от осъществяване на контрол от Общинския съвет на основание чл. 21, ал. 1, т. 24 от ЗМСМА, Общинският съвет упълномощава кмета на общината, със свои заповеди да създаде деветчленни комисии, които да утвърждават план-сметките по разходването, както и да извършват контрола по разходването на средствата от общинския бюджет, касаещи средствата: за клубовете на пенсионера, за Културния календар, за младежки дейности, за Ученически спортен календар, за подпомагане на спортните клубове, за спортни прояви от национално значение, за малки проекти на НПО и граждани, за Социалния календар, за Празничен календар в образованието. Кметът на общината е задължен да включи в състава на комисиите и длъжностни лица по компетентност, което да гарантира от една страна компетентност при разпределението на средствата и от друга страна – прозрачност при разходването на средствата. Създаването на комисиите по никакъв начин не отнема задължението на кмета на общината да организира изпълнението на общинския бюджет за 2009 г., напротив – създава се възможност за осъществяване на взаимодействието между Общинския съвет, кметът на общината и общинска администрация; прозрачност при разходването на бюджетните средства и осъществяване на контрол от Общинския съвет, тъй като изцяло в правомощията на Общински съвет – Казанлък е да избере и организира начина, по който ще реализира осъществяването на контролните си правомощия по чл. 21, ал. 1, т. 24 от ЗМСМА.
Общински съвет – Казанлък, на основание чл. 21 ал. 1, т. 6 и чл. 52, ал. 1 от ЗМСМА, чл. 11, ал. 7 и чл. 12 от Закона за общинските бюджети, разпоредбите на ЗДБРБ за 2009 г., както и ПМС № 27/09.02.2009 г.,
РЕШЕНИЕ
№ 170
1. Приема бюджета на община Казанлък по прихода в размер на 34 072 633 лв.., съгласно Приложение № 1 и Приложение № 2.
В т.ч.
1.1. Приходи с държавен характер - 19 532 192лв.
1.1.1.Обща допълваща субсидия от РБ - 19 052 167лв.
1.1.2. Преходен остатък - 480 025лв.
1.2. Приходи с общински характер - 15 121 657 лв.
в т. ч.:
1.2.1. данъчни приходи - 2 631 687 лв.
1.2.2. неданъчни приходи - 6 933 211 лв.
1.2.3. обща изравнителна субсидия - 3 122 700 лв.,
1.2.4. Целева субсидия за капиталови разходи за финансиране на общинските дейности - . 1 711 300 лв.
1.2.5 Преходен остатък - 722 759 лв.
2. Приема разходната част на бюджета в размер на 34 072 633 лв., съгласно Приложения с № № 3 и Приложение № 4
В т. ч.:
2.1. Държавни дейности - 19 532 192 лв.
2.2. Общински дейности - 14 540 441 лв.
2.2.1. В т. ч.: 522 000 лв. за дофинансиране на делегирани държавни дейности и резерв в размер на 570 582;
2.3. Разпределена по функции и групи разходи, съгласно Приложения с №№ 6,7,8,9, 10,11.
2.4. Приема Инвестиционната програма на община Казанлък за 2009 г., съгласно Приложение № 13 и Приложение № 13 „А” и Приватизационна програма, съгласно Приложение № 18.
2.4.1. Задължава кмета на общината да сформира комисии за приемане на обектите от Приложение № 13 и Приложение № 13 „А” преди разплащането им, като в тях да бъде включен един общински съветник от Постоянната комисия по устройство на територията, инфраструктура, строителство и транспорт, и двама общински съветници, определени от председателя на ОбС на ротационен принцип, представител на ползвателя на обекта, кмета на съответното населено място (по Приложение № 13 „А”) и представители на общинска администрация.
2.4.2. Капиталовите разходи от собствени бюджетни средства да бъдат разпределени по функции и дейности,съгласно Единната бюджетна класификация.
3. Приема план-сметка на извънбюджетни фондове и сметки, в съответствие с Приложение № 9 от параграф 39 от ПЗР на ЗДБРБ за 2009 година., съгласно Приложение № 12
4. Приема следните лимити за разходи:
4.1. Социално-битови разходи на персонала, определени в размер на 3 на сто на база начислени средства за работна заплата, съгласно чл. 25, ал.2 от ПМС 27/09.02.2009г.
4.2. Лимит за представителни разходи, чл. 41, т. 3 от ПМС № 27/09.02.2009 г.:
- Кмет на община в размер на – 30 000лв.
- Председател на Общински съвет в размер на – 30 000лв.
- Кметове на кметства Крън, Бузовград, Енина, Шейново -1000 лв. на кмет, а за останалите кметове на кметства - 500 лв. на кмет за посрещане на гости и транспортни разходи.
4.3. На основание чл.54 от ПМС №27/09.02.2009г. размер на режийни разноски
- за закуска- 0,30лв. с ДДС;
- за обяд- 0,50лв. с ДДС;
4.4. Определя дневен стойностен оклад в ЦДГ и Детски ясли в размер до 2.00лв..
5. Приема разчет за целеви разходи
5.1. Разходи за подпомагане Клубовете на пенсионера в размер на 29 090 лв.
5.1.1. Упълномощава кмета на общината със своя заповед да създаде деветчленна комисия, която да разпределя средствата за подпомагане на клубовете на пенсионера, и която да конкретизира разходите и да контролира тяхното изразходване. В състава на комисията да бъдат включени членовете на Постоянната комисия по социални дейности и трудова заетост – Цветанка Пискова, Димитър Атанасов, Халил Летифов, Ваня Андреева, Николай Александров, Георги Каличков и Цветан Шиков
5.2. Членски внос за участие в неправителствени организации /НСОРБ и РАО “ТРАКИЯ”/ - 18 400 лв.
5.3. Разходи за помощи за погребения на основание чл.31, ал. 1,2,3 ПМС № 27/09.02.2009г. за следните категории лица, починали и погребани на територията на община Казанлък.
5.3.1. Самотни лица без доходи / без близки и роднини/;
5.3.2. Безпризорни лица;
5.3.3 Лица, настанени в заведения за социални услуги, без доходи и роднини;
5.3.4. Лица, регистрирани в общинските служби за социално подпомагане без близки и роднини;
5.4. Разходи за помощи по т.5.3 в размер на 80 лева без ДДС за следните услуги:
Некролог 5 броя 3 лв.
Ковчег и надгробен знак 27 лв.
Превоз на покойника 10 лв.
Изкопаване и заравяне на гроб 40 лв.
5.5. Помощи по решение на Общинския съвет в размер на 20 000лв.,които се разпределят за следните случаи:
- за лечение на служители от бюджетната сфера в особено тежко здравословно състояние в размер до 400 лв.
- еднократна помощ в случаите когато НЗОК не поема пълния размер на операцията,скъпоструващи изследвания или пълния размер на медикаментозното лечение,в размер до 400лв.
- еднократна помощ при особено тежки или извънредни ситуации в размер до 400лв.;
5.5.1. Право на помощи по т.5.5. се ползва веднъж на 3/три/ години.
5.6. Заделя резерв за местни дейности в размер на 570 582лв.
5.6.1. Заделеният резерв за местни дейности да се изразходва само след решение на Общинския съвет
6. Упълномощава кмета на общината да утвърди поименен списък на лицата по чл.30,ал.1,т.2 от ПМС № 27/09.02.2009г.,имащи право на транспортни разходи и размера на средствата в рамките на 100% от действителните разходи за ж.п.транспорт и 90% за автомобилен транспорт.
7. Утвърждава разходи за Културен календар на Община Казанлък през 2009 година, в размер на 132 650 лв., съгласно Приложение № 17.
8. Утвърждава разходи за “Младежки дейности” през 2009г. в размер на 10 000лв.,в т.ч.:
8.1. Младежка информационна програма Дискусионен клуб “Знание”-1000лв.
8.2. Национална седмица за младежка активност,за млади хора с увреждания м.април-2000лв.
8.3. Издаване на общински младежки вестник- 5000лв.
8.4. Базар на свободното време-2000лв.
8.5. Упълномощава кмета на общината със своя заповед да създаде деветчленна комисия, която да утвърждава план-сметките по разходването и контрола на средствата за младежки дейности. В състава на комисията да бъдат включени членовете на Постоянната комисия по образование, младежки дейности, спорт и туризъм – Драгомил Иванов, Захари Даскалов, Даниела Хубенова, Петко Карагитлиев, Джамал Папарланов, Еленка Христова, Николай Хаджиев
9. Утвърждава разходи за ученически спортен календар в размер на 85 900 лв., съгласно Приложение №20
9.1. Упълномощава кмета на общината със своя заповед да създаде деветчленна комисия, която да утвърждава план-сметките по разходването и контрола на средствата за Ученически спортен календар. В състава на комисията да бъдат включени членовете на Постоянната комисия по образование, младежки дейности, спорт и туризъм – Драгомил Иванов, Захари Даскалов, Даниела Хубенова, Петко Карагитлиев, Джамал Папарланов, Еленка Христова, Николай Хаджиев
10. Определя разходи в размер на 225 000 лв. за подпомагане дейността на спортните клубове, от които 5000 лв. за „Офроуд клуб Севтополис” – Казанлък за участието му в Четвърти кръг от Републикански шампионат по ендуро и АТВ – от 20 до 28 юни 2009 г.
10.1. Упълномощава кмета на общината със своя заповед да създаде деветчленна комисия, която да разпределя средствата за подпомагане на Спортните клубове, и която да конкретизира разходите и да контролира тяхното изразходване. В състава на комисията да бъдат включени членовете на Постоянната комисия по образование, младежки дейности, спорт и туризъм – Драгомил Иванов, Захари Даскалов, Даниела Хубенова, Петко Карагитлиев, Джамал Папарланов, Еленка Христова, Николай Хаджиев
11.Утвърждава разходи за спортни прояви с национално значение в размер на 28 000лв.,в т.ч.:
11.1. 59-та Международна колоездачна обиколка на България-19 000лв.;
11.2. Автомобилно рали “Шипка”- 9 000лв.;
11.3. Упълномощава кмета на общината със своя заповед да създаде деветчленна комисия, която да утвърждава план-сметките по разходването и контрола на средствата за Спортни прояви от национално значение. В състава на комисията да бъдат включени членовете на Постоянната комисия по образование, младежки дейности, спорт и туризъм – Драгомил Иванов, Захари Даскалов, Даниела Хубенова, Петко Карагитлиев, Джамал Папарланов, Еленка Христова, Николай Хаджиев
12. Утвърждава средства за туристическа дейност- 23 850лв. в.ч. за ТД „Орлово гнездо” – Казанлък, в размер на 20 000 лв.
13. Утвърждава разходи за кметствата – 275 213 лв. , съгласно Приложение№ 14
13.1. В рамките на утвърдените по т.13 средства са разчетени по 2000 лева за Празник на селото и по 600 лв. за зимно почистване за всяко кметство. Средствата се разходват на база план-сметка.
14. Утвърждава разходи за финансиране на Общинска програма за борба срещу наркотиците в размер на 40000 лв.
15. Всички приходи от туристически такси за 2009 г. да се разходват, след утвърждаване на Общинска програма за развитие на туризма, съгласно чл. 93, ал. 3 от ЗМТД
16. Приходите от екологични такси се разходват за екологични дейности.
17. Утвърждава средства за Общинска программа за демографско развитие в размер на 8 000 лв.
18. Утвърждава разходи за съфинансиране на проекти по СИФ в размер на 100 000лв.
18.1. Утвържава проектен фонд за малки проекти на НПО и граждани в размер на 40 000лв.
18.1.1. Упълномощава кмета на общината със своя заповед да създаде деветчленна комисия, която да утвърждава план-сметките по разходването и контрола на средствата за Малки проекти на НПО и граждани. В състава на комисията да бъдат включени членовете на Постоянната комисия по европейските въпроси и бизнессреда – Иван Кьосев, Станчо Леков, Захари Даскалов, Цветанка Пискова, Елена Стойчева, Радослав Рачев, Димитър Атанасов
18.2. Утвърждава бюджет на Обществения посредник в размер на 37 500 лв..
19.Утвърждава разходи за Социален календар на стойност 4 000лв.,Приложение № 22.
19.1. Упълномощава кмета на общината със своя заповед да създаде деветчленна комисия, която да утвърждава план-сметките по разходването и контрола на средствата за Социален календар. В състава на комисията да бъдат включени членовете на Постоянната комисия по социални дейности и трудова заетост – Цветанка Пискова, Димитър Атанасов, Халил Летифов, Ваня Андреева, Николай Александров, Георги Каличков и Цветан Шиков
20. Одобрява план-сметка по чл. 66, ал. 1 от ЗМТД, съгласно Приложение № 9а.
21. Предоставя право на делегиран бюджет на Общински театър “Любомир Кабакчиев”, съгласно Приложение № 15, в т.ч.: субсидия от общински бюджет – 455378 лв. и собствени приходи 70 000лв.
22. Предоставя право на делегиран бюджет на ИМ”Искра”, съгласно Приложение №16,в т.ч.:държавен трансфер-275 807лв. ,преходен остатък-20447лв.и собствени приходи-250 000лв.
22.1. Задължава директора на ИМ”Искра” да представи план-сметка за изразходването на собствените приходи, като му дава право от тях да ползва, за да формира средна работна заплата в музея от 01.04.2009 г. – 590 лв.
23.Предоставя право на делегиран бюджет. на общинска библиотека „Искра”, съгласно Приложение № 24,в т.ч.: субсидия от общинския бюджет 241811 лв. и 6 725лв.собствени приходи.
24. Предоставя право на делегиран бюджет на общински ЛХМ”Чудомир”,съгласно Приложение № 25,в т.ч.:субсидия от общинския бюджет 86278 лв. и собствени приходи-2317лв.
25. Предоставя право на делегиран бюджет на общинска Художествена галерия,съгласно Приложение № 26,в т.ч.: субсидия от общинския бюджет- 86155 лв. и собствени приходи 9305лв.
26. Утвърждава бюджет за „Други дейности по културата” в размер на 207149 лв., съгласно Приложение № 23, в т. ч. за финансиране на Културен календар в размер на 132650 лв., съгласно Приложение № 17.
26.1. Упълномощава кмета на общината със своя заповед да създаде деветчленна комисия, която да утвърждава план-сметките по разходването и контрола на средствата за Културния календар В състава на комисията да бъдат включени членовете на Постоянната комисия по култура, информационни средства и вероизповедания – Чавдар Ангелов, Николай Буков, Даниела Хубенова, Веселина Желева, Силвия Касева, Генчо Кръстинов, Еленка Христова.
27. Предоставя право на делегиран бюджет на ЦДГ № 13, ОДЗ в с. Шейново, ОДЗ № 6, ОДЗ в с. Енина, ОДЗ в с. Крън, ОДЗ в с. Бузовград, ЦДГ № 15, ЦДГ № 17 и ЦДГ № 18, определен съгласно формула на база един разходен стандарт за издръжка на едно дете, в съответствие с Решение № 29 на Министерски съвет от 23.01.2009 г., считано от 01.06.2009 г.
27.1. Считано от 01.01.2009г.приходите от такси за посещение на ЦДГ се превеждат по сметката на общината.
28. На основание § 69,ал.2 от ПЗР на ЗДБРБ за 2009г. директорите на училища могат да реализират собствени приходи от отдаване на обекти,земеделски земи и гори,собственост на съответното училище,които допълват приходите на учебното заведение.
29. Утвърждава сумата от 60 000 лв. по Общинската програма за закрила на детето, Оперативна цел V, Предоставяне на мерки за закрила на даровитите деца и Празничен Календар в образованието в размер на 50 000 лв.,Приложение № 21. Средствата са предвидени в “Други дейности по образованието” и са за сметка на приходи от местни данъци и такси.
29.1. Упълномощава кмета на общината със своя заповед да създаде деветчленна комисия, която да утвърждава план-сметките по разходването и контрола на средствата за Празничен календар в образованието. В състава на комисията да бъдат включени членовете на Постоянната комисия по образование, младежки дейности, спорт и туризъм – Драгомил Иванов, Захари Даскалов, Даниела Хубенова, Петко Карагитлиев, Джамал Папарланов, Еленка Христова, Николай Хаджиев
30. Определя числеността, СБРЗ от 01.01.2009 г., 01.07.2009г. , ФРЗ и осигурителни вноски на персонала зает в общински дейности, съгласно Приложение № 19. Числеността на Звено "Общинска телевизия и общинско радио" е три броя по щат до 01.06.2009 г.
31. Обслужването на възрастните хора в населените места на общината от Домашен социален патронаж е при минимален норматив от 10 човека за всяко населено място.
32. Детска млечна кухня да доставя храна за децата в населените места на общината при минимален норматив от 20 деца за населено място.
33. С решение на общинския съвет след 30 юни 2009г. могат да се прехвърлят средства от един вид разходи в друг вид разходи за делегираните от държавата дейности,с изключение на разходите за делегираните от държавата дейности по функция «Образование» и функция «Социално осигуряване,подпомагане и грижи», при условие че няма просрочени задължения в съответната делегирана дейност.
34. Във връзка с изискванията на чл. 23, ал. 1 от Закона за народните читалища:
34.1. Създава Комисията за разпределение на държавната субсидия в размер на 541880 лв. за 2009 г. за читалищата на територията на община Казанлък в състав: председател Емил Караниколов – зам.-кмет на общината и членове - председателите на всички читалища на територията на община Казанлък, или упълномощени от тях по надлежен ред лица.
34.2. Задължава Комисията да се произнесе по разпределението на субсидията в срок до 31.05.2009 г.
34.3. Задължава председателя на Комисията, да изиска документ за съдебна регистрация на всяко читалище и провери мандатността на избраните настоятелства.
34.4. Задължава председателя на Комисията, Емил Караниколов да представи разпределението на държавната субсидия за 2009 г. за читалищата на територията на община Казанлък в срок 15.06.2009 г. за утвърждаване от ОбС от председателя на Комисията.
35. Задължава кмета на общината
35.1. Да определя конкретните правомощия и отговорности на второстепенните и третостепенните разпоредители с бюджетен кредит със своя заповед;
35.2. Да ограничава или спира финансиране на бюджетни организации,звена и субсидирани дейности при доказано нарушение на бюджетната дисциплина до неговото отстраняване,като уведомява съответните органи;
35.3. Да прави предложение до Регионален инспекторат по образование за отстраняване на директор на учебно заведение в случай на превишаване на утвърдения му бюджет с 10 на сто.
36. Финансирането на общински дейности да се извършва до размера на постъпилите по бюджетната сметка на общината общински приходи с изключение на трудовите възнаграждения и осигурителните плащания.
36.1. Въвежда следните приоритети при изразходване на бюджетните средства:
36.1.1. Трудови възнаграждения, осигурителни плащания, обезщетения, социални плащания (в т. ч. помощи, стипендии, работно облекло)
36.1.2. Храна, отопление, осветление, вода, издръжка в т. ч. на спортните клубове и други.
36.1.3. Неотложни ремонти и капиталови разходи.
37. Задължава кмета на общината при продажба или отдаване под наем на имоти на територията на населените места (съгласно Програма за управление и разпореждане с имоти - общинска собственост за 2009 г.), средствата придобити от продажба или отдаване под наем в размер на сто процента да се използват само за изпълнение на Приложение № 13 „А” от настоящия бюджет
Участвали в поименното гласуване – списъкът е приложен и е неразделна част от протокола – 24 общински съветници, от които „за” – 24.
Адресат на акта: кметът на община Казанлък;
Настоящият акт да се изпрати на областния управител на област Стара Загора, кмета на община Казанлък и обществения посредник в седемдневен срок от приемането му.
Препис от решението да сe изпрати на Районна прокуратура - Казанлък за преглед по реда на общия надзор за законност.
Настоящият акт може да се върне за ново обсъждане на Общински съвет по чл. 45, ал. 5, изр. 1 от ЗМСМА в седемдневен срок от получаването му.
Настоящият акт може да се обжалва в 14-дневен срок пред Административен съд – Стара Загора.
Вярно с оригинала!
ПРЕДСЕДАТЕЛ НА ОбС: (п) /ВАСИЛ САМАРСКИ/
ПРОТОКОЛИСТ: /Л. ПОПОВА/
Решението е обжалвано от кмета на общината пред АС - Стара Загора и пред ВАС.
И двете инстанции се произнасят в полза на Решение № 170/2009 г. и ОбС - Казанлък!