РЕШЕНИЕ № 197
взето на заседание на Общинския съвет – Казанлък,
проведено на 28.05.2009 г., Протокол № 15

Относно: ОС-546/27.05.2009 г. - Доклад от Васил Самарски - председател на Общински съвет - Казанлък във връзка със заведените дела срещу актове на Общинския съвет, в резултат на което се спира тяхното действие.
(Оспорена  е т. ІІІ от решението в частта, с която се отменя Решение № 34/08-06.2009 г. със Заповед № 330/22.06.2009 г. (вх. № ОС-700 от 24.06.2009 г.) от областния управител до Административен съд - Стара Загора. Оспорването не спира действието на акта до окончателното произнасяне на съда, тъй като не е оспорено допуснатото предварително изпълнение)
(Прекратява производството по адм. дело № 311/2009 г. по описа на Административен съд - Стара Загора, облазувано по жалба на кмета на общината и по оспорване на Областния управител против т. ІІІ от решението, оттегляне на адм. акт в оспорената му част, влязло в сила в частта му по т. 2 Решение № 391/25.02.2010 г.) (Изм. с Решение № 391/25.02.2010 г.)

Мотиви: С решение от 21.05.2009 г. Председателският съвет възложи на Васил Самарски - председател на Общински съвет - Казанлък да внесе доклад за заведените дела срещу актове на Общинския съвет, в резултат на което се спира тяхното действие. Председателският съвет му възложи, предвид оспорването на Решение № 153/23.04.2009 г. на ОбС, да внесе и проект за решение за удължаване срока на действие на Временната комисия за проверка на дейността в сферите, ръководени от Юлияна Палазова - заместник-кмет на община Казанлък - култура, образование, здрвеопазване и младежки дейности.
Хронологията на оспорените актове от м. декември 2008 до настоящия момент е, както следва:
1. Оспорено е Решение 123/15.12.2008 г. с жалба до Административен съд - Стара Загора (вх. № ОС-1010/23.12.2008 г.) от Стефан Димитров Духтев от град Казанлък.
Решението е относно определяне за приоритетен проект „Ново захранване, изграждане на нова и реконструкция на съществуваща водопроводна мрежа в с. Долно Изворово". Решението не е влязло в законна сила, до окончателното произнасяне на съда.
 
2. Оспорени са чл. 17, 18в и параграф 14, ал. 2 от Наредба № 26 за определянето и администрирането на местните такси и цени на услуги на територията на община Казанлък, приети с Решение № 125/30.01.2009 г.
2.1. С   жалба от кмета на общината (вх. № ОС-166/19.02.2009 г.) до Административен съд - Стара Загора;
2.2 С протест от Константин Банчев - прокурор в РП - Казанлък (вх. № ОС-220/09.03.2009 г. ) до Административен съд - Стара Загора.
Оспорените текстове са относно:
- чл. 17 - освобождане от заплащане на такса за сметосъбиране и сметоизвозване и от такса за обезвреждане в депа;
- чл. 18в - определения размер на таксата за битови отпадъци
- параграф 14, ал. 2 - срокът за подаване на декларации по чл. 17, ал. 1 и 2 за 2009 г..
Оспорените текстове от наредбата са в сила до окончателното произнасяне на съда, тъй като наредбата представлява общ подзаконов нормативен акт.
Член 17 и параграф 14 бяха променени с Решение № 184/30.04.2009 г. на Общинския съвет.
 
3. 1. Оспорено е Решение № 134/30.01.2009 г. на ОбС, с което сеизменя на  чл. 120 от Правилника за организацията и дейността на Общинския съвет, сжалба от кмета на общината (вх. № ОС-167/19.02.2009) до Административен съд - Стара Загора.
3.2. Оспорено е изменението на чл. 120 от Правилника за организацията и дейността на Общински съвет - Казанлък, приет с Решение № 134/30.01.2009 г. на ОбС с жалба от кмета на общината (вх. № ОС-168/19.02.2009 г.) до Административен съд - Стара Загора.
Изменението на чл. 120 от Правилника за организацията и дейносотта на общинския съвет, прието с Решение № 134/30.01.2009 г. на ОбС е относно създаване на Постоянна комисия за упражняване на текущ и последващ контрол върху актовете и договорите, издадени или сключени от органите на местната изпълнителна власт. 
Изменението на чл. 120 от Правилника, прието с Решение № 134/30.01.2009 г. на ОбС е в сила до окончателното произнасяне на съда, тъй като правилникът представлява общ подзаконов нормативен акт.
 
4. Оспорени са чл. 30, ал. 1, чл. 91 и чл. 103 от Наредба № 15 на ОбС Казанлък за реда за придобиване, управление и разпореждане с общинско имущество, изменени с Решение №142/25.02.2009 г. с:
4.1. Жалба от кмета на общината (ОС-254/17.03.2009 г.) до Административен съд - Стара Загора;
4.1. Протест (вх. №ОС- 295/24.03.2009) от Константин Банчев и Хр. Петров - прокурори в РП - Казанлък до Административен съд - Стара Загора.  
Оспорените текстове са относно:
- чл. 30 - отдаването на земи от общинския поземлен фонд да се извършва само след решение на Общинския съвет;
- чл. 91 - отнема се правото за провеждането на конкурси със заповед на кмета, същите да се провеждат само след решение на ОбС;
- чл. 103 проектът на договор, сключван от кмета на общината след провеждането на конкурса да е част от конкурсната документация.
Оспорените членове от Наредба № 15, приети с Решение № 142/25.02.2009 г. на ОбС са в сила до окончателното произнасяне на съда, тъй като наредбата представлява общ подзаконов нормативен акт.
 
5. Оспорени са чл. 16, ал. 1, т. 19 и чл. 60, ал. 3 от Правилника за организацията и дейността на Общински съвет - Казанлък, приети с Решение № 831/24.04.2008 г. с Жалба от кмета на общината ОС-456/12.05.2009 г. до Административен съд - Стара Загора.
Приетите изменения в правилника са относно:
-         даване правомощие на председателя на Общинския съвет да "подписва всички договори с физически и юридически лица, касаещи организацията и дейността на Общинския съвет, врамките на бюджета на Общинския съвет".
-         сключването на договор от председателя на Общинския съвет и определяне размера на възнаграждението на привлечените от Общинския съвет експерти и консултанти.
Оспорените текстове от Правилника, приети с Решение № 831/24.04.2008 г. на ОбС, са в сила до окончателното произнасяне на съда, тъй като правилникът представлява общ подзаконов нормативен акт.
 
6. Оспорени са т. 1, т. 3 и т. 4 от Решение № 163/23.04.2009 г. - Жалба от кмета на общинатаОС-457/12.05.2009 до Административен съд - Стара Загора.
Оспорените текстове от решението са относно:
т. 1 - Определената численост на общинска администрация - 175 щатни бройки, считано от 01.06.2009 г.;
т. 2. Отмяната на Решение № 8/18.12.2007 г. и Решение № 885/25.06.2008 г. на Общински съвет - Казанлък, с които е била приета и изменена структурата на общинска администрация;
т. 3. - С която ОбС задължава кмета на общината да внесе промяна на структурата на общинската администрация.
Оспорените т. 1, т. 3 и т. 4 от Решение № 163/23.04.2009 г. не са влязли в законна сила до оконочателното произнасяне на съда.
 
7. Оспорено е Решение № 154/23.04.2009 г. на ОбС с
7.1. Жалба (вх. № ОС-473/14.05.2009) от Стойчо Димитров Ненов от с. Бузовград.
7.2. Жалба (вх. № ОС-474/14.05.2009 г.) от Минко Тодоров Минков от гр. Казанлък.
Решението е обжалвано във връзка с приетото Приложение № 1, с което се предоставят за ползване мери и пасища, предвид несъобразяването на местностите, в които се намират притежаваните от жалбоподателите ферми.
Решението не е влязло в законна сила до окончателното произнасяне на съда.
 
8. Оспорено е Решение № 158/23.04.2009 г., - Заповед № 236/13.05.2009 г. (вх. № ОС-485-15.05.2009) на областния управител на област Стара Загора.
С Решение № 158/23.04.2009 г. прие повторно т. 6.2 и т. 6.3 от Решение № 138/25.02.2009 г., върнато за преразглеждане от областния управител. 
Оспорваните текстове са относно получаване на месечно възнаграждение от заместник-председателите на Общинския съвет и от председателите на групи съветници.
Решението не е влязло в законна сила до окончателното произнасяне на съда.
 
9. Оспорено е Решение № 153/23.04.2009 г. - Заповед № 235/13.05.2009 г., вх. № ОС-486/15.05.2009 на областния управител на област Стара Загора.
Решението е относно създаване на Временна комисия за проверка на дейността на сферите, ръководени от Юл. Палазова – зам.-кмет на общината;
Решението е влязло в законна сила, поради неоспорване от областния управител на допуснатото предварително изпълнение на решението.
 
10. Оспорено е Решение № 159/23.04.2009 г. на ОбС - Заповед № 244/13.05.2009 г. на областния управител на област Стара Загора (вх. № ОС-487/15.05.2009),
С решението еприемата Стратегията за управление и разпореждане с общинска собственост на община Казанлък.
Решението не е в сила до окончателното произнасяне на съда. С невлизането в сила на Решение № 159/23.04.2009 г.  за приемането на Стратегията се спира, до окончателното произнасяне на съда, и изпълнението на Решение № 160/23.04.2009 г. за приемането на Годишната програма за управление и разпореждане с имотите - общинска собственост, приета в изпълнение на Стратегията.
 
11. Оспорено е Решение № 182/30.04.2009 г. на Общински съвет – Казанлък: 
11.1. с жалба от кмета на общината (вх. № С-501/18.05.2009 г. ) до Административен съд - Стара Загора.
11.2. Със Заповед № 250/19.05.2009 г. на Областния управител на област Стара Загора до Административен съд - Стара Загора (вх. № ОС-525/22.05.2009 г.).
Решението е относноинвеститорско намерение на „НИКМИ” АД – София;
Решението не е в сила до окончателното произнасяне на съда.
Тъй като имоти, представляващи УПИ ХІХ-213 и УПИ ІІІ-180 в кв. 3 по плана на "Минерални бани", предмет на Решение № 182/30.04.2009 г.,  са включени в Решение № 34/28.02.2008 г., следва кметът на общината да не изпълни Решение № 34/28.02.2008 г. на Общински съвет - Казанлък до окончателното произнасяне на съда по Решение № 182/30.04.2009 г. Посочените два имота са включени в Годишната програма за управление и разпореждане с имотите - общинска собственост.
 
12.Оспорена е ал. 5 на чл. 17 от Наредба № 26 на ОбС за определянето и администрирането на местните такси и цени на услуги на територията на община Казанлък, приета с Решение № 184/30.04.2009 г. със Заповед на областния управител № 251/19.05.2009 г. (вх. № ОС-526/22.05.2009 г.)
С ал. 5 на чл. 15 се определя, че заплащането на глоба за декларирани неверни данни се извършва по реда на ЗАНН.
Оспорените текстове от наредбата, приети с Решение № 184/30.04.2009 г., са в сила, тъй като наредбата представлява общ подзаконов нормативен акт.
 
Законодателят е предвидил възможност за оспорване на актовете на Общинския съвет от кмета на общината, от областния управител и от заинтересовани лица. Кметът на общината може да върне за ново обсъждане от Общинския съвет актове или да ги оспори пред съответния административен съд.
При воденето на съдебни дела от кмета на общината срещу актове на Общинския съвет разходите за съдебни такси и хонорари на юристи и на двете страни се заплащат от общинския бюджет, което на фона на всеобщата икономическа криза Общинският съвет счита, че поне в някои от случаите, може да се избегне. Добра практика в това отношение би било, ако кметът на общината най-напред връща актовете, които счита за нецелесъобразни или незаконосъобразни за ново обсъждане от Общинския съвет, който може да ги отмени или измени, а в случаите, когато местният законодателен орган приеме отново върнатия акт, кметът да го оспори като незаконосъобразен пред Административния съд.
С цел икономии на бюджетни средства и облекчаване работата на служителите от администрацията, както и за несъздаване препятствия и проблеми при предоставяне на услуги от Общината на гражданите, Общинският съвет предлага на кмета на общината да оттегли някои от внесените в съда жалби, като по някои от тях, ако счита, че е необходимо, да внесе нови доклади с проекти за решения.
Като пример как оспорването на един акт затруднява нормалното изпълнение на дейностите в общината може да се посочи оспорването от областния управител на област Стара Загора на Решение № 159/23.04.2009 г., с което беше приета Стратегията за управление и разпореждане с общинската собственост. Със спиране действието на това решение фактически спира и изпълнението на Решение № 160/23.04.2009 г. за приемането на Годишната програма за управление и разпореждане с имотите - общинска собственост, приета в изпълнение на Стратегията. С това на практика се блокира извършването на всякакви разпоредителни сделки с общинско имущество, водещо до невъзможност за постъпване на планираните приходи в общинския бюджет, което поставя Община Казанлък пред много сериозни финансови затруднения. В тази връзка с изх. № ОС-226 от 26.05.2009 г. председателят на Общинския съвет настоя пред областния управител на област Стара Загора да оттегли оспорването на Решение № 159/23.04.2009 г.
Посоченият пример показва и още нещо - как оспорването на един акт спира изпълнението на друг, свързан с него нормативен документ. В тази връзка може да се  отбележи и спиране изпълнението на Решение № 34/28.02.2009 г. (за продажба на имоти на "Кълвача инвестмънт" АД) до окончателното произнасяне на съда по Решение № 182/30.04.2009 г. (относно инвеститорско намерение на "НИКМИ" АД), тъй като два от имотите са предмет и на двете решения. В тази връзка председателят на Общинския съвет предложи отмяната на Решение № 34/28.02.2009 г. и приемането му отново, по предложение на кмета на общината, без имотите УПИ ХІХ-213 и УПИ ІІІ-180 в кв. 3 по плана на "Минерални бани", предмет на Решение № 182/30.04.2009 г., с цел избягване на съдебни процедури.
Председателят на Общинския съвет предложи и отмяната на Решение № 123/15.12.2008 г. на Общински съвет - Казанлък, относно приоритетността на проект „Ново захранване, изграждане на нова и реконструкция на съществуваща водопроводна мрежа в село Долно Изворово, тъй като с оспорването реално се стопира възможността за безвъзмездното финансиране на обекта от ПУДООС. В тази връзка се предлага кметът на общината да внесе доклад за повторно приемане на решението.
Оспорването на Решение № 153/23.04.2009 г. относно създаване на Временна комисия за проверка на дейността на сферите, ръководени от Юл. Палазова – заместник-кмет на общината към момента не спира изпълнението на решението, тъй като областният управител не е оспорил допуснатото предварително изпълнение на решението. Поради това, че документите, необходими на комисията бяха предоставени от кмета на общината едва след поставянето от Временната комисия на втори срок за внасянето им и предвид големия обем на проверяваните документи, председателят на Общинския съвет предложи срокът на действието на комисията да се удължи до 15.09.2009 г.
 
Председателят на Общинския съвет предложи да се допусне предварително изпълнение на решението. Мотивите за това са следните. Оспорването на Наредба № 26 и Наредба № 15, представляващи общи подзаконови нормативни актове, засягат пряко важни обществени интереси, предвид на това, че оспорваните текстове касаят права на граждани. По отношение на Наредба № 26 - за освобождаването на физически и юридически лица от заплащането на такса битови отпадъци, съгласно чл. 8, ал. 5 от ЗМДТ, а по отношение на Наредба № 15 -защита от подмяна на текстове от проектодоговора при сключването на договора със спечелилия конкурс участник чрез включването на проектодоговора като част от конкурсната документация. Отмяната на решението за създаване на Постоянна комисия за упражняване на текущ и последващ контрол върху актовете и договорите, издадени или сключени от органите на местната изпълнителна власт  ще е пряко нарушение на принципа на прозрачност при прилагането и изпълнението на актовете, приети от местния законодателен орган.
Спиране действието на решението за определяне числеността на общинската администрация оставя в сила предишното решение, съгласно което 10 щатни бройки се дофинансират за сметка на приходите от местни данъци и такси, при условие, че е наличен ресурс, съгласно единния разходен стандарт за 2009 г., за финансирането и на тези 10 щатни бройки от делегираната държавна дейност "Общинска администрация".
Отмяната на Решение № 34/28.02.2008 г. с цел изваждането на два от обектите, предмет и на Решение № 182/30.04.2009 г., след внасяне на доклад от кмета на общината, няма да постави пречка за реализирането на инвеститорските намерения на "Кълчава инвестмънт" АД, и ще даде възможност за осъществяването на инвеститорските намерения на "НИКМИ" АД. Инвеститорските намерения и на двете фирми са с огромен обществен интерес и забавянето на тяхното реализиране заради съдебни дела би доведо до значителна и трудно поправима вреда.
 
Общински съвет - Казанлък, на основание чл. 21, ал. 1, т. 23 от ЗМСМА, чл. 63, ал. 2 от Правилника за организацията и дейността на Общински съвет - Казанлък, чл. 60, ал. 1 от АПК,
 
Р Е Ш И :
 
І. Изменя т. 4 от Решение № 153/23.04.2009 г. на Общински съвет - Казанлък, която добива следното съдържание: "Определя срок за работа на комисията по т. 1 до 15.09.2009 г.".
ІІ. Препоръчва на кмета на община Казанлък да оттегли жалбите си по актове на Общински съвет - Казанлък, относно оспорване на:
1. Чл. 17, 18в и параграф 14, ал. 2 от Наредба № 26 за определянето и администрирането на местните такси и цени на услуги на територията на община Казанлък, приети с Решение № 125/30.01.30.01.2009 г., тъй като с Решение № 184/30.04.2009 г. на Общинския съвет бяха променени член 17 и параграф 14 от наредбата.
Препоръчва на кмета на общината, ако счита някои от текстовете на наредбата за незаконосъобразни или нецелесъобразни, да внесе доклад до Общинския съвет за тяхното изменение и допълнение, включително и за реда за освобождаване на физически и юридически лица от такса за битови отпадъци, съгласно чл. 8, ал. 5 от ЗМДТ.
 
2. Решение № 134/30.01.2009 г. на ОбС, с което сеизменя на  чл. 120 от Правилника за организацията и дейността на Общинския съвет,  както и на чл. 120 от Правилника за организацията и дейността на Общински съвет - Казанлък, приет с Решение № 134/30.01.2009 г., тъй катосъздаването на Постоянна комисия за упражняване на текущ и последващ контрол върху актовете и договорите, издадени или сключени от органите на местната изпълнителна власт е въз основа на Писмо № 846/08/11.12.2008 г. от Районна прокуратура - гр. Казанлък във връзка с Указание № И-29/2008 г. на Върховна административна прокуратура - гр. София.
 
3. Чл. 30, ал. 1, чл. 91 и чл. 103 от Наредба № 15 на ОбС Казанлък за реда за придобиване, управление и разпореждане с общинско имущество, изменени с Решение №142/25.02.2009 г., тъй като на вниманието на Общинския съвет е внесен от кмета на общината нов вариант на Наредба № 15 и предстои нейното обсъждане и приемане.
 
4. Точка 1, точка 3 и точка 4 от Решение № 163/23.04.2009 г.
Препоръчва на кмета на общината да внесе в Общинския съвет доклад за числеността на общинската администрация, тъй като със спиране действието на Решение № 163/23.04.2009 г. е в сила Решение № 8/18.12.2007 г., изм. и доп. с Решение № 885/25.06.2008 г., съгласно което 10 щатни бройки се дофинансират за сметка на приходите от местни данъци и такси.
На основание чл. 29а, ал. 2 от ЗМСМА по предложение на председателя на Общинския съвет кметът на общината да завиши броя на служителите от звеното, обслужващо Общинския съвет с 2 щатни бройки.
 В изпълнение на чл. 46, ал. 1 от Правилника за организацията и дейността на обществения посредник на община Казанлък кметът да осигури щатното обезпечение на обществения посредник на Община Казанлък.
 
ІІІ. Отменя Решение № 34/28.02.2008 г.  и Решение № 123/15.12.2008 г. на Общински съвет - Казанлък.
Препоръчва на кмета на общината да внесе в Общинския съвет доклад на основание чл. 22 „а”, ал. 1, т. 2 от Закона за насърчаване на инвестициите, като бъдат изключени двата имота, предмет на Решение № 182/30.04.2009 г.
Препоръчва на кмета на общината да внесе нов доклад с проект за решение за определяне като приоритетен проект „Ново захранване, изграждане на нова и реконструкция на съществуваща водопроводна мрежа в с. Долно Изворово".
 
 
ІV. Допуска предварително изпълнение на решението.
 
 
Адресат на акта: Ст. Дамянов - кмет на община Казанлък.
Настоящият акт да се изпрати на областния управител на област Стара Загора, кмета на община Казанлък и обществения посредник в седемдневен срок от приемането му.
Препис от решението да сe изпрати на Районна прокуратура - Казанлък за преглед по реда на общия надзор за законност.
Настоящият акт може да се върне за ново обсъждане на Общински съвет по чл. 45, ал. 5, изр. 1 от ЗМСМА в седемдневен срок от получаването му.
Настоящият акт може да се обжалва в 14-дневен срок пред Административен съд – Стара Загора.
 
 
 
Участвали в поименното гласуване 31 общински съветници, от които "за" - 26 .
 
 
 
Вярно с оригинала!                                              
ПРЕДСЕДАТЕЛ НА ОбС: /п/ /В. Самарски/
ПРОТОКОЛИСТ: /В. Василева/                                     
 
 
 
Адрес:
гр. Казанлък, 6100
бул. Розова Долина №6

Технически сътрудник на кмета:
0431/98201

факс: 0431/98266
mayor@kazanlak.bg

Общинско предприятие „КД и ПИС“:
0431/63880

Дарителска сметка | Телефонен указател
Работно време
Общинска администрация:
от 8.30 - 12.30 и 13.30 - 17.30

Център за информация и услуги на гражданите:
от 8.30 до 17.30

Кметства:
8.00ч. - 17.00ч.

Домашен социален патронаж: 0431/63470


Защита на личните данни | Карта на сайта
Контакти:
ГРАО: 0431/98 346
Местни приходи: 0431/98373; 98497
Общо деловодство: 0431/98 248
delovodstvo@kazanlak.bg
Деловодство "Технически услуги": 0431/98 256

Горещ телефон за сигнали и нередности:
0 700 400 56

Общински приют за бездомни кучета:
0887311884

"Балканинвест" ЕООД
0877431220