- Начало
- Администрация
- Административни актове
- Решения на Общински съвет - Казанлък
РЕШЕНИЕ № 174
взето на заседание на Общински съвет - Казанлък, проведено на 20.12.2004 г., с Протокол № 16
ОТНОСНО: Промяна в Наредба № 26 за определянето и администрирането на местните такси и цени на услуги на територията на община Казанлък
На основание чл. 22, ал. 1 от ЗМСМА и чл. 9 от Закона за местните данъци и такси, Общински съвет – Казанлък
Р Е Ш И:
1. Отменя от Глава ІІ “Местни такси”, Раздел І – “Такса за битови отпадъци” на Наредба № 26 за определянето и администрирането на местните такси и цени на услуги на територията на Община Казанлък.
2. Приема в Глава ІІ “Местни такси”, нов Раздел І – “Такса за битови отпадъци” на Наредба № 26 за определянето и администрирането на местните такси и цени на услуги на територията на Община Казанлък, в следния вид:
“ГЛАВА ВТОРА
МЕСТНИ ТАКСИ
Раздел І
Такса за битови отпадъци
Чл. 14. /1/ Таксата се заплаща за услугите по събирането, извозването и обезвреждането в депа или други съоръжения на битовите отпадъци, както и за поддържането на чистотата на териториите за обществено ползване в населените места. Размерът на таксата се определя за всяка услуга поотделно - сметосъбиране и сметоизвозване; обезвреждане на битовите отпадъци в депа или други съоръжения; чистота на териториите за обществено ползване.
/2/ Границите и районите с организирано сметосъбиране и сметоизвозване, видът на предоставените услуги по ал. 1 в съответните райони, както и честотата на сметоизвозване се определят със заповед на кмета на община Казанлък не по-късно от 30 октомври на предходната година. Заповедта на кмета се обявява публично.
/3/ За имоти, намиращи се извън границите и районите, определени съгласно ал. 2, се събира такса смет за ползване на депо за битови отпадъци и за поддържане на чистотата на териториите за обществено ползване.
Чл. 15. /1/Таксата се заплаща от собствениците или ползвателите на недвижими имоти, находящи се в границите и районите определени по реда на чл. 14 от настоящата наредба.
/2/ Собственик на сграда или временна постройка, построена върху държавен или общински урегулиран поземлен имот дължи такса за битови отпадъци и за имота.
/3/ При учредено вещно право на ползване или особено право на ползване, задължен за такса за битови отпадъци е ползвателят или концесионерът.
/4/ Когато недвижим имот, за който се дължи такса за битови отпадъци и правото на собственост или ограниченото вещно право е притежание на няколко лица, те дължат такса за съответните части, които притежават. Всеки от собствениците на имота може да плати такса за битови отпадъци за целия имот за своя сметка или за сметка на останалите.
Чл. 16 /1/ За новопостроените или придобитите по друг начин имоти собственикът, съответно носителят на ограничено вещно право, уведомява за това писмено Община Казанлък в двумесечен срок от настъпване на обстоятелството чрез декларация по чл. 14 от ЗМДТ.
/2/ При промяна на някое обстоятелство, което има значение за определянето и размера на такса за битови отпадъци, задължените лица уведомяват писмено общината по реда и срока по ал.1.
Чл. 16а /1/ За новопостроените сгради таксата се заплаща от началото на месеца, следващ месеца, през който са завършени или е започнало използването им.
/2/ При прехвърляне на имота преобретателят дължи такса за битови отпадъци от началото на месеца, следващ месеца, през който е настъпила промяна в собствеността или ползването, освен ако таксата е предплатена авансово от прехвърлителя.
Чл.16б /1/ При частично или пълно унищожаване на сградите, както и при преминаването от облагаеми в необлагаеми и обратно, задължените за такса за битови отпадъци лица уведомяват за това общината в двумесечен срок.
/2/ В случаите по ал. 1 задължението за плащане на такса за битови отпадъци се прекратява, съответно възниква от началото на месеца, следващ месеца, в който е настъпила промяната, но при предплащане на цялата годишна такса сумата не се възстановява.
/3/ За сгради, подлежащи на събаряне таксата се събира включително за месеца, през който е преустановено ползването им.
Чл.17 /1/ Освобождават се от заплащане на такса битови отпадъци:
1. Общината – за имоти публична общинска собственост, освен ако имотът се предостави за ползване от друго лице и това лице не е освободено от плащането на такса за битови отпадъци.
2. Държавата – за имоти публична държавна собственост, освен ако е предоставен за ползване от друго лице и същото не е освободено от такса за битови отпадъци.
/2/ Собствениците или ползвателите на имоти, които не са декларирани като основно жилище и не се използват през цялата година, заплащат само за услугата “чистота на териториите за обществено ползване”.
/3/ С решение на Общински съвет могат да бъдат освобождавани изцяло или отчасти определени категории лица.
/4/ Освобождаването по ал. 2 се осъществява на основание подадена декларация в общинска администрация – гр. Казанлък от собственика или ползвателя до края на предходната година по образец съгласно Приложение 1.
/5/ Декларациите по ал. 4 се приемат и завеждат в отделен регистър на информационния център на Общината, като проверката по обстоятелствата, посочени в тях се извършва от длъжностни лица, определени със заповед на кмета на общината.
/6/ При придобиване на имот, за който не е подадена декларация за освобождаване от такса смет съгласно чл. 4 и новият му собственик няма да го използва до края на годината, той може да подаде декларация за освобождаване от такса за сметосъбиране и сметоизвозване от месеца, следващ месеца на придобиването на имота.
/7/ В течение на годината за обстоятелствата, декларирани по ал. 4 се извършват проверки, които могат да се базират и на информация за ползвани през текущата година услуги на “ВиК”ЕООД, Електроразпределение – клон Казанлък и др. При констатирано ползване на недвижим имот, таксата се събира в годишен размер, определена пропорционално върху данъчната оценка на имота.
Чл.18 /1/ Таксата се определя в годишен размер с решение на Общинския съвет въз основа на одобрена план–сметка за всяка дейност, включваща необходимите разходи за:
1. осигуряване на съдове за съхраняване на битовите отпадъци - контейнери, кофи и други;
2. събиране на битовите отпадъци и транспортирането им до депата или други инсталации и съоръжения за обезвреждането им;
3. проучване, проектиране, изграждане, поддържане, експлоатация, закриване и мониторинг на депата за битови отпадъци или други инсталации или съоръжения за обезвреждане на битови отпадъци;
4. почистване на уличните платна, площадите, алеите, парковите и другите територии от населените места, предназначени за обществено ползване.
/2/ Когато до края на предходната година Общинският съвет не е приел нова план–сметка остава да действа одобрената план-сметка към 31 декември на предходната година.
Чл.18а /1/ Размерът на таксата се определя, както следва:
1. За нежилищни имоти, когато има подадена декларация:
1.1. в лева в зависимост от количеството отпадъци, измерени чрез вида и броя на необходимите съдове за ТБО и съобразно честотата на сметоизвозване, определена със заповед на кмета на общината по чл. 14, ал.2.
1.2. Пропорционално - върху отчетната стойност на имота, съгласно чл. 21 от ЗМДТ, включващи разходите по поддържане на чистотата на територията на община Казанлък
2. За нежилищни имоти, извън случаите по т.1 – пропорционално върху отчетната стойност, съгласно чл. 21 от ЗМДТ.
3. За жилищни и вилни имоти на граждани и жилищни имоти на предприятия – пропорционално върху данъчната оценка за населените места в община Казанлък, съгласно Приложение №2 към ЗМДТ.
/2/ Когато таксата се определя според количеството битови отпадъци за нежилищните имоти по чл. 18а, ал. 1, т. 1 задължени за таксата подават декларация до общинска администрация – гр. Казанлък, съгласно Приложение № 2 до 30 ноември на предходната година. За придобитите през годината имоти декларацията се подава в двумесечен срок от датата на придобиването.
/3/ Преди подаване на декларацията по чл.18а, ал. 2, видът и броят на необходимите съдове за битови отпадъци за съответният нежилищен имот се съгласуват в отдел “Екология” на общинска администрация, съобразно броя на ползвателите му (живеещи, персонал и др.) и генерираното количество битови отпадъци.
/4/ Когато лицето не е подало декларация в срок или е декларирало по – малко от необходимия му брой от съответния вид съдове за битови отпадъци, то заплаща годишна такса върху данъчната оценка по чл. 20 и чл. 21 от ЗМДТ. От размера на дължимата годишна такса се приспада платената част, като върху разликата се дължат лихви, съгласно сроковете за плащане.
/5/ Когато до края на предходната година Общинският съвет не е определил размер на таксата за битови отпадъци за текущата година, таксата се събира на база действащия размер към 31 декември на предходната година.
Чл. 18б /1/ Таксата се заплаща на четири равни вноски в следните срокове: до 31 март, до 30 юни, до 30 септември и до 30 ноември на годината, за която се дължи.
/2/ На предплатилите в първия срок за цялата година се прави отстъпка от 5 на сто.
3. Приема в Глава ІV, “Административно-наказателни разпоредби” нова алинея 3 със следното съдържание:
“ГЛАВА ЧЕТВЪРТА
АДМИНИСТРАТИВНО-НАКАЗАТЕЛНИ РАЗПОРЕДБИ
Чл.45 /3/ При констатирани нарушения по чл.18а, ал. 4 от настоящата наредба на
физически лица се налага глоба в размер от 50,00 лева до 200,00 лева, а на юридически лица се налага имуществена санкция в размер от 100,00 лева до 500,00 лева”.
Вярно с оригинала! ПРЕДСЕДАТЕЛ НА ОбС: /п/
ПРОТОКОЛИСТ: /инж. Ив. Гороломов/
/В. Василева/