- Начало
- Администрация
- Административни актове
- Решения на Общински съвет - Казанлък
РЕШЕНИЕ № 407
взето на заседание на Общинския съвет – Казанлък,
проведено на 23.03.2010 г., Протокол № 29
(С вх. № ОС-2053/19.04.2010 г. областния управител оспорва чл. 16, ал. 1, т. 19, чл. 52, чл. 60, ал. 3, чл. 93, чл. 93а, чл. 128, чл. 129, чл. 130 от Решение № 407/23.03.2010 г. , виж в "Обнародване на оспорени актове", същото е в сила!)
Относно: Изменение на Правилника за организацията и дейността на Общински съвет – Казанлък.
Мотиви: С Решение № 388/25.02.2010 г. ОбС задължи председателя на Общински съвет – Казанлък да внесе проект за изменение на Правилника за организацията и дейността му.
ОбС счита, че предложението е направено, като са взети под внимание измененията на ЗМСМА, предложенията на отделни общински съветници и групи, от кмета на общината и с цел да бъде осигурена по-ефективна организация на работата на ОбС, неговите комисии и взаимодействието с общинската администрация, приема да бъде изменен и допълнен Правилника за организацията и дейността на Общински съвет – Казанлък.
Общински съвет - Казанлък, на основание чл. 21, ал. 3 от ЗМСМА,
Р Е Ш И:
І. Второ четене и приемане на изменение и допълнение на Правилника за организацията и дейността на Общински съвет - Казанлък да се проведе на същото заседание на Общинския съвет, непосредствено след първо четене.
ІІ. Приема на първо четене промените в Правилника за организацията и дейността на Общински съвет - Казанлък.
ІІІ. Приема изменение и допълнение на Правилника за организацията и дейността на Общински съвет – Казанлък, както следва:
1. В чл. 14, ал. 1 създава нова т. 3 със следния текст:
2. Изменя и допълва чл. 14, ал. 2, ал. 3 и ал. 4, които придобиват следния текст:
„(2) В случаите по ал.1, т.1, и т.3 прекратяването на пълномощията се приема, без да се обсъжда и гласува. То поражда действие от обявяване на изявлението за прекратяване пред Общинския съвет или от деня на влизане в сила на акта по ЗПРКИ.
(3) В случаите по ал.1, т.2, решението на Общинския съвет се взема по реда на чл.12 и чл. 13 при спазване на следната предварителна процедура:
1. Писмено искане, съдържащо конкретни мотиви с проект за решение, подписано най-малко от 1/3 от общия брой на общинските съветници се внася в деловодството на ОбС.
2. В седемдневен срок от постъпването на писменото искане то се предоставя на председателя или зам.-председателя /в зависимост от това на кой се иска прекратяване на пълномощията/, за да изрази писмена позиция по мотивите - в срок до 7 (седем) дни от получаването на искането.
2.1. Искането се връчва от служителите на Сектор "Организационно обслужване на Общинския съвет" срещу подпис или по пощата с обратна разписка.
Искането може да бъде връчено и в присъствието на двама свидетели, които се подписват за датата, часа и мястото на връчването.
2.2. Срокът за представяне на позицията се удължава, ако председателя или зам.-председателя са в командировка или платен отпуск до тяхното приключване.
3. След изтичането на сроковете по т.2, независимо от това дали председателя или зам.-председателя са внесли писмено становище се свиква Председателски съвет от председателя или зам.-председателите на ОбС. Председателският съвет се запознава с искането за прекратяване на пълномощията и позицията на председателя или зам.-председателя (към когото е отправено искането) и съответно взима решение за включване в дневния ред на заседание на ОбС.
(4) При предсрочно прекратяване на пълномощията на председателя или зам.-председателите на Общинския съвет, нов избор се произвежда веднага след обявяване на оставката или приемане на решението, или на следващото заседание на ОбС.”
3. Изменя и допълва чл. 16, ал. 1, т. 19 и ал. 3, които придобиват следния текст:
„т. 19.Упълномощава адвокати като подписва „договорите за правна защита и съдействие” за защита на Общинския съвет пред съответните съдебни и други правораздавателни органи и определя възнаграждение, което не може да бъде по-голямо от двойния размер по Наредба № 1 от 9 юли 2004г. за минималните размери на адвокатските възнаграждения /
Издадена от Висшия адвокатски съвет, Обн. ДВ. бр. 64 от 23 Юли 2004г., изм. ДВ. бр.2 от 9 Януари 2009г./ или в размер, определен в договор за юридическо обслужване и консултиране на Съвета, утвърден с решението на ОбС по чл. 129, ал. 2 и ал. 3 от Правилника. Разходите са за сметка на бюджета на Общинския съвет.”
„(3) Председателят на ОбС за времето на отсъствието си се замества от определен от него зам.-председател. За това председателят на Съвета се произнася с писмото по чл. 123, ал. 2 от Правилника, в което посочва името на зам.-председателя, правомощията, които му предоставя и срока за заместване.”
4. Изменя и допълва чл. 19, който придобива следния текст:
Председателският съвет:
1. Приема проект за дневен ред и определя дата и начален час на заседанията на ОбС по предложение на председателя на ОбС;
2. Провежда политически консултации във връзка с дейността на Общинския съвет;
3. Определя общински съветници, които да бъдат командировани в чужбина и предлага на кмета на общината да подпише заповед за командировка за сметка на бюджета на Общинския съвет; както и определя състав на делегации за международни контакти;
4. Разглежда постъпили сигнали, жалби и предложения от граждани по обществено значими въпроси на общината, както и такива на общински съветници;
5. Разглежда проектите за решения и други актове, разпределени им от председателя на Общинския съвет, приема доклади, предложения и препоръки, изисква документи и изготвя становища по тях;
6. Разрешаваползването на платен и неплатен отпуск на председателя на ОбС;
7. Изпълнява и други функции, възложени му с решение на Общинския съвет и този Правилник;
8. Заседава, ако присъстват повече от половината от неговия състав;
9. Определя дневния ред и продължителността на заседанието си по предложение на председателя на ОбС;
10. Провежда заседания, които се ръководят от председателя на ОбС. Той дава думата за изказвания на присъстващите и формулира проектите за решения. При отсъствие на председателя, заседанието се ръководи от заместник-председател определен от председателя на ОбС. За заседанията на Председателския съвет се води протокол от служител на Сектор "Организационно обслужване на ОбС", в който се отбелязва дата, час и място на провеждане на заседанието, присъстващи, дневен ред и взетите решения. Протоколът се подписва от протоколиста и от председателя на ОбС. Решенията, становищата и препоръките на Председателския съвет се изпращат до заинтересованите страни в седем дневен срок от заседанието.;
11. се свиква от председателя на Съвета или писмено упълномощен от него зам.-председател, чрез Сектора "Организационно обслужване на ОбС" по телефона или чрез кратко текстово съобщение към мобилен телефон.
12. в изпълнение на своите правомощия приема решения с мнозинство повече от половината от общия брой на членовете на Председателския съвет, освен ако в този Правилник не е предвидено друго.”
5. Изменя чл. 20, т. 3, и създава нова т. 4 които придобиват следния текст:
„3. ръководителите (председателите) на групите съветници.”
„4. Председателят на Общинския съвет е председател и на Председателския съвет.”
6. Изменя чл. 22, ал. 1, т. 4, която придобива следния текст:
„4. да отправя питания, съгласно чл. 107 от този Правилник към кмета на общината, кметовете на кметства и ръководителите на общински търговски дружества, на които се отговаря писмено и устно на следващото заседание на Общинския съвет, освен ако ОбС не реши друго.”
7. Изменя чл. 23, ал. 1, т. 5 и т. 6 и ал. 2, които придобиват следния текст:
„5. да се подписва в присъствената книга на всяко заседание на Общинския съвет, а на неговите комисии присъствието се отразява в протокола на Комисията”;
„6. да се запознава предварително със съдържанието на подлежащите на обсъждане материали”;
„(2) При неизпълнение на задължението по ал. 1, т. 1 на общинския съветник не се начисляват възнагражденията по чл. 22, ал. 2, т. 1 т. 2, когато общинският съветник отсъства от заседание.
8. Отменя ал. 2 на чл. 24.
Изменя и допълва чл. 24, ал. 1, т. 12; създава нови ал. 2, ал. 3, ал. 4 и ал. 5, които придобиват следния текст:
„(2) Обстоятелствата по ал. 1 се установяват с документи, издадени от компетентните органи. В случаите по ал. 1, т. 3 в тридневен срок от подаването на оставката председателят на Общинския съвет я изпраща на Общинската избирателна комисия.”
„(3) В тридневен срок от получаване на документите по ал. 2 Общинската избирателна комисия уведомява общинския съветник, който може да направи писмено възражение пред комисията в тридневен срок от уведомяването му. В тридневен срок от изтичане на срока за възражение Общинската избирателна комисия приема решение за прекратяване на пълномощията и обявява за избран за общински съветник следващия в листата кандидат. Решението на Общинската избирателна комисия може да бъде оспорвано по реда на
чл. 104 от Закона за местните избори. Препис от решението се изпраща на председателя на Общинския съвет в тридневен срок от влизането му в сила.”
„(4) Преди началото на първото заседание на Общинския съвет, което се провежда не по-късно от един месец след влизането в сила на решението на Общинската избирателна комисия, председателят на Общинския съвет уведомява общинските съветници за обстоятелствата по ал. 3, а новоизбраният общински съветник полага клетвата по
чл. 32, ал. 1 от ЗМСМА.”
„(5) Ако в срока по ал. 4 председателят на Общинския съвет не свика заседание на ОбС или заседанието не бъде проведено, то се свиква от областния управител и се провежда в седемдневен срок от изтичане на срока по ал. 4. При липса на кворум за провеждане на заседанието новоизбраният общински съветник полага клетвата пред областния управител в присъствието на представител на Общинската избирателна комисия, общински съветници и граждани.”
9. Изменя и допълва чл. 42, ал. 2, която придобива следния текст:
„(2) Групите общински съветници, техните ръководства, както и промените в тях се вписват в специален регистър при председателя на Общинския съвет. Всяка група избира от състава си Ръководител /председател/ на групата, който е и член на Председателския съвет на ОбС. Ако бъде избран заместник ръководител /председател/, той може да участва в заседанията на Председателския съвет само с писмено уведомление от ръководителя/председателя/ на групата до председателя на ОбС.”
10. Изменя и допълва чл. 43, ал. 2, която придобива следния текст:
„(2) Общинският съветник може да напусне групата, като подаде писмено заявление до нейния ръководител/председател/ и уведоми писмено председателя на Общинския съвет.”
11. Изменя и допълва чл. 46, ал. 3 и ал. 4, които придобиват следния текст:
„(3) 1. Материалите за работа на постоянните комисии се комплектоват не по-късно до един ден преди датата на заседание на комисията.
2. Заседанията на постоянните комисии се обявяват в график, подписан от председателя на ОбС.
3. Графикът за заседанията на комисиите се публикува в сайта на Общинския съвет, най-късно два дена преди заседание на комисията.”
„(4) Не се разглеждат от постоянните комисии материали, които са постъпили в деня на заседанието й, освен в случаите на чл. 64, ал. 2, т. 1 и т. 2.”
12. Изменя и допълва чл. 49, ал. 1, която придобива следния текст:
„Чл. 49. (1) Постоянните комисии могат да приемат свои вътрешни правила в съответствие с разпоредбите на този Правилник, като същите предоставят на председателя на ОбС.”
13. Изменя и допълва чл. 50, ал. 3, която придобива следния текст:
„(3) Председателят на постоянна комисия определя дата за редовните заседанията на комисията в края на всеки месец за следващия и информира за това председателя на ОбС, чрез служителите в Сектор "Организационно обслужване на ОбС".
14. Изменя чл. 51, ал. 2, която придобива следния текст:
„(2) По предложение на председателя, постоянната комисия определя дневния ред и продължителността на заседанието си.”
15. Изменя и допълва чл. 52, който придобива следния текст:
„Чл. 52. (1) Проекти за решения, правилници, наредби, инструкции, становища, предложения и други актове от името на общинската администрация се разглеждат в постоянните комисии, само ако са внесени от кмета на общината и са разпределени от председателя на ОбС.”
„(2) Проекти за решения, правилници, наредби, инструкции, становища и др. актове, разпределени за разглеждане от председателя на ОбС се разглеждат от комисията, ако са внесени от: постоянните и временните комисии, Председателския съвет, председателя и зам.-председателите на ОбС, общинските съветници, кмета на общината, обществения посредник, ръководителите на общински търговски дружества и кметовете на кметства (само по въпроси отнасящи се до съответното кметство).”
„(3) При обсъждане на предложения и проекти за решения или други въпроси, разпределени за разглеждане от постоянната комисия, вносителят или негов представител присъства на заседанието.”
„(4) Ако материалът, включен в дневния ред на комисията, не се докладва от вносителя, комисията не е задължена да вземе становище по него.”
„(5) Постоянните комисии разглеждат и други материали внесени от институции, граждани, организации и други, разпределени от председателя на Съвета за разглеждане от комисията. С решение на комисията, материалът може да бъде внесен за разглеждане на заседание на ОбС, като вносител става комисията и докладът се подписва от председателя на комисията. Докладът се оформя съгласно изискванията на чл. 93, ал.2 и ал.3.”
„(6) Председателят на Общинския съвет може да включи в проекта за дневен ред материалът, внесен по реда на ал. 5, без да го разпределя за становище от други комисии.”
16. Изменя и допълва чл. 55, ал. 1, която придобива следния текст:
„(1) Общински съветници, които не са членове на съответната комисия, както и кметът на общината, могат да участват в заседанията с право на съвещателен глас. Кметове на кметства имат право на съвещателен глас само по въпроси, касаещи тяхното кметство.”
17. Създава нова ал. 3 на чл. 56 със следния текст:
„(3) Протоколът съдържа: пълното наименование на Комисията, дата, начален час и място на провеждане на заседанието; присъствалите членове на Комисията; присъствалите вносители на материали по дневния ред или други представители; имената на отсъстващите съветници и становищата по разгледаните материали и друго, по преценка на Комисията.”
18. Изменя и допълва чл. 57 ал. 2, която придобива следния текст:
„(2) При съвместни заседания всяка комисия гласува свое становище и съставя протокол по чл. 56, ал. 3.”
19. Изменя и допълва чл. 59 ал. 2, която придобива следния текст:
„(2) Задачите, числеността, съставът и срокът на действие на временната комисия се определят от Общинския съвет.”
20. Отменя ал. 2 на чл. 60.
Изменя и допълва чл. 60, ал. 3 и създава нова ал. 4, които придобиват следния текст:
„(3) В случаите, когато е необходимо, експертите и консултантите по ал. 1 могат да получат възнаграждение. Размерът на възнаграждението се определя с решение на ОбС, въз основа на договор, одобрен от ОбС и подписан от кмета на общината и председателя на Общинския съвет. Средствата се осигуряват от общинския бюджет, в рамките на бюджета на Общинския съвет.”
(4) За изпълнение на ал.3, председателят на комисията подготвя доклад с проект за решение и проекто-договор и го внася в деловодството на ОбС. Докладът се включва в проекта за дневния ред от председателя на ОбС за следващото редовно заседание на ОбС, без да го разпределя за становище от други комисии.
21. Отменя ал. 4 на чл. 61.
Изменя и допълва чл. 61, ал. 1, ал. 2 и ал. 5, които придобиват следния текст:
„Чл. 61. Заседанията на Общинския съвет се провеждат в Залата за събрания на Общинския съвет (Зала „Инфра”, находяща се на бул. „Никола Петков” № 37а). През месец август Общински съвет - Казанлък не заседава. Продължителността на заседанията е 8 часа с едночасова почивка. Общинският съвет с решение може да удължи времето на заседанието до 2 часа.”
„(2) Заседание може да се проведе и на друго място на територията на общината по решение на Председателския съвет.”
„(5) Общинският съвет провежда и тържествени заседания. Тържествени заседания са: първото заседание на Общинския съвет; заседанията за удостояване със звание "Почетен гражданин" и връчване на почетни символи, както и при провеждането им послучай тържества, чествания и събития с важно обществено значение.”
22. Изменя и допълва чл. 62, ал. 1 и създава нова ал. 3 които придобиват следния текст:
„Чл. 62. (1) Заседанията на Общинския съвет се провеждат на датите и началния час, определени от Председателския съвет.
„(3)Когато важни обстоятелства налагат да се промени датата или началния час на заседанието, председателят на Общинския съвет определя нова дата или нов начален час и уведомява съветниците чрез Сектор "Организационно обслужване на Общинския съвет.”
23. Изменя и допълва чл. 63, ал. 1, ал. 2, ал. 3; създава нова ал. 7, които придобиват следния текст:
„ (1) Председателят на Общинския съвет, подготвя проект за дневен ред най-късно 6 (шест) дни преди датата на заседанието и го представя за одобряване от Председателския съвет.
„(2) В проекта за дневен ред се включват:
1. Като точка първа (т.1) на всяко заседание „Текущ и последващ контрол върху изпълнението на приетите актове” съгласно Решение №72 взето на заседание на Общинския съвет–Казанлък, проведено на 27.11.2008 г., Протокол № 7 изменено с Решение №94 от 09.04.2009 г. на АС – Стара Загора и решение №1362/03.02.2010 г. на ВАС на РБ;
2. Доклади, отговарящи на изискванията на чл. 93, ал.1 и ал. 2, по които са приети становища на комисиите на Общинския съвет или ако до заседанието са насрочени заседания и комисиите ще се произнесат;
3. Доклади, внесени от председателя, зам.-председателите на ОбС или Председателския съвет, без становища на комисиите по въпроси, касаещи организацията и работата на Общинския съвет;
4. Жалби от кмета на общината срещу актове на ОбС, оспорени пред Административния съд, за произнасяне от ОбС;
5. Доклади от постоянните комисии по чл. 52, ал. 5;
6. Доклади от председателите на постоянните комисии по чл. 60, ал. 4;
7. Питания на общински съветници по чл. 107 от този Правилник.”
„(3) Когато точки, приети в дневния ред не бъдат разгледани поради прекъсване на заседанието или поради изтичане на времето, определено за провеждане на заседанието, същите влизат в дневния ред на следващото заседание.
„(7) В проекта за дневен ред не могат да се включват материали, за които не са представени писмени становища на юристите, обслужващи ОбС.
24. Изменя и допълва чл. 64, ал. 3; създава нова т. 3 в ал. 2, които придобиват следния текст:
„Чл. 64, ал. 2, т. 3. В доклада за включване на неотложни въпроси в дневния ред след срока по чл.63, ал.1 задължително се посочва причината по т.1, а ако е по т.2 се посочва закон или съответния нормативен акт.”
„(3) Неотложните въпроси по ал. 2, т. 1 и т.2 могат да се включват в дневния ред с гласуване на Общинския съвет в деня на заседанието, като решението се взима с мнозинство не по-малко от половината от общия брой на съветниците за всеки конкретен случай.”
25. Изменя и допълва чл. 65, който придобива следния текст:
„Чл. 65. (1) Общинският съвет се свиква на заседание от неговия председател:
1. по негова инициатива с предложен от него проект за дневен ред;
2. по искане на една трета от общинските съветници;
3. по искане на една пета от избирателите в общината;
4. по искане на областния управител.
(2) В случаите на т. 2-4 по предходната алинея исканията следва да бъдат с конкретен дневен ред. Председателят е длъжен да насрочи заседанието в седемдневен срок от внасяне на искането по предложения дневен ред. След изтичане на този срок, ако заседанието не бъде свикано от председателя, то се свиква от вносителя на искането и се провежда в седемдневен срок от свикването. Свикването и провеждането на заседанието на съвета проведено по по т. 2-4 се провежда съгласно процедурите и разпоредбите на този Правилник.
(3) Председателят на Общинския съвет е длъжен да организира уведомяването на общинските съветници за мястото, датата и часа на започване на заседанието.Уведомяването се извършва от Сектор "Организационно обслужване на Общинския съвет" в петдневен срок преди неговото провеждане: чрез телефонно обаждане, електронна поща или чрез кратко текстово съобщение към мобилен телефон.
(4) Материали по неотложни въпроси се обявяват на общинските съветници най-късно в деня на провеждане на заседанието, преди включването им в дневния ред.”
26. Изменя и допълва чл. 66, ал. 2, която придобива следния текст:
„(2) При отсъствие на председателя на Общинския съвет заседанията се откриват и ръководят от заместник-председател, определен от председателя по реда на чл. 16, ал. 3.”
27. Изменя и допълва чл. 68, който придобива следния текст:
„Чл. 68. (1) В началото на всяко заседание се гласува дневния ред. Ако дневният ред на заседанието не бъде приет председателят на ОбС закрива заседанието.
(2) Предложения за включване на допълнителни точки в дневния ред се подлагат на гласуване, само ако са депозирани в писмен вид при условията на чл. 64, ал. 1 и отговарят на изискванията на чл. 64, ал. 2.
(3) По време на заседанието не могат да бъдат обсъждани въпроси и да се взимат решения по доклади:
1. които не са включени в гласувания дневен ред,
2. за които няма становища на комисиите или не е представено писмено становище от юристите, обслужващи Общинския съвет,
3. са включени в проекта за дневния ред в нарушение на процедурите по този Правилник.
(4) Преди подлагане на гласуването на дневния ред председателят на ОбС има право да оттегли и да не постави на гласуване въпроси противоречащи на изискванията на ал. 2 и ал. 3, т. 2 и т. 3., като се мотивира за основанието за оттегляне пред ОбС. Вносителят на доклада също има право да оттегли внесения материал до гласуването на дневния ред, като в този случай не се подлага на гласуване оттеглянето и докладът не се включва в дневния ред.”
28. Изменя и допълва чл. 69, ал. 3, която придобива следния текст:
(3) Предложение за закрито заседание могат да правят общинските съветници или кметът на общината.
29. Създава нов чл. „69а”, със следния текст:
„Чл. 69а. Заседанията на ОбС могат да бъдат предавани на живо по електронните средства за масово осведомяване по предложение на председателя на ОбС или на съответната медия след решение на Общинския съвет.”
30. Изменя и допълва чл. 71, ал. 3, ал. 7 и ал. 8, които придобиват следния текст:
„(3) Вносителят на материала и председателят на водещата постоянна комисия могат да мотивират и представят становищата си в рамките до 10 минути, като искат думата, чрез заявка в електронната система, а при техническа невъзможност за нейното ползване - от място, с вдигане на ръка или с предварителна писмена заявка.”
„(7) Председателят дава думата на ръководителите (предсeдателите) на групите общински съветници, а при тяхно отсъствие - на заместниците им или на определен от тях съветник, когато я поискат, в рамките на дискусиите по въпроси от дневния ред и във времето, определено за съответната група.”
„(8) Веднъж на заседание председателят дава думата на ръководителите (председателите) на групите общински съветници или на техни заместници, както и на кмета на общината, ако я поискат, извън въпросите от дневния ред. Изказванията са до 5 минути. Такова право имат и съветниците, които не членуват в група.
31. Изменя и допълва чл. 79, ал. 1; създава нова ал. 3, които придобиват следния текст:
„(1) Председателят на Общинския съвет дава думата за изказване на кмета на общината при негова заявка в електронната система, а при техническа невъзможност за нейното ползване - с вдигане на ръка.Кметът не може да се изказва, без да е получил думата от председателя.”
„(3) По всеки въпрос от дневния ред, кметът на общината има право на едно изказване с времетраене до 5 минути, а когато е вносител мотивира и представя становището си в рамките до 10 минути.”
32. Изменя и допълва чл. 90, ал.1; създава нова ал. 3, които придобиват следния текст:
„(1) За заседанието на Общинския съвет се води протокол от служител в Сектор "Организационно обслужване на Общинския съвет" и се подписва от него и от председателя на Общинския съвет най-късно в седемдневен срок от заседанието. На заседанието на ОбС се прави звукозапис за нуждите на служителите, водещи протокола.”
„(3) Звукозаписът се ползва само от служителите на Сектор "Организационно обслужване на Общинския съвет", които изготвят протокола. Звукозаписът може да бъде прослушан от всеки общински съветник. Звукозаписът се прослушва на място в канцеларията на ОбС, като за това се води дневник, в който общинският съветник попълва (записва) името си, времето за което е слушал, какво е слушал и се подписва. Копирането и разпространяването на записите е забранено. Шестдесет дни, след изтичане на сроковете по чл. 91, звукозаписите се унищожават.”
33. Отменя чл. 93.
Създава нов текст на чл. 93 със следния текст:
„Чл. 93. (1) Проекти за решения, правилници, наредби, инструкции, становища и др. актове могат да внасят в Общинския съвет: постоянните и временните комисии, Председателският съвет, председателят и зам.-председателите на ОбС, общинските съветници, кметът на
общината, общественият посредник, ръководителите на общински търговски дружества и кметовете на кметства, но само по въпроси, отнасящи се до кметството. Проектът за годишния бюджет на Общината се внася и докладва от кмета на Общината.
(2) В деловодството на Общинския съвет се внасят за разглеждане и приемане от Съвета материали, оформени като писмен доклад, адресиран до председателя на Съвета, подписан от вносителя, съдържащ:
1. Мотиви, към проектите на нормативни актове с аргументация за необходимостта и очаквания регулативен ефект, оценка за необходимите финансови и други ресурси за изпълнение на решението, както и оценка за въздействието от прилагането на предлаганото решение;
2. Правното основание, на което въпросът се внася за решаване от ОбС.
3. Правното основание за приемане на акта;
4. Проект за решение;
5. При необходимост - причини и краен срок, в който е необходимо Общинският съвет да се произнесе;
6. Адресат на акта;
7. Докладчик за заседание на комисиите към Общинския съвет;
8. Докладчик за заседание на Общинския съвет е вносителят;
9. Прилагат се всички необходими документи и приложения касаещи вземането на решението в оригинал или заверени от вносителя.
(3) Материалите по ал. 2 се представят и на електронен носител при условия и по ред, определени от председателя на ОбС.
(4) Докладчици по въпроси от дневния ред на заседанието на ОбС могат да бъдат вносителите по ал. 1, а в случай на тяхно отсъствие изпълняващият съответната длъжност, като за това се представя на председателя на Съвета заповед /решение или друг документ/ за заместване и документ удостоверяващ причините за отсъствието на титуляра. Докладчици на заседанието могат да бъдат и други експерти или специалисти след решение на ОбС.
(5) Председателят на ОбС има право да остави без движение внесен материал /проект за решение/ за разглеждане в ОбС, ако той не отговаря на изискванията на ал. 2, като писмено информира в седемдневен срок от датата на постъпване в ОбС вносителя на материала и поставя срок за отстраняване на нередностите. Вносителят внася изцяло нов писмен доклад по чл. 93, ал. 2 в оказания от председателя на Съвета срок, когато нередностите не представляват приложение към доклада. Ако след изтичане на срока вносителят не внесе нов коригиран доклад или изискуемите документи, определени от председателя на ОбС, то материалът (проектът за решение) се оставя без движение и не се разглежда от ОбС.”
34. Създава нов чл. „93а”, със следния текст:
„Чл. 93а. (1) Председателят на Съвета разпределя докладите по чл. 93 и чл. 64 най-напред за писмено становище от юристите, обслужващи ОбС. Председателят може да поиска становище от юристите и по други писма и документи, внесени в деловодството на ОбС.
(2) Юристите на Съвета в срок до 2 дена от резолюцията се произнасят писмено по правното основание за приемане на акта, по законосъобразността на проекта за решение или друго съгласно резолюцията на председателя.”
35. Изменя и допълва чл. 94, ал. 1, която придобива следния текст:
„Чл. 94. (1) Председателят на Общинския съвет разпределя докладите по чл. 93 между постоянните и временните комисии или Председателския съвет след получаването на писменото становището на юристите на ОбС по чл. 93а. Председателят на ОбС може да разпредели между постоянните и временни комисии или Председателския съвет и други
материали и писма, постъпили от граждани, организации, държавни институции и други за становище, сведение или друго.”
36. Изменя и допълва чл. 95, ал. 3, която придобива следния текст:
„(3) Водещата комисия се произнася със становище, с което предлага приемане, допълване, изменение или отхвърляне на предложения проект. Проектът за решение може да се разглежда на заседание на ОбС независимо от становището на водещата комисия.”
37. Отменя ал. 8 на чл. 96.
Изменя и допълва чл. 96, ал. 2, която придобива следния текст:
„(2) Проектът за решение се обсъжда и гласува на заседание на Общинският съвет ако е включен в дневния ред, като преди това по заявка в електронната система може да се изслуша становището на водещата комисия, становището на вносителя и становищата на други комисии, на които той е бил разпределен.”
38. Изменя и допълва чл. 99, ал. 4, която придобива следния текст:
„(4) Председателят на Общинския съвет може да включи в проекта за дневен ред оспорените пред Административния съд актове на ОбС от кмета на общината с приложено становище на юристите на ОбС, за произнасяне от ОбС.”
39. Изменя и допълва чл. 103, ал. 1, която придобива следния текст:
„Чл. 103. (1) Проектът за общинския бюджет се внася от кмета на общината и се разпределя за становище на всички постоянни и временни комисии. Водеща е Комисията по икономика, бюджет и финанси.”
40. Изменя и допълва с нова ал. 4, чл. 106 със следния текст:
„(4) Кметът на общината по писмено предложение от председателя на ОбС включва най-малко 2 (двама) общински съветници в състава на всяка комисия за провеждане на обществени поръчки, а когато обществената поръчка касае организацията и работата на Общинския съвет, в комисията кметът включва 2-ма (двама) представители на общинска администрация, а останалитие членове са общински съветници, определени от Председателския съвет.”
41. Изменя и допълва чл. 115, който придобива следния текст:
„Чл. 115. Общинският съвет разглежда и се произнася по 6-месечен отчет за изпълнение на бюджета на общината за съответната година, съгласно Наредба № 28 на ОбС.”
42. Изменя и допълва чл. 119, ал. 1, която придобива следния текст:
„(1)Кметът на общината и кметовете на населени места участват в заседанията на Общинския съвет и неговите комисии с право на съвещателен глас и могат да се изказват при условията и по реда, определени в този Правилник. Кметовете на кметства се изслушват задължително при обсъждане на въпроси, отнасящи се за кметството.”
43. Изменя и допълва чл. 122, който придобива следния текст:
„Чл. 122. Секретарят на общината организира и отговаря за разгласяването и обнародването на актовете на Общинския съвет и на кмета на общината.”
44. Изменя и допълва чл. 128, като досегашния текст става ал. 1 и създава нова ал. 2, със следния текст:
„(2) Сектор „Организационно обслужване на ОбС” е от 3 до 7 лица, включително и лице с икономическо образование, които подпомагат дейността на ОбС. Броят им се определя с решение на ОбС.”
45. Създава нов чл. 129, със следния текст:
„Чл. 129. (1) Кметът на общината в изпълнение на чл. 44, ал. 1, т. 16 и чл. 49, ал. 2 от ЗМСМА, осигурява допълнително експертното и организационно-техническото обслужване на Общинския съвет извън Сектор "Организационно обслужване на Общинския съвет" като сключва договори за услуга с минимум двама юриста, експерт „Връзки с обществеността”, софтуерно и хардуерно обезпечаване, доставчик на интернет услуги, поддръжка сайта на ОбС и други специалисти по решение на ОбС. Тези експерти и специалисти извършват следните дейности:
1. Подготовката на становища за законосъобразността на предложените за разглеждане проекти за актове на ОбС;
2. Подпомагане на дейността на постоянните комисии и на общинските съветници при подготовката на проекти за актове на ОбС;
3. осигуряване на съответствието със законите и изразената воля на ОбС на приетите от него актове, както и да следи промените в законодателството, отнасящо се за местното самоуправление;
4. Правно-техническото оформяне на приетите актове на ОбС и протоколите от неговите заседанията;
5. Анализ и подготовка на предложения за актуализация на действащите нормативни актове;
6. Поддържането на правната информация в ОбС;
7. Процесуалното представителство и правната защита на ОбС и на неговите актове пред съответните съдебни инстанции по дела.
8. Организиране на публичните изяви на общинските съветници във връзка с дейността на ОбС и представянето на решенията на ОбС;
9. Поддръжка на официална страница на ОбС в Интернет;
10. Осигуряване на прозрачност и публичност на дейността на ОбС и на постоянните комисии и организира достъпа до информация в съответствие с конституционните права на гражданите.
11. Поддържане на софтуерното обновяване на EOS, съгласно промените в Правилника и българското законодателство
12. Поддържане, профилактика и ремонт на хардуера свързан с EOS, осигуряване на записите на заседанията на ОбС, обучение на съветници за работа с EOS.
(2) Определянето на експертите и специалистите по чл. 129, ал.1 и определянето размера на техните възнаграждения става с решение на Общинския съвет по предложение на председателя на ОбС. Фирмите и физическите лица се избират по ред и критерии, определени от Председателския съвет при спазване на законовите изисквания. Председателят на ОбС внася проект за решение, заедно с договорите на съответните фирми или физически лица за приемане от ОбС.
(3) Договорите по чл. 129 и чл. 60, ал1, ал.3 и ал.4 се подписват от кмета на общината и председателя на Общинския съвет. Средствата се осигуряват от общинския бюджет, в рамките на бюджета на Общинския съвет.”
46. Изменя и допълва чл. 130, който придобива следния текст:
(1)Общинският съвет има своя бюджетна сметка, която се приема с бюджета на общината. Разпоредител с нея е председателя на ОбС и се утвърждава от ОбС. При отсъствие на председателя разпоредител е зам.-председател, по реда на чл. 16, ал. 3 от този Правилник.
(2) Към бюджета на Общински съвет се отнасят само разходи, утвърдени от председателя или зам.-председателя на Общинския съвет.
(3) Председателят на ОбС се отчита пред ОбС за изпълнението на бюджета по ал. 1.
47. Създава нов чл. 130а, със следния текст:
„Кметът на Община Казанлък, по предложение на председателя на ОбС осигурява работни помещения за работата на ОбС, неговите ръководни органи и комисии.
48. В ПЗР създава нов Параграф 4, със следния текст:
"Навсякъде в текста на Правилника под „юристите на ОбС” се разбира физически или юридически лица, определени с решение на ОбС по реда на чл. 129 от Правилника.”
49. В ПЗР създава нов Параграф 5, със следния текст:
„До вземане на решение от ОбС по чл. 129, ал. 2 от този Правилник, определя функциите на юрист, експерт „Връзки с обществеността”, софтуерно и хардуерно обезпечаване, доставчик на интернет услуги и поддръжка сайта на ОбС да се изпълняват от лицата и фирмите, които са изпълнявали тези дейности и услуги през 2009 г. Възлага на кмета да подпише договори с тях по предложение на председателя на Съвета с възнаграждение равно на това, което е фактурирано или изплащано месечно през 2009 г. и до 15.03.2010 г. със срок до вземане на решение от ОбС по чл. 129, ал. 2, но не по-дълъг от шест месеца считано от 17.03.2010 г.”
50. В ПЗР създава нов Параграф 6, със следния текст:
„Измененията и допълненията, приети с Решение № 407 от 23.03.2010 г. влизат в сила от деня на приемането им.”
51. Навсякъде в Правилника „Звено по чл. 29а, ал. 2 от ЗМСМА” да се коригира със „Сектор Организационно обслужване на ОбС”.
52. Навсякъде в Правилника „SMS” да се коригира с „кратко текстово съобщение към мобилен телефон”.
53. Навсякъде в Правилника „Съвет” да се коригира с „Общински съвет”
Настоящият акт да се изпрати на областния управител на област Стара Загора, кмета на община Казанлък и обществения посредник в седемдневен срок от приемането му.
Препис от решението да сe изпрати на Районна прокуратура - Казанлък за преглед по реда на общия надзор за законност.
Настоящият акт може да се върне за ново обсъждане на Общински съвет по чл. 45, ал. 5, изр. 1 от ЗМСМА в седемдневен срок от получаването му.
Настоящият акт може да се обжалва в 14-дневен срок пред Административен съд – Стара Загора.
Адресат на акта: кметът на общината; общинските съветници.
Участвали в гласуване 31 общински съветници, от които „за” – 28.
Вярно с оригинала!
ПРЕДСЕДАТЕЛ НА ОбС: (п) (ВАСИЛ САМАРСКИ)
ПРОТОКОЛИСТ: (Л. ПОПОВА)