РЕШЕНИЕ
№ 884
взето на заседание на Общински съвет - Казанлък,
проведено на 07.02.2014 г., Протокол № 44
(Изм. и доп с: Решение № 958/28.05.2014 г.; Решение № 1026/31.07.2014 г.; Решение № 1027/31.07.2014 г.;
Решение № 1028/07.08.2014 г.; Решение № 1080/11.09.2014 г.; Решение № 1107/22.10.2014 г.; Решение 1158/17.12.2014 г.; Решение №1167/17.12.2014 г.)
Относно: ОС_2528/31.01.2014 - Доклад от Галина Стоянова - Кмет на Община Казанлък с проект за решение относно второ четене и приемане Бюджет и Инвестиционна програма на Община Казанлък за 2014 г.
Мотиви: Бюджетът на Община Казанлък се приема на две четения.
За първо четене Кметът на общината докладва пред Общинския съвет, че предлага на вниманието на общинските съветници разумен и обоснован Бюджет за 2014 г. предвид следните обективни съображения:
„Настоящата 2014 г. е последната година от Първия програмен период с Европейско финансиране. Община Казанлък приключва проекти по ОП на ЕС, които изискват 2 245 146 лв. собствено участие, срещу обекти и дейности на стойност повече от 79 млн. лв.
Необходимо е да се съобразим и с предпазната мярка от 5% заложена в Закона за държавния бюджет на Република България за 2014 г., т.е. определените субсидии от Републиканския бюджет ще се отпускат до 95 на сто.
Това ограничение не се отнася за средствата по стандарти за финансиране на дейностите в средното образование, здравеопазването, културата, социалните грижи, Общинската администрация, функция «Отбрана и сигурност» в общините.
Тревожен факт е решението на Правителството за спиране на всички плащания по Европейски проекти до месец Февруари 2014 г., от което следва, че Общинският бюджет трябва да кредитира програмите на ЕС, докато отново започнат разплащания.
Съществуват няколко фактора, които ще оказват влияние върху устойчивостта и предвидимостта на Общинския бюджет, а именно:
· Намерението за «промяна в движение» на правилата за одит и за финансови корекции;
· Неяснота по това кога реално ще започне новият Програмен период 2014 г. - 2020 г.;
· Възможната подкрепа от бъдещия Инвестиционен фонд (500 млн. лв.) за важни общински проекти, но без ясни все още правила и критерии за кандидатстване;
· Наличието на все още стари и просрочени задължения, както и опасност от предявяване на финансови искания от вече образувани съдебни дела за стари имотни сделки от 2007 г.;
Бюджет 2014 г. си поставя три основни цели, а именно:
1. Осигуряване на ресурс, включително и кредитен, за Мостово финансиране и съфинансиране за изпълнение на спечелени евро-проекти, които приключват през 2014 година.
2. Продължаване на асфалтирането и Строителната програма в града и населените места при ограничен ресурс.
3. „Стопиране“, дори и намаление на просрочените задължения, чрез ефективно управление на ограничения финансов ресурс и законово събиране на задълженията към Общинския бюджет от физически и юридически лица.
Държавните трансфери като цяло се увеличават спрямо 2013 г. с 856 690 лв. Това обаче е така само на пръв поглед. Заложеният в ЗДБРБ за 2014 г. буфер от 5% означава заделяне на резерв от 180 450 лв., който може и да не получим при влошено бюджетно салдо на Държавния бюджет в края на годината.
НОРМАТИВНА СРЕДА ЗА СЪСТАВЯНЕ, ПРИЕМАНЕ И ИЗПЪЛНЕНИЕ НА ОБЩИНСКИЯ БЮДЖЕТ ЗА 2014 г.
Най-важните промени в нормативната база са свързани със:
Закон за държавния бюджет на Република България за 2014 г. (Обн.ДВ,бр. 109 от 20.12.2013г.)
· Увеличава се минималната работна заплата без включване на съответните ресурси в стандарта за Общинска администрация;
· Трансферите за Местни дейности имат малък ръст спрямо 2013 г., но реално общините ще разполагат текущо с 95% от заложените в Бюджета;
· Възстановява се подкрепата за общини със структурен дефицит, вкл. за достъпа им до Европейските фондове;
Очертаните до тук промени поставят следните предизвикателства през 2014 г.:
· Сроковете за предоставяне на средствата за съфинансиране по Европроекти, особено значителни по Водните проекти, настъпват през 2014 г. Рискът от допълнителни финансови корекции по приключили проекти, е сериозен. Очаква се приоритетните оси по новите Оперативни програми да бъдат ясни през второто тримесечие на 2014 г., което затруднява на този етап планирането на ресурс за подготовка на проекти и за съфинансиране;
· Устойчивостта на разработените с европейски средства нови модели на социални услуги може да бъде застрашена от липсата на Национално решение за тяхното последващо финансиране;
Закон за публичните финанси (обн., ДВ, бр. 15/2013 г.)
Законът за публичните финанси консолидира материята, уредена досега в Закона за устройството на Държавния бюджет, Закона за общинските бюджети и годишните закони за Държавния бюджет. От 1 януари 2014 г. - датата на влизането му сила, първите два закона се отменят, а ЗДБРБ – „съкратен“ в частта Преходни и заключителни разпоредби.
Закон за местните данъци и такси (обн., ДВ, бр. 101/22.11.2013 г.)
· Освобождаването от облагане с данък върху недвижимите имоти на сгради със сертификати за клас на енергопотребление В, С и D по Закона за енергийната ефективност, вече се извършва за максимален срок от 10 години след преустройство на съответната сграда, водещо до постигане на енергийна ефективност.
· Възстановява се основанието за освобождаване от облагане с данък върху недвижимите имоти на недвижимите имоти с данъчна оценка до 1 680 лв. включително;
· Данъчното облекчение при облагане с данък върху превозните средства вече зависи от екологичните стандарти спрямо емисионните норми на парникови газове;
Наредба № 7 за реда и начина за изчисляване и определяне размера на обезпеченията и отчисленията, изисквани при депониране на отпадъци (обн. ДВ, бр. 111/27.12.2013 г.)
Тя ще регламентира едновременно двата вида обезпечения и отчисления по чл. 60 и чл. 64 от Закона за управление на отпадъците и поради тази причина формално отменя съществуващата Наредба 14/15.11.2010 година.
В чл. 20, ал. 1, т. 1 и т. 2 са разписани нови, по-ниски и балансирани размери на отчисленията за всеки тон депониран отпадък, като разпределението по години е следното:
а) за 2014 г. – 22 лв/т;
б) за 2015 г. - 28 лв/т;
в) за 2016 г - 36 лв/т;
г) за 2017 г. – 47 лв/т;
д) за 2018 г. – 61 лв/т;
е) за 2019 г. – 78 лв/т;
ж) за 2020 г. – 95 лв/т;
Закон за приватизация и следприватизационен контрол
· Паричните постъпления от приватизацията на общинското участие в капитала на търговски дружества, на обособени части от имуществото на еднолични търговски дружества с общинско участие в капитала, както и на общински нежилищни имоти, невключени в имуществото на общински търговски дружества, които се използват за стопански цели (магазини, ателиета, складове, сервизи, цехове и др.), както и на незавършени обекти на строителството, невключени в имуществото на Общински търговски дружества, постъпват по Бюджета на общината и се разходват по реда на чл. 127, ал. 3 от Закона за публичните финанси;
· Двадесет на сто от паричните постъпления от приватизация на обособени части от лечебните заведения, в които Общината е едноличен собственик, се внасят по Бюджета на Общината, а осемдесет на сто – по сметка на лечебното заведение, които остават негова собственост и могат да се използват само за инвестиции, пряко свързани с предмета на дейност, след разрешение от собственика на капитала му.
Средствата за Делегираните държавни дейности не могат да бъдат по-малки от определените със ЗДБРБ за 2014 година.
1. ПРИХОДИ
Приходната част на Общинския бюджет е разработена в съответствие с действащата нормативна уредба през 2014 г., анализ на очакваното изпълнение на Бюджета за 2013 г., Годишната програма за управление и разпореждане с общинска собственост, съобразявайки се с условията на ограничен финансов ресурс и променените условия в ЗДБРБ за 2014 година.
1.1. Държавни трансфери
1.1.1. Обща допълваща субсидия за Делегираните държавни дейности
Общата допълваща субсидия се използва за финансиране на Делегираните държавни дейности по ЕРС, приети с Решение № 658 от 31 октомври 2013 г. на Министерски съвет на Република България.
Годишният размер на общата допълваща субсидия за Делегираните от държавата дейности за общините се разпределя както следва:
· Първо тримесечие – 30 на сто;
· Второ тримесечие – 25 на сто;
· Трето тримесечие – 20 на сто;
· Четвърто тримесечие – 25 на сто;
1.1.2. Целевите трансфери за зимно поддържане и снегопочистване на общински пътища се планират като Местни приходи и се предоставят на общините до 20 януари 2014 г. в размер на 75 на сто и до 30 октомври – останалите 25 на сто.
1.1.3. Изравнителна субсидия.
Тя се използва за финансиране на Местни дейности и ще се предоставя на 2 транша – 50 % до 31.01.2014 г. и останалите 50 % до 30 юни 2014 година.
1.1.4. Целевата субсидия за Капиталови разходи включва два компонента:
· За инвестиции - разпределена по решение на ОбС за Местни и Делегирани дейности;
· За Общинска пътна мрежа - приходите и разходите се планират за Местни дейности;
Годишният размер на Целевата субсидия за Капиталови разходи, без тази за изграждане и основен ремонт на Общински пътища, се разпределя по тримесечия както следва:
· Първо тримесечие – 20 на сто;
· Второ тримесечие – 25 на сто;
· Трето тримесечие – 30 на сто;
· Четвърто тримесечие – 25 на сто;
1.2. Общински приходи
В частта на приходите с общински характер се предвиждат постъпленията от:
· имуществените и други данъци;
· трансфери за Местни дейности (обща изравнителна субсидия и трансфер за зимно поддържане и снегопочистване на Общинските пътища), от ЗДБРБ за 2014 година;
· частта (размерът) на средствата от Целевата субсидия за Капиталови разходи, които са предвидени за финансиране на обекти в Местните дейности, включително за изграждане и основен ремонт на Общинските пътища;
· постъпленията от операции с общинско имущество, местни такси, глоби, лихви и други неданъчни приходи с общински характер;
· част от преходния остатък към 31.12.2013 година.
2. РАЗХОДИ
2.1. Разходи за Делегираните от държавата дейности
Проектът за Бюджет в частта за Делегираните държавни дейности е съобразен със ЗДБРБ за 2014г., Решение № 658 от 31 октомври 2013 г. на МС, за разделение на дейностите, финансирани чрез общинските бюджети, на Местни и Делегирани от държавата дейности и за определяне на Стандарти за финансиране на Делегираните от държавата дейности през 2014 година.
Увеличението на Единните разходни стандарти през 2014 г. е от 1,3 до 4 % в почти всички функции и дейности, с изключение на Общинска администрация.
2.2. Разходи за местни дейности
С приходите от имуществени данъци и неданъчни приходи се покриват разходите в Местните дейности. Друг източник са общата изравнителна субсидия, част от Целевата субсидия за Капиталови разходи и преходния остатък в края на отчетния период.
Тук са планирани Разходи за работни заплати и осигурителни плащания за ОбС, Домашен социален патронаж, ОП „КС и ПИС“, Мероприятия към Общинска администрация и всички културни институти. Предвидени са разходи за издръжка на Общинска администрация и Мероприятия към нея, ОбС, Общинска полиция, Целодневни детски градини, Извън-училищни дейности, Детски ясли, Детска млечна кухня, Домашен социален патронаж, Клубове на пенсионера, Жилищно строителство и БКС, Спортен календар и подпомагане дейността на спортните клубове, културни институти и икономически дейности. (Приложение № 4)
За сметка на Местните приходи е предвидено дофинансиране в размер на 747 082 лв. от които: 291 165 лв. за Общинска администрация и администрация на кметства, 87 917 лв. за училища; 353 000 лв. за дейността на ИМ ”Искра”, който прилага системата на “Делегиран бюджет”, т.е. неговите Собствени приходи, няма да се изземват в приход на Общинския бюджет, но са разчетени в приходната част на Бюджета, 15 000 лв. за Дом № 2.
2.3. Капиталови разходи
Финансирането на Капиталовите разходи се извършва от няколко източника, а именно:
Представената на вниманието на ОбС Инвестиционна програма за 2014 година е в размер на 3 498 107 лева.
Източниците за финансиране са следните: Целева субсидия - 667 200 лв. и Собствени бюджетни средства - 2 830 907 лева.
От Целевата субсидия са предвидени 247 200 лв. за ремонт на Четвъртокласна пътна мрежа.
Инвестиционната програма от собствени бюджетни средства се разпределя по функции, както следва:
За второ четене и приемане Бюджет и Инвестиционна програма на Община Казанлък за 2014 година. Кметът на Общината съобщава: „На 15 януари 2013 г. Министерски съвет на Република България прие Постановление № 3 за изпълнението на Държавния бюджет на Република България за 2014 година.
С Писмо № ФО-1 от 28 януари 2013 г. са изпратени Указания на Министъра на финансите относно съставянето, изпълнението на бюджетите на общините и на Сметките за средства от Европейския съюз за 2014 година.
В приетата с Решение № 859 от 24.01.2014 г. Наредба № 28 за условията и реда за съставяне на Бюджетната прогноза за местни дейности, за съставяне, приемане, изпълнение, изменение и отчитане на Общинския бюджет и за управление на общинския дълг, е записано, че разчетите за Сметките за средствата от Европейския съюз за 2014 г. се утвърждават от Кмета на Община Казанлък, тъй като те не са част от Общинския бюджет.
Тези разчети се виждат от Приложение № 1, но въпреки това, Кметът на Община Казанлък предлага да бъдат приети с отделно Приложение № 12.
Във връзка с преустройство на пристройка на сградата на Общината за Ритуална зала се наложи изместване на помещението, в което се намира централния сървър на Общинска администрация. По тази причина в Приложение № 13 е включена допълнителна позиция „Доставка и монтаж на алуминиева дограма „ на стойност 1017 лв.”
На 20.01.2014 г. е постъпило Писмо с вх. № 25-02-03 от Директора на ДВХД № 2 с искане в Инвестиционната програма на Общината да бъде предвидено закупуване на лек автомобил, втора употреба, за обслужване на потребителите на социални услуги на стойност 7 800 лв. Разходът е за сметка на преходния остатък на социалното заведение.
Фискалните показатели, заложени в т. 30 и т. 31 от текстовата част се променят, тъй като са били изчислени на база касов отчет към 30.11.2013 година.
С Писмо с вх. № 55-01-13/15.12.2013 г. на Директора на ДЦДУ е поискано включване на още два обекта в Инвестиционната програма на Община Казанлък за 2014 г. за сметка на преходния остатък на социалното заведение.
С Писмо с изх. № ОС-886/16.01.2014 г. Председателят на Общински съвет - Казанлък е предложил допълнителни текстове в проекта за решение, във връзка са промяната на чл. 22, ал. 2, т. 1 и ал. 5 от ПОДОбС Казанлък, както и закупуване на нов сървър за нуждите на Общински съвет - Казанлък. В срока по чл. 96, ал. 5 от Правилника за организацията и дейността на ОбС - Казанлък е постъпило предложение от общинския съветник Румяна Друмева за допълване на Приложение № 20 – „Организиране и провеждане на Международен волейболен турнир за девойки от 15 до 18 май 2014 г.“ на стойност 4 000 лв. за сметка на част от резерва по Спортния календар.
С Писмо № БЮ-4/02.09.2013 г. на Министерство на финансите са изпратени Указания за актуализация на тригодишната прогноза за Местни дейности за периода 2014 г. - 2016 година.
В Указанията на Министъра на финансите, писмо ФО-3/28.01.2014 г., е записано, че тази прогноза трябва да се актуализира в частта за 2014 г., т.е. да се запишат сумите от Бюджета за настоящата година.”
Кметът на Общината предлага проект за решение за второ четене и приемане Бюджет и Инвестиционна програма на Община Казанлък за 2014 г., като отбелязва, че всички промени за второ четене в текстовата част са в тъмен курсив и не изменят макрорамката на Общинския бюджет за 2014 г., а само номерацията. По него Водещата комисия по икономика, бюджет и финанси е отразила забележки, които вносителят приема, а именно: В текста на предложението да се допълни: „ … и Инвестиционна програма на Община Казанлък за 2014 г.”; В мотивите: в изречение деветнадесето - т. 29 и т. 30 да се променят на т. 30 и т. 31; в последното изречение след 'Бюджет за 2014 г.', да се добави ', а само номерацията.' В проекта за решение: т. 1 - текстът да добие следния вид: 'Приема на второ четене Бюджет и Инвестиционна програма на Община Казанлък за 2014 г., съгласно Приложения с № 1 и 2'; т. 4.5. - в последната дума от текста да се добави буква 'ц'; т. 4.52 - да се чете т. 4.5.2.
В хода на заседанието се постави на гласуване предложението на общинския съветник Румяна Друмева, постъпило в сроковете за второ четене: „В Приложение № 20 да се заложат 4000 лв. за провеждане на Международен волейболен турнир за девойки от 15 май до 18 май 2014 г.”, което ОбС отхвърли.
Общински съвет - Казанлък, на основание чл. 21 ал. 1, т. 6 и чл. 52, ал. 1 от ЗМСМА, чл. 11, ал. 3 и чл. 94, ал. 1 от Закона за публичните финанси, разпоредбите на ЗДБРБ за 2014 г.,
Р Е Ш И:
1. Приема на второ четене Бюджет и Инвестиционна програма на Община Казанлък за 2014 г., по прихода в размер на 37 372 302 лв., съгласно Приложения №№ 1 и 2
В т.ч.
1.1приходи с държавен характер - 21 772 026 лв.
1.1.1. обща допълваща субсидия от РБ - 20 070 991 лв.
1.1.2. преходен остатък- 1 701 035 лв.
1.2. приходи с общински характер - 15 600 276 лв.
в т.ч.
1.2.1. данъчни приходи - 3 763 300 лв.
1.2.2. неданъчни приходи - 8 789 295 лв.
1.2.3. обща изравнителна субсидия - 2 941 800 лв.,
1.2.4. целева субсидия за Капиталови разходи за финансиране на общинските дейности - . 667 200 лв.;
1.2.5. преходен остатък - 336 081 лв.
2.Приема на второ четене разходната част на бюджета в размер на 37 372 302 лв., съгласно Приложения с №№ 3 и 4,
в.т.ч.:
Държавни дейности - 21 772 026 лв.
Общински дейности - 15 600 276 лв.
в т.ч.: 747 082 лв. за дофинансиране на Делегирани държавни дейности;
2.1. Разпределена по функции и групи разходи, съгласно Приложения с №№ 5, 6, 7, 8, 10, 11.
2.2. Резерв по чл. 55, ал. 1 от ЗДБРБ за 2014 г. за Местни дейности в размер на 180 450 лв. (общините получават 95 % от изравнителна субсидия за местни дейности и целева субсидия за капиталови разходи).
2.3. Приема Инвестиционна програма на община Казанлък, съгласно Приложение № 13.
3. Приема Приватизационна програма за 2014 г., съгласно Приложение № 18
4. Приема следните лимити за разходи:
4.1. Социално-битови разходи на персонала, определени в размер на 3 на сто на база начислени средства за работна заплата;
4.2. Лимит за представителни разходи :
- Кмет на община в размер на – 12 000 лв.
- Председател на Общински съвет в размер на – 12 000 лв.
4.3. Размер на режийни разноски:
- за закуска - 0,30 лв. с ДДС;
- за обяд - 0,50 лв. с ДДС;
4.4. Определя дневен стойностен оклад в ЦДГ и Детски ясли в размер до 3.00 лв. без ДДС
4.5. Месечното възнаграждение на общинския съветник не може да надхвърля 55 на сто от средната брутна заплата за общинска администрация за съответния месец.;
4.5.1. Реализираните икономии от ФРЗ, ДОО и ЗОВ се разпределят пропорционално между съветниците, участвали в заседания на комисии за съответния месец;
4.5.2. Общото възнаграждение по т. 4.5. и 4.5.1. не може да надвишава 70 на сто от средната брутна работна заплата на общинска администрация за съответния месец;
5. Приема разчет за Целеви разходи
5.1. Разходи за подпомагане Клубовете на пенсионера и Клубове на хора с увреждания в размер на 34 890 лв., Приложение № 22;
5.2. Членски внос за участие в неправителствени организации /НСОРБ / - 14 200 лв. и 740 лв. за НАПОС-РБ
5.3. Разходи за помощи за погребения за следните категории лица, починали и погребани на територията на община Казанлък:
5.3.1. Самотни лица, без близки и роднини;
5.3.2. Бездомни;
5.3.3. Безпризорни лица;
5.3.4. Лица, регистрирани в общинските служби за социално подпомагане;
5.4. Разходи за помощи по т.5.3. в размер на 140 лева без ДДС за следните услуги:
- Некролог 6 броя 2 лв.
- Ковчег и надгробен знак 68 лв.
- Превоз на покойника 12 лв.
- Изкопаване и заравяне на гроб 58 лв.
5.5. Помощи по решение на Общинския съвет в размер на 7 500 лв.,които се разпределят за следните случаи:
- за лечение на служители от бюджетната сфера в особено тежко здравословно състояние в размер до 400 лв.
- еднократна помощ в случаите когато НЗОК не поема пълния размер на операцията, скъпоструващи изследвания или пълния размер на медикаментозното лечение, в размер до 400 лв.
- еднократна помощ при особено тежки или извънредни ситуации в размер до 400 лв.;
5.5.1.Право на помощи по т. 5.5. се ползва веднъж на 3 /три/ години.
5.6. Помощи по решение на Общинския съвет за финансиране на процедури „Инвитро“ за семейства и лица с репродуктивни проблеми - 7 500 лв.
6. Упълномощава Кмета на Общината да утвърди Поименен списък на лицата по чл. 40в от Закона за народната просвета, имащи право на транспортни разходи и размера на средствата в рамките на 100 % от действителните разходи за ж.п. транспорт и 85 % за автомобилен транспорт.
7. Утвърждава разходи за Културен календар на Община Казанлък през 2014 година, в размер на 180 000 лв., Приложение № 17.
8. Утвърждава разходи за “Младежки дейности” в размер на 30 000 лв., Приложение № 29.
9. Утвърждава разходи за Ученически спортен календар в размер на 63 400 лв., съгласно Приложение № 20.
10. Определя разходи в размер на 220 000 лв. за подпомагане дейността на спортните клубове.
10.1. Упълномощава Кмета на Общината със своя заповед да определи Комисия, която да разпредели средствата по клубове и конкретизира разходите на основание Наредба за финансиране на спортните клубове. В състава на Комисията да бъдат включени и представители на Общински съвет - Казанлък.
11. Утвърждава средства за туристическа дейност до размера на постъпилия туристически данък, Приложение № 27.
12. Утвърждава разходи за кметствата – 270 000 лв. , Приложение № 14
12.1. В рамките на утвърдените по т. 12 средства са разчетени по 2000 лева за Празник на селото и по 600 лв. за зимно почистване за всяко кметство. Средствата се разходват на база план-сметка.
13. Приходите от екологични такси се разходват за екологични дейности.
14. Утвърждава Бюджет на Обществения посредник в размер на 29 000 лв.
15. Утвърждава разходи за Социален календар на стойност 3500 лв., Приложение № 22.
16. Разходи за услуги по събиране, извозване и обезвреждане на битовите отпадъци и поддръжане чистотата на териториите за обществено ползване се извършват до размера на постъпленията от “Такса битови отпадъци” по приходната сметка на Общината по одобрена план-сметка, приета с Решение № 835/17.12.2013 г., съгласно Приложение № 9.
16.1. Приема корекция на текстовете по т. 3.3. и т. 3.4. в Приложение № 9.
17. Предоставя право на Делегиран бюджет на Общински театър “Л. Кабакчиев”, съгласно Приложение № 15, в т.ч.: субсидия от Общински бюджет – 415 885 лв. и собствени приходи 54 000 лв.
18. Предоставя право на Делегиран бюджет на ИМ ”Искра”, съгласно Приложение №16, в т.ч.: държавен трансфер- 263 311 лв.. и собствени приходи - 353 000лв.
18.1. Задължава директорът на ИМ”Искра” да представи план-сметка за изразходването на собствените приходи.
19. Предоставя право на Делегиран бюджет на Общинска библиотека „Искра”, съгласно Приложение № 24, в т.ч.: субсидия от Общинския бюджет 245 402 лв. и 10 000 лв. собствени приходи.
20. Предоставя право на Делегиран бюджет на Общински ЛХМ ”Чудомир”, съгласно Приложение № 25, в т.ч.: субсидия от Общинския бюджет 54 972 лв. и собствени приходи - 5000 лв.
21. Предоставя право на Делегиран бюджет на Общинска Художествена галерия, съгласно Приложение № 26, в т.ч.: субсидия от Общинския бюджет - 88 407 лв. и собствени приходи 12 000 лв.
22. Утвърждава Бюджет за ОП „КС и ПиС“ - 3 680 154 лв., Приложение № 30
23. Утвърждава Бюджет в “Други дейности по културата” в размер на 412 507 лв., в т.ч.: за финансиране на Културния календар, Приложение № 23.
24. Предоставя право на Делегиран бюджет на ЦДГ с № № 1, 7, 8, 9, 13, 15 и ОДЗ с №№ 2, 3, 6, 17, 18, с.Шейново, с. Енина, определен съгласно формула, на база Единен разходен стандарт за издръжка на едно дете, в съответствие с Решение № 658 на МС от 31 октомври 2013 г.
24.1. Предоставя право на Делегиран бюджет на ОДЗ № 16, гр. Казанлък и ОДЗ № 11, гр. Казанлък, ОДЗ гр. Крън, ОДЗ с. Копринка и ОДЗ с. Г. Черковище, определен съгласно формула, на база Единен разходен стандарт за издръжка на едно дете, в съответствие с Решение № 658 на МС от 31 октомври 2013 г., считано от 01.04.2014 г.
25. Утвърждава сумата от 30 000 лв. по Общинската програма за закрила на деца с изявени дарби.
26. Утвърждава разходи за Международна дейност в размер на 66 336 лв., които се планират в Дейност 122 “Общинска администрация”, Приложение № 28
27. Определя числеността и средствата за заплати и осигурителни плащания за 2014 г. на персонала, зает в Общински дейности, съгласно Приложение № 19.
28. Определя максималния размер на дълга, съгласно Приложение № 31, както следва:
28.1. Максимален размер на новия Общински дълг за 2014 г. – 7 530 261 лв. към Фонд „ФЛАГ“ ЕАД / Решения с №№ 800, 801 и 802/.
28.2. Максимален размер на Общинския дълг към 31.12. 2014 г. – 8 639 830 лв., към Сосиете Женерал Експрес Банк и Фонд „ФЛАГ“ ЕАД, след плащане на главница през 2014 г. – 1 946 948 лв.
29. Определя просрочените задължения от минали години, които да бъдат разплатени от Бюджета за 2014 г. в размер на 1 571 067 лв., Приложение № 21.
30. Определя максимален размер на новите задължения за разходи, които могат да бъдат натрупани през 2014 г. по Бюджета на Общината – 1 620 956 лв.
31. Определя максимален размер на ангажиментите за разходи, които могат да бъдат поети през 2014 г. – 9 725 734 лв.
32. Приема Индикативна таблица за средствата от Европейския съюз за 2014 г., съгласно Приложение № 12.
33. Определя размер на просрочени вземания, които да се съберат през 2014 г. на стойност – 44 639 лв.
34. Обслужването на възрастните хора в населените места на Общината от Домашен социален патронаж е при минимален норматив от 10 човека за всяко населено място.
35. Детска млечна кухня да доставя храна за децата в населените места на Общината при минимален норматив от 10 деца за населено място.
36. Приема Актуализирана прогноза за местните дейности за периода 2014-2016 г.
37. При спазване на общия размер на Бюджета и разделението му на Държавни и Общински дейности, при възникване на неотложни и доказани потребности предоставя следните правомощия на Кмета на Община Казанлък за Бюджетната 2014 година:
37.1. Да прехвърля Бюджетни кредити за различните видове разходи в една дейност или от една дейност в друга, в границите на една Бюджетна група, без да изменя общия й размер в частта за Местните дейности; /чл. 125, ал. 1, т. 2 от ЗПФ/
37 .1.1. В изпълнение на правомощията си по т. 34.1. Кметът на Общината издава заповеди;
37.2. Да предоставя временни безлихвени заеми от временно свободни средства по Общинския бюджет за авансово финансиране на плащания по проекти, финансирани със средства от Европейския съюз и по други Международни програми;
37.2.1. При предоставяне на временни безлихвени заеми от временно свободни средства по Обшинския бюджет да се спазват изискванията на чл. 126 от Закона за публичните финанси;
37.3. Да кандидатства за средства от Структурни и други фондове на ЕС, по Национални програми и други източници за реализиране на годишните цели на Общината за изпълнение на Общинския план на развитие;
37.4. Да кандидатства за средства от Централния бюджет и други източници за съфинансиране на Общински програми и проекти;
38. Определя Второстепенните разпоредители с Бюджет, съгласно Приложение № 32.
39. Определя Третостепенните разпоредители с Бюджет, съгласно Приложение № 33.
40. Задължава Кмета на Общината:
40.1. Да определя конкретните правомощия и отговорности на Второстепенните и Третостепенните разпоредители с Бюджетен кредит със своя заповед;
40.2. Да ограничава или спира финансиране на бюджетни организации, звена и субсидирани дейности при доказано нарушение на Бюджетната дисциплина до неговото отстраняване, като уведомява съответните органи;
41. Разходването на Бюджетните средства /без Целевите средства/ се осъществява при съблюдаването на следните приоритети:
41.1. Разходите за Делегираните от държавата дейности се извършват до размера на предоставените трансфери и се използват по предназначение, като разходите за трудови възнаграждения и стипендии са приоритетни;
41.2. Постъпилите собствени приходи се разходват при следната поредност: 1. Трудови разходи;
2. Разходи по проекти, финансирани със средства от Европейския съюз; 3. Покриване на просрочените задължения от минали години в размера, определен по т. 29; 4. Текуща издръжка и субсидии за НПО;
Настоящият акт да се изпрати на Областния управител на Област Стара Загора, Кмета на Община Казанлък и Обществения посредник в седемдневен срок от приемането му.
Препис от решението да сe изпрати на Районна прокуратура - Казанлък за Преглед по реда на общия надзор за законност.
Настоящият акт може да се върне за ново обсъждане на Общинския съвет по чл. 45, ал. 5, изр. 1 от ЗМСМА в седемдневен срок от получаването му.
Настоящият акт може да се обжалва в 14-дневен срок пред Административен съд – Стара Загора.
Адресат на акта: Кметът на Община Казанлък;
Участвали в поименното гласуване 26 общински съветници, от които „За” 26.
Вярно с оригинала!
ПРОТОКОЛИСТ: ПРЕДСЕДАТЕЛ НА ОбС: (п)
(Гл. спец. Л. ПОПОВА) (НИКОЛАЙ ЗЛАТАНОВ)