РЕШЕНИЕ
№ 955
взето на заседание на Общински съвет - Казанлък,
проведено на 28.05.2014 г., Протокол № 48
Относно: ОС_2809/21.05.2014 - Доклад от Галина Стоянова - кмет на общината с проект за решение относно даване на Разрешене за възлагане изработката на Подробен устройствен план - План за застрояване за Поземлен имот № 0000363, находящ се в землището на град Крън, община Казанлък, във връзка със Заповед №АК-01-ЗД-152 от 14.05.2014 г. на Областния управител на Област Стара Загора с която връща Решение №933/23.04.2014 г. на ОбС - Казанлък за ново обсъждане от същия, като незаконосъобразно.
Мотиви: Кметът на Община Казанлък докладва пред Общинския съвет: „В общинска администрация е постъпила Докладна записка с вх. № 40-48-1/10.06.2013г. от Кмета на гр. Крън – Теменужка Люцканова с искане за разрешение за изработване на подробен устройствен план – план за регулация и застрояване на поземлен № 000363, в землището на гр. Крън, община Казанлък с цел смяна предназначението на част от земеделска земя с начин на трайно ползване - Пасище, мера и за обособяване на поземлен имот за спортни дейности /стадион/.
При изработване на картата на възстановената собственост съществуващото тревно игрище в общинското пасище не е отразено с отделен номер и начин на трайно ползване „за спортни дейности“.
Същия е разположен в ПИ №000363, граничещ с улица от регулацията на гр.Крън. Съгласно картата на възстановената собственост част от предлагания за обособяване за „спортни дейности“ терен попада в охранителна зона „Б“ на водостопанско съоръжение №304 в която зона се забраняват и ограничават дейности от селскостопански характер съгласно чл.7 от Наредба 03 /16.10.2000г за условията и реда за проучване, проектиране и експлоатация на санитарно-охранителни зони около водоизточници. Терена отговаря на хигиенните норми за такъв вид обекти.
Предвид това, предлагам да се раздели поземлен имот №000363 с площ от 32.763 дка-пасище,мера при следните граници и съседи: населено място; полски пътища,публична общинска собственост № 000138 и №000145, всички в землището на гр. Крън, като се обособи имот за „спортни дейности“ с площ от 11.475 дка. Разделянето засяга един имот публична общинска собственост, като от него да се обособят три нови имота с площи както следва: 9.421; 11.475 и 11.867 кв.м. В случаите по чл.6, ал.1 от ЗОС и чл.25, ал.5 от ЗСПЗЗ Общинският съвет гласува с мнозинство 2/3 от общия брой на общинските съветници.
Съгласно чл.124а, ал.1 от ЗУТ, за изработването на проект за подробен устройствен план - план за застрояване и парцеларни планове за елементите на техническата инфраструктура извън границите на урбанизираните територии е необходимо съгласието на Общински съвет.
Съгласно чл.124б, ал.1 от ЗУТ, Общински съвет одобрява заданието съставено от Възложителя по чл.124а, ал.7 от ЗУТ.
Предложението на кмета на Общината е одобрено с Решение №933/23.04.2014г. на ОбСъвет – Казанлък. Със Заповед №АК-01-ЗД-152 от 14.05.2014г. Областния управител на област Стара Загора връща Решение №933/23.04.2014г. на ОбС-Казанлък за ново обсъждане от същия, като го намира за незаконосъобразно. Основните мотиви за връщането са, че в своя акт, като основание за допускане на исканата промяна ОбС-Казанлък е посочил правното основание по т.4 от чл.25, ал.3 ЗСПЗЗ, по смисъла на което, промяна предназначението на пасища и мери се допуска по изключение за „инвестиционни проекти, свързани със социално-икономическото развитие на общината“. В мотивите на своя акт Областния управител излага становище, че не всяка планирана инвестиция има качеството на „инвестиционен проект“ по смисъла на чл.25, ал.3, т.4 ЗСПЗЗ без да сочи какво точно разбира под това понятие или на коя официална дифиниция се позовава. Доколкото използването на понятието е основно въведено в ЗУТ (чл.139 и следващите) следва да се съобрази, че няма как да се изработи един инвестиционен проект по смисъла на ЗУТ за изграждане на стадион без предварително предназначението на земята да е променено и (какъвто е случая) - ако тя е извън границите на урбанизирана територия – изработването на проекта да е разрешено от съответния ОбС. Точно това се цели с решението на ОбС. Очевидно при структурирането на текста на т.4 от чл.25, ал.3 ЗСПЗЗ законодателя не е имал предвид инвестиционен проект по смисъла на ЗУТ, а по-скоро стартирана по установения законов ред инвестиционна инициатива, която е от значение за социално-икономическото развитие на общината. Без съмнение изграждането на стадион е инициатива с такова значение.
Въпреки гореизложеното, целта, която следва да се постигне с решението на общинския съвет е от Поземлен имот №000363 (целият с площ от 32.763дка) да се отдели имот с площ 11.475дка, който да се обособи за стадион. За тази цел, общинския съвет следва да разреши изработването на проект на ПУП – ПРЗ, с който да се създаде отделен урегулиран поземлен имот (УПИ) извън границите на гр.Крън – възможност, която е предвидена в хипотезите на чл.17а, ал.1, т.3 ЗОЗЗ, чл.25, ал.3, т.3 от ЗСПЗЗ и чл.8, т.1 от ЗУТ. Създаването на УПИ – частна общинска собственост с предназначение „За спортни дейности“ ще улесни по-нататъшното изготвяне на инвестиционните проекти за самото съоръжение „Стадион“, както и ограждането му с ограда, съответстваща на изискванията на Футболната федерация, а ограждане с плътна ограда се допуска само на урегулирани имоти (арг. от чл.48, ал.1 от ЗУТ). В този смисъл считам, че като правно основание за промяна на предназначението на отделената част от общия ПИ № 000363 може да се посочи т.3 от чл.25, ал.3 ЗСПЗЗ. Със създаването на УПИ извън границите на населеното място тази територия автоматично ще загуби предназначението си на земеделска територия с начин на трайно ползване „Пасище, мера“ и се превръща в урбанизирана територия с конкретно предназначение „За спортни дейности“ (арг. от чл.7, ал.2 и чл.8, т.1 ЗУТ). Считам, че така исканата промяна е изцяло в съответствие с обществения интерес и последният е изключително защитен, и поради наличието на специален законов текст, който въвежда рестриктивен режим ако предназначението на новоотредения терен за спортни дейности почне да се променя, арг. - чл.47. ал.8 от Закона за физическото възпитание и спорта: „Изменение на подробните устройствени планове за промяната на предназначението на урегулирани поземлени имоти, отредени за изграждане на спортни обекти и съоръжения, както и промяната на предназначението на спортни обекти и съоръжения може да се извърши след писмено съгласие на министъра на младежта и спорта при условията и по реда на чл. 39, ал. 3 и чл. 134, ал. 7 от Закона за устройство на територията“.
Допълнителен аргумент на Областния управител за връщането на Решение №933 е фактът, че в своя акт ОбС-Казанлък е пропуснал да определи срокът на валидност на предварителното съгласие. Намирам забележката за правилна, като считам за целесъобразно този срок да бъде определен на две години (съобразено с продължителността на процедурите, които предстоят да се реализират по ЗУТ и ЗОЗЗ)”. Предложеният проект за решение се приема от общинските съветници.
Общински съвет - Казанлък, на основание чл. 45, ал. 9, предл. 2-ро, чл. 21, ал. 1, т. 8 и т. 11 от ЗМСМА, чл. 6, ал. 1 и ал. 3, чл. 8, ал.1 от ЗОС, чл. 25, ал.1, изр. 2-ро и ал. 5 от ЗСПЗЗ, чл. 124а, ал. 1, чл. 124б, ал. 1 от ЗУТ, във връзка с чл. 25, ал. 3, т. 3 от ЗСПЗЗ, чл.17а, ал. 1, т. 3 от ЗОЗЗ, чл. 3, ал. 1, т. 1 от ЗОС, чл. 8, т.1, хипот. 2-ра, предл. 7-мо от ЗУТ, §5, т. 11 от ДР на ЗУТ, Заповед №АК-01-ЗД-152 от 14.05.2014 г. на Областния управител на област Стара Загора и след повторно обсъждане
Р Е Ш И:
Изменя свое Решение № 933, прието на заседание от 23.04.2014г. по Протокол № 47 както следва:
1. Дава съгласие за отделяне от ПИ № 000363 в землището на гр. Крън ЕКАТТЕ 40292, община Казанлък, целия с площ от 32.763 дка- „пасище,мера“ шеста категория на площ от 11.475дка за образуване на нов поземлен имот (в съответствие с приложената скица-предложение), и обявява отделения имот за частна общинска собственост.
2. Изразява предварително съгласие за промяна на предназначението на отделения по т.1 имот от „Земеделска земя“ с НТП „Пасище, мера“ в отделен УПИ извън границите на урбанизираната територия с конкретно предназначение „за спортни дейности“.
3. Разрешава изработване на проект за Подробен устройствен план – План за регулация и застрояване на отделения по т.1 имот с цел промяна предназначението от „земеделска земя“ с НТП „пасище,мера“ в УПИ „за спортни дейности“ след провеждане нужните процедури по ЗОЗЗ.
4. Одобрява заданието, съставено от Възложителя.
5. Предварителното съгласие по т.2 важи за срок от две години.
Настоящият акт да се изпрати на Областния управител на Област Стара Загора, Кмета на Община Казанлък и Обществения посредник в седемдневен срок от приемането му.
Препис от решението да сe изпрати на Районна прокуратура - Казанлък за Преглед по реда на общия надзор за законност.
Настоящият акт може да се върне за ново обсъждане на Общинския съвет по чл. 45, ал. 5, изр. 1 от ЗМСМА в седемдневен срок от получаването му.
Настоящият акт може да се обжалва в 14-дневен срок пред Административен съд – Стара Загора.
Адресат на акта: Кметът на Община Казанлък; Кметът на град Крън, общ. Казанлък.
Участвали в поименно гласуване 28 общински съветници, от които „За” 28.
Вярно с оригинала!
ПРОТОКОЛИСТ: ПРЕДСЕДАТЕЛ НА ОбС: (п)
(Гл. спец. Л. ПОПОВА) (НИКОЛАЙ ЗЛАТАНОВ)