15 май 2008 г.
РЕШЕНИЕ № 848
взето на заседание на Общинския съвет – Казанлък,
проведено на 07.05.2008 г., Протокол № 68
ОТНОСНО: вх. № ОС-187/14.3.2008 г. - Придружително писмо с доклад от Моника Динева, общински съветник за преструктуриране на "МДЦ Поликлиника - Казанлък" ЕООД.
Мотиви: С Решение № 304/25.11.2005 год.на Общински съвет-Казанлък, беше одобрено преобразуване на „ДКЦ І - Казанлък” ЕООД чрез вливане на „Стоматологичен център І - Казанлък” ЕООД и „Медико-техническа лаборатория І - Казанлък” ЕООД. Това доведе до промяна на наименованието на дружеството от Диагностично-консултативен център І -Казанлък” ЕООД в „Медико-стоматологичен център Поликлиника Казанлък” ЕООД. Извършени са всички действия по вписването на тези обстоятелства и това е отразено в Решение № 788 / 06.04.2006 год. по ф.д.№ 1011/2000 год. по описа на Окръжен съд-гр.Ст. Загора.
Целта на вливането на общинските дружества бе да се укрупни дейността и да се намали административния персонал, като трите дружества се управляват от един управител, един гл. счетоводител и една администрация.
Два месеца след вливането персонала към бившата „Медико-техническа лаборатория” напусна дружеството и регистрира частно дружество.
Задълженията, с които лабораторията се вля в дружеството и остави като пасив на „ МСЦ Поликлиника-Казанлък” бяха в размер на 44 606,14 лв.
Бившия стоматологичен център се вля като звено в бившия Диагностично-консултативен център. При вливането имаше 7 щатни служители- 2 стоматолози / на половин щат/, 2 рентгенови лаборантки, 1 органи-управител на новосъздадения Медико-стоматологичен център.
През 2007 год. двама от служителите бяха съкратени / един стоматолог и една лаборантка/. На практика денталната дейност се осъществява от един лаборант и от един стоматолог / пенсионер на половин щат/, като приходите, които реализират, трябва да покриват разходите за заплати и осигуровки на още трима служители / санитар, организатор стопанска дейност и управител/. От момента на вливането си до настоящия момент, звено „Стоматология” носи отрицателен резултат :
31.12.2006 год. 31.10.2007 год.
1.Общо приходи 16 398,05 лв. 18 869,35 лв.
2.Общо разходи 28 124,15 лв. 24 590,88 лв.
3.Резултат-загуба -11 852,68 лв. 5 721,53 лв.
4 % резултат / приходи - 71,51 - 30,32
Макар, че загубите намаляват, това звено е единственото, което носи загуби.
В приходите са включени сумите, които се заработват от хирургичния кабинет по дентална медицина, който се обслужва от зам.-управителя, д-р Бозуков, но заплатата и осигуровките му като зам.-управител не са включени в перото „общо разходи”. Ако се включат, загубата ще е още по-голяма.
Близо две години „Медико-стоматологичен център Поликлиника Казанлък” ЕООД работи в такива условия. От направения икономически анализ се достигна до следните изводи:
Тази организация на извънболничната помощ в общинското дружество кумулира загуби. Търсенето на дентални услуги е символично и не може да реализира печалба. В поддържането на денталното звено трябва да се инвестират средства, които не само нямат възвръщаемост, но и допълнително утежняват финансовото състояние на Поликлиниката. Това са средства за апаратура, медикаменти и други консумативи, липсата на които води до постоянно налагане на санкции от НЗОК и РЦЗ.
Не е налице и социален ефект от предлагането на дентални /стоматологични/ услуги, тъй като търсенето е минимално и не оправдава съществуването на дентално / стоматологично/ звено.
В „МДЦ Поликлиника-Казанлък” работят близо 20 лекари-специалисти по хуманна медицина. На практика, приходите от тяхната дейност, покриват загубите от денталната дейност.
Предвид изложеното, е налице необходимост от преструктуриране на „Медико-дентален център Поликлиника Казанлък” ЕООД в „Диагностично- консултативен център Поликлиника –Казанлък” ЕООД.
Дружеството разполага със специалисти и апаратура / съгл. чл.17 ал.1 от Закон за лечебните заведения/, които да предоставят необходимата извънболнична помощ на жителите на общината. Това ще доведе до постепенно покриване на загубите на дружеството и реализиране на печалба. По този начин дружеството ще се стабилизира икономически и ще има възможност да влага средствата от печалба в инвестиции за подобряване качеството на оказваните здравни услуги.
Общински съвет - Казанлък, на основание чл. 21, ал. 1 т.9 от ЗМСМА, във връзка с чл.137 ал.1 от Търговския закон и чл. 17 от ЗЛЗ,
Р Е Ш И :
1. Преструктурира общинско дружество „Медико-дентален център Поликлиника - Казанлък” ЕООД в „Диагностично-консултативен център Поликлиника-Казанлък” ЕООД.
2. Променя наименованието от „Медико-дентален център Поли-клиника - Казанлък” ЕООД на „Диагностично-консултативен център Поликлиника-Казанлък” ЕООД.
3. Приема изменение в учредителния акт, както следва: навсякъде „Медико-дентален център Поликлиника- Казанлък” ЕООД да се чете като „Диагностично-консултативен център Поликлиника-Казанлък” ЕООД.
4. Възлага на досега изпълняващия длъжността Управител на „Медико-дентален център Поликлиника - Казанлък” ЕООД да изпълнява длъжността Управител на „Диагностично-консултативен център Поликлиника-Казанлък” ЕООД - до провеждане на конкурс и при условията на договора за възлагане на управление, сключен с кмета на Община Казанлък.
5. Възлага на изпълняващия длъжността Управител на „Диагностично-консултативен център Поликлиника - Казанлък” ЕООД, д-р Петър Иванов Лучев, да заяви вписване на новите обстоятелства в търговския регистър по партидата на дружеството в Агенция по вписванията.
6. Възлага на изпълняващия длъжността Управител на „Диагностично-консултативен център Поликлиника - Казанлък” ЕООД д-р Петър Иванов Лучев да започне процедура по акредитация на дружеството.
7. Възлага на изпълняващия длъжността Управител на "Диагностично-консултативен център - Поликлиника", д-р Петър Иванов Лучев, да извърши оптимизация на щата, като на работещите лекари по дентална медицина се предоставят кабинети под наем.
Адресат на акта: кметът на община Казанлък, управителят на „ДКЦ Поликлиника Казанлък” ЕООД.
Настоящият акт да се изпрати на областния управител на област Стара Загора, кмета на община Казанлък и обществения посредник в седемдневен срок от приемането му.
Препис от решението да сe изпрати на Районна прокуратура - Казанлък за преглед по реда на общия надзор за законност.
Настоящият акт може да се върне за ново обсъждане на Общински съвет по чл.45, ал.5, изр. 1 от ЗМСМА в седемдневен срок от получаването му.
Настоящият акт може да се обжалва в 14-дневен срок пред Административен съд – Стара Загора.
Участвали в гласуването 34 общински съветници, от които „за” – 29.
Вярно с оригинала!
ПРЕДСЕДАТЕЛ НА ОбС: /п/ /В. Самарски/
ПРОТОКОЛИСТ: /В. Василева/