взето на заседание на Общински съвет - Казанлък,
проведено на 22.05.2012 г., Протокол № 13
Относно: ОС_636/19.04.2012 - Доклад от Галина Стоянова - кмет на общината с проект за решение относно приемане на годишния отчет и баланс за 2011г. на МБАЛ 'Д-р Христо Стамболски' и освобождаване от отговорност управителя на дружеството - д-р Кети Манолова-Владкова.
Мотиви: Кметът на общината докладва, че на основание чл. 137, ал. 1, т. 3 и т. 5 от Търговския закон и чл. 21, ал. 1, т. 3 и т. 7 от Наредба № 19 за общинските търговски дружества, общинските предприятия и за реда за упражняване на правата на собственост върху общинската част на капитала на търговските дружества, предоставя за разглеждане и приемане на годишните финансови отчети за 2011 год. на „МБАЛ Д-р Хр. Стамболски” ЕООД.
„МБАЛ Д-р Хр. Стамболски” ЕООД е общинско търговско дружество със 100% общинско участие.
Лечебното заведение обслужва население от 104 512 жители от 5 общини: Казанлък, Мъглиж, Павел Баня, Гурково и Николаево.
„МБАЛ Д-р Хр. Стамболски” ЕООД има добре развита номенклатура от оказвани болнични услуги, което я позиционира като многопрофилно болнично заведение от районен тип. Дружеството се разделя на следните основни функционални блока: Консултативно-диагностичен блок, Стационарен блок, Административен блок и Аптека.
През 2011 година ръководството на „МБАЛ Д-р Хр. Стамболски” ЕООД е работело по няколко направления с цел недопускане на финансовото дестабилизиране на дружеството.
През отчетната 2011 година дружеството продължава да анализира тенденциите и икономическите процеси, протичащи във и извън него с цел разработване на ясна стратегия за стабилизиране.
Общият брой легла в „МБАЛ Д-р Хр. Стамболски” ЕООД към 31.12.2011 г. е 290 броя.
Средният брой на преминали болни за 2011 г. е 11 596 човека, като броят на преминали болни за последните четири години варира от 11 500 до 13 500 човека и е относително постоянен.
Използваемостта на леглата в лечебното заведение варира от 70 до 80%.
Тенденцията на задължения към доставчици е следната:
2008 г. - 3 257 хил. лв.
2009 г. - 2 614 хил. лв.
2010 г. - 2 505 хил. лв.
2011 г. - 1 904 хил. лв.
През отчетната година всичките свободни парични средства са насочвани приоритетно към покриване на текущите разходи и погасяване на старите задължения, поради заплахи от блокиране на банковите сметки на дружеството и големи натрупани дългове към неговите контрагенти.
През отчетната 2011 г. дружеството придобива дълготрайни активи със собствени средства в размер на 33 хил. лв. и получава дарения в размер на 73 хил. лв.
Текущите задължения на лечебното заведение са посочени както следва:
№ |
ЗАДЪЛЖЕНИЯ КЪМ: |
2010 г. /хил. лв./ |
2011 г. /хил. лв./ |
1. |
„Софарма Трейдинг” АД |
638 |
502 |
2. |
„Хигия” ЕАД |
566 |
503 |
3. |
„Чардаклиев” ЕООД |
105 |
61 |
4. |
„Либра” ЕАД |
255 |
180 |
5. |
„Медекс” ООД |
87 |
67 |
6. |
Други доставчици |
854 |
591 |
7. |
Задължения към персонала |
423 |
361 |
8. |
Задължения към осигурителни предприятия |
105 |
106 |
9. |
Данък за общините |
23 |
13 |
10. |
Данък по ЗДОФЛ |
21 |
24 |
11. |
Задължения към други кредитори |
34 |
91 |
|
ОБЩО: |
3 178 |
2 499 |
Най-важните резултати от дейността на управленския екип на дружеството през отчетната 2011 година:
Финансовото състояние на дружеството към 31.12.2011 год.
-
ФИНАНСОВ РЕЗУЛТАТ 2008 Г. – 726 ХИЛ.ЛВ. ЗАГУБА
ФИНАНСОВ РЕЗУЛТАТ 2009 Г. – 1 291 ХИЛ.ЛВ. ПЕЧАЛБА
ФИНАНСОВ РЕЗУЛТАТ 2010 Г. – 624 ХИЛ.ЛВ. ПЕЧАЛБА
ФИНАНСОВ РЕЗУЛТАТ 2011Г. – 219 ХИЛ.ЛВ. ПЕЧАЛБА
-
С 24% ИЛИ С 601 ХИЛ. ЛВ. СА НАМАЛЕНИ ЗАДЪЛЖЕНИЯТА КЪМ ДОСТАВЧИЦИ В СРАВНЕНИЕ С ПРЕДХОДНАТА ГОДИНА
ЗАДЪЛЖЕНИЯ КЪМ ДОСТАВЧИЦИ 2009 Г. – 2 614 ХИЛ.ЛВ.
ЗАДЪЛЖЕНИЯ КЪМ ДОСТАВЧИЦИ 2010 Г. – 2 505 ХИЛ.ЛВ.
ЗАДЪЛЖЕНИЯ КЪМ ДОСТАВЧИЦИ 2011 Г. – 1 904 ХИЛ.ЛВ.
-
С 2% ИЛИ СЪС 177 ХИЛ. ЛВ. СА УВЕЛИЧЕНИ ОБЩО ПРИХОДИ СПРЯМО ПРЕДХОДНАТА ГОДИНА.
ПРИХОДИ 2009 Г. – 9 243 ХИЛ.ЛВ.
ПРИХОДИ 2010 Г. – 8 190 ХИЛ.ЛВ.
ПРИХОДИ 2011 Г. – 8 367 ХИЛ.ЛВ.
-
СЪС 178 ХИЛ. ЛВ. СА НАМАЛЕНИ РАЗХОДИТЕ ЗА ЗАПЛАТИ В СРАВНЕНИЕ С ПРЕДХОДНАТА ГОДИНА.
- ПРИДОБИТА АПАРАТУРА ЗА 2011 ГОДИНА – 105 ХИЛ. ЛВ.
За периода 2009 г. – 2010 г. през болницата са преминали 13 660 до 12 404 пациенти и са пролежани от 91 114 до 79 874 леглодни. Брой преминали болни през 2011 г. – 11 596 пациента с 62 316 пролежани леглодни.
Средният престой на пациент – 6,69 дни за 2009 г. и 5,37 дни за 2011 г.
Структура на персонала в „МБАЛ Д-р Хр.Стамболски” ЕООД през отчетната 2011 г.:
Лекари – 79,5 човека
Медицински сестри – 192 човека
Санитари – 100 човека
Висш немедицински персонал – 9,5 човека
Друг – 35 човека
Средната месечна работна заплата за дружеството е в размер на 616 лв. за отчетната година.
Източници на финансиране на „МБАЛ Д-р Хр.Стамболски” ЕООД през 2011 г.:
Приходи от НЗОК – 6 676 хил. лв. – 80 %
Приходи от МЗ – 1 188 хил. лв. – 14 %
Приходи от потребителски такси – 93 хил. лв. – 1 %
Приходи от клинични проучвания – 27 хил. лв. – 0,3 %
Други приходи – 383 хил. лв. – 4,7 %
Общо приходи – 8 367 хил. лв.
|
2008 г. |
2009 г. |
2010 г. |
2011 г. |
Общо приходи хил. лв. |
7 215 |
9 243 |
8 190 |
8 367 |
Общо разходи хил. лв. |
7 953 |
7 961 |
7 550 |
8 148 |
Общо преминали болни |
12 575 |
13 663 |
12 404 |
11 596 |
Дружеството приключва 2011 година с 221 хил. лв. счетоводна печалба и 135 хил. лв. данъчна печалба.
Във връзка с горепосоченото кметът на общината предлага Общински съвет - Казанлък да разгледа предложения отчет за дейността на дружеството и да го приеме.
Общински съвет - Казанлък, на основание чл. Общински съвет - Казанлък, на основание с чл.21, ал.2 от ЗМСМА и чл.137, ал.1, т.3 и т.5 от Търговския закон и чл.21, ал.1, т.3 и т.7 от Наредба №19 за общинските търговски дружества, общинските предприятия и за реда за упражняване на правата на собственост върху общинската част на капитала на търговските дружества,
Р Е Ш И:
3. До 31 декември на текущата година управителя на дружеството да внесе писмен отчет пред Общински съвет – Казанлък и Кмета на Общината за изпълнение на одобрения годишен бизнес план.
4. С неразпределената печалба от минали години в размер на 1 993 698,32 лв., формирана от 2009 до 2011 година включително, да се покрие част от непокритата загуба от минали години в размер на 3 543 273,09 лева.
Настоящият акт да се изпрати на областния управител на област Стара Загора, кмета на община Казанлък и обществения посредник в седемдневен срок от приемането му.
Препис от решението да сe изпрати на Районна прокуратура - Казанлък за Преглед по реда на общия надзор за законност.
Настоящият акт може да се върне за ново обсъждане на Общинския съвет по чл. 45, ал. 5, изр. 1 от ЗМСМА в седемдневен срок от получаването му.
Настоящият акт може да се обжалва в 14-дневен срок пред Административен съд – Стара Загора.
Адресат на акта: кметът на общината;
Участвали в гласуване 22 общински съветници, от които „За” 21.
Вярно с оригинала!