РЕШЕНИЕ
№ 835
взето на заседание на Общински съвет - Казанлък,
проведено на 17.12.2013 г., Протокол № 41
Относно: ОС_2378/05.12.2013 - Доклад от Галина Стоянова - Кмет на Община Казанлък с проект за решение относно одобряване на План-сметка за дейностите по събиране, извозване, обезвреждане и депа или други съоръжения на битови отпадъци, и за поддържане чистотата на териториите за обществено ползване за 2014 г.
Мотиви: Кметът на Община Казанлък докладва пред ОбС: „На основание чл. 66, ал. 1 от Закона за местни данъци и такси (ЗМДТ) и чл. 18, ал. 1 от Наредба 26 на ОбС за определянето и администрирането на местните такси и цени на услуги на територията на Община Казанлък, такса битови отпадъци се определя в годишен размер, въз основа на одобрена от Общински съвет - Казанлък План – сметка за дейностите по събиране, извозване и обезвреждане в депа или други съоръжения на битовите отпадъци, както и за поддържане чистотата на териториите за обществено ползване.
Към 30.10.2013 г. приходите от такса битови отпадъци възлизат на 1 959 103,37лв., а разходите възлизат на 1 995 372,90 лв. в т.ч.: 1 677 660,00 лв. за издръжка, 317 712,90 лв. - вноски по регионално депо, 289 357,14 лв. - отчисления съгласно ПМС № 207/16.09.2010г и 28 355,76 лв., съгласно Наредба 14/15.11.2010 г. на МОСВ и МФ/, в т.ч.: 37 426,32 лв. отчисления за 2012 г.
Съгласно одобрената План-сметка за 2013 г. за дейностите по събиране и транспортиране на ТБО и поддържане чистотата на териториите за обществено ползване в гр. Казанлък са предвидени 2 701 809 лева, като към 31.10.2013 г. са изразходвани 1 995 372,90 лв.
Общият размер на разходите за 2013 г. ще достигне 2 418 712,90 лв. Тези средства представляват 89,52 % от заложената в План-сметката сума за 2013 год.
І. Придобиване на ДМА
За 2013 г. бяха предвидени 313 023 лв. за закупуване на съдове за смет, специализирани МПС и надстройка за разпръскване на пясък. От предвидените средства към 31.10.2013 г. са изразходвани 204 000,00 лв.
ІІ. Дейност по сметосъбиране и почистване на улични платна.
За осигуряване дейностите по управление на битовите отпадъци и почистване на уличните платна са предвидени общо разходи в размер на 1 814 926,00 лв. Към 31.10.2013 г. за тези дейности са изразходвани 1 390 650,00 лв., като очакваното изпълнение към края на годината възлиза на 1 790 240,00 лв.
ІІІ. Обезвреждане на битови отпадъци в депо за ТБО на Община Казанлък
На територията на Община Казанлък функционира депо за ТБО, находящо се в местността „Каракос” в землището на с. Черганово. Предвидените средства за тази дейност съгласно План-сметка за 2013 г. са в размер на 572 860,00 лв., като към 31.10.2013 г. са изразходвани 400 722,90 лв. Отчисленията за РИОСВ през 2013 г. са извършени както следва: по ПМС 207/2010 г. - 289 357,14 лв. и по Наредба 14/2010 г. – 28355,76 лв. Разходите за работни заплати и осигурителни плащания възлизат на 24508 лв. Издръжката на Депото възлиза на 58 502,00 лв., което включва: дизелово гориво за Т 130, превоз на пръст и запръстяване на Депото и текущ ремонт на Т 130.
За финансовото осигуряване на пълния обем на дейностите по събиране, извозване и обезвраждане в депа или други съоръжения на битовите отпадъци, проектиране и изграждане на нови инсталации, както и за поддържане чистотата на териториите за обществено ползване през 2014 г. са необходими средства в размер на 2 692 389,00 лв. (Приложение № 1 към Наредба № 26) разпределени както следва:
1. Закупуване на нови автомобили и съдове за събиране на битови отпадъци и съпътстваща техника:
За закупуване на съдове и техника са планирани 285 600 лв. в т.ч.:
· Закупуване на съдове:
- еднофамилни кофи 700 бр. - 33 600лв.
- контейнер тип „Бобър” 250 бр. - 125 000лв.
· Закупуване на автомобили:
- фадрома - 70 000 лв.
- самосвал до 12 тона - 20 000 лв.
- самосвал до 3,5 тона - 12 000 лв.
- автовишка - 25 000 лв.
2. „Събиране и транспортиране на битови отпадъци”:
За дейността се планират 1 700 074 лв., в т.ч.:
· За сметосъбиране 1 700 074 лв.;
3. „Обезвреждане на битови отпадъци на депото на община Казанлък”:
За осигуряване на дейността по депониране на битовите отпадъци през 2014 г. се планират
429 950 лв. в т.ч.:
· Заплати и осигурителни плащания - 29 670 лв.;
· Издръжка -159 180 лв.;
· Отчисления по ПМС № 207/16.09.2011г.
10 000т.х 22 лв./т - 220 000 лв.;
· Отчисления на тон депониран отпадък
за 2014 г. по Наредба 14/15.11.2010 г. на МОСВ и МФ – 21 100,00 лв.
4. Почистване на улични платна, площадите, алеите, парковите и другите територии от населените места, предназначени за обществено ползване - 276 765 лв.”
Като взима под внимание изложеното по-горе Кметът на Общината аргументирано предлага проект за решение, който общинските съветници приемат.
Общински съвет - Казанлък, на основание чл. 21, ал. 1, т. 7 и ал. 2 от Закона за местното самоуправление и местната администрация, чл. 66, ал. 1 от Закона за местни данъци и такси и чл. 18, ал. 1 от Наредба 26 за определяне и администриране на местните такси и цени на услуги на територията на община Казанлък,
Р Е Ш И:
І. Приема и одобрява План-сметка за дейностите по събиране, извозване, обезвреждане и депа или други съоръжения на битови отпадъци, и за поддържане чистотата на териториите за обществено ползване за 2014 г., Приложение № 1 към Наредба № 26 на ОбС за определянето и администрирането на местните такси и цени на услуги на територията на Община Казанлък, в размер на 2 692 389 лв., включваща следните разходи по дейности:
1. Закупуване на нови съдове за съхраняване на битови отпадъци и съпътстваща техника
– 285 600 лв. в т.ч.:
· Закупуване на съдове:
- еднофамилни кофи 700 бр. - 33 600 лв.
- контейнер тип „Бобър” 250 бр. - 125 000 лв.
· Закупуване на автомобил:
- фадрома - 70 000 лв.
- самосвал до 12 тона - 20 000 лв.
- самосвал до 3,5 тона - 12 000 лв.
- автовишка - 25 000 лв.
2. Събиране и транспортиране на битови отпадъци” - 1 700 074 лв., в т.ч.::
· За сметосъбиране 1 700 074 лв.;
3. Проучване, проектиране, изграждане, поддържане, експлоатация, закриване и мониторинг на депата за битови отпадъци или други инсталации или съоръжения за обезвреждане, рециклиране и оползотворяване на битови отпадъци, включително отчисленията по чл. 60 и чл. 64 от Закон за управление на отпадъците ”
– 429 950лв. в т.ч.:
· Заплати и осигурителни плащания - 29 670 лв.;
· Издръжка - 159 180 лв.;
· Отчисления по ПМС№ 207/16.09.2011г.
10 000 т. х 22лв./т - 220 000 лв.;
· Отчисления на тон депониран отпадък
за 2014 г. по Наредба 14/15.11.2010 г. на МОСВ и МФ - 21 100 лв.
4. Почистване на улични платна прощадите, алеите, парковите и другите територии от населените места, предназначени за обществено ползване - 276 765 лв.
Настоящият акт да се изпрати на Областния управител на Област Стара Загора, Кмета на Община Казанлък и Обществения посредник в седемдневен срок от приемането му.
Препис от решението да сe изпрати на Районна прокуратура - Казанлък за Преглед по реда на общия надзор за законност.
Настоящият акт може да се върне за ново обсъждане на Общинския съвет по чл. 45, ал. 5, изр. 1 от ЗМСМА в седемдневен срок от получаването му.
Настоящият акт може да се обжалва в 14-дневен срок пред Административен съд – Стара Загора.
Адресат на акта: Кметът на Община Казанлък;
Участвали в поименно гласуване 19 общински съветници, от които „За” 19.
Вярно с оригинала!
ПРОТОКОЛИСТ: ПРЕДСЕДАТЕЛ НА ОбС: (п)
(гл. спец. Л. ПОПОВА) (НИКОЛАЙ ЗЛАТАНОВ)