РЕШЕНИЕ
№ 1209
взето на заседание на Общински съвет - Казанлък,
проведено на 29.01.2015 г., Протокол № 58
Относно: ОС-3434/16.01.2015 - Доклад от Петър Косев - За кмет на община Казанлък, оправомощен със Заповед № 16/09.01.2015 г. на Кмета на Общината, с проект за решение относно проект на Бюджет и Инвестиционна програма на община Казанлък за 2015 г.,първо четене. С писмо с вх. № ОС-3445/22.01.2015 г. кмета на общината внася коригиран проект за решение, ведно с коригирани Приложения №№ 1, 4, 5, 10 и 25 - корекцията е следствие на отпадането на необходимостта от теглене на заем и предоставяне на безлихвен заем за финансиране на Проект 'Изграждане на регионална система за управление на отпадъците в регион Стара Загора', за Приложения №№ 7, 13, 15 и 28 - корекциите са технически.
Мотиви: В изпълнение на чл. 13, ал.2 от Закона за публичните финанси и изискванията на Наредба №28 на OбС – Казанлък, кметът представя ПРОЕКТ НА БЮДЖЕТ НА ОБЩИНА КАЗАНЛЪК ЗА 2015 година, придружен с Протокол за проведено обществено обсъждане на проекта за Бюджет 2015 на 01.12.2014 година. Проектът за бюджет на община Казанлък се внася в рамките на законоустановения срок съгласно чл.84, ал.4 от ЗПФ.
1. ОСНОВНИ ПРИНЦИПИ ПРИ СЪСТАВЯНЕ НА БЮДЖЕТ 2015 НА ОБЩИНА КАЗАНЛЪК
Бюджет 2015 на Община Казанлък се основава на утвърдените антикризисни мерки, прогноза на собствените приходите, близка до реалното изпълнение и оптимизиране на всички разходи, особено в местните дейности. В прогнозата за постъпленията от собствените приходи сме се съобразили с действащите към момента размери на местните данъци и такси в общината.
Проектобюджетът за 2015 г. е разработен в съответствие с изискванията на чл.84 от ЗПФ и се базира на:
· Закона за публичните финанси (ЗПФ);
· Закон за държавния бюджет на Република България за 2015 година (ЗДБРБ) (ДВ бр.107/ 24.12.2014 година);
· ПМС от 14.01.2015 година за изпълнение на ЗДБРБ за 2015 година;
· Решение № 633 от 2014 г. на МС за приемане на стандарти за делегираните от държавата дейности с натурални и стойностни показатели за 2015 година;
· Приложение №1 на Министерство на финансите (МФ) за натуралните и стойностни показатели за прилагане на стандартите в делегираните от държавата дейности за 2015 г. на Община Казанлък;
· Промени в действащото законодателство;
· Приети от Общински съвет и действащи в Община Казанлък Наредби №15, №26, №28, Правилници, Стратегия и Програма за развитие на Община Казанлък.
Основна цел на Бюджет 2015 е запазване и подобряване на финансовата стабилност на Общината и недопускане на рискове. Въпреки финансовата криза, приоритети при съставяне на Бюджета на Общината за 2015 г. продължават да са: образованието, социалният сектор, екологията и пътната инфраструктура, поддържане на общинската собственост, спорт, култура и т.н. В условията на финансова и икономическа криза ще продължим да предоставяме и публични услуги при повишаване на качеството им.
Проектът за Бюджет, представен за разглеждане, е разработен съгласно разпоредбите на ЗДБРБ за 2015 г., със следните тенденции:
- Увеличаване на държавните трансфери и единните разходни стандарти в дейностите по защита на населението, управление и действие при кризи; образование, здравеопазване; социални дейности и култура; Това води до увеличаване на общата субсидия за делегираните от държавата дейности спрямо определената за 2014 година с 5,23%;
- Увеличаване на изравнителната субсидия за 2015 година спрямо получената през 2014 с 10%;
- Увеличаване размера на целевите трансфери за зимно поддържане и снегопочистване спрямо 2014 г с 8,77%;
- Увеличаване на целевите трансфери за изграждане и основен ремонт на общинска пътна мрежа с 5.18%, както и целевата субсидия за капиталови разходи с 10,95%;
- Използване на приходите от продажба по реда на ЗОС за инвестиционни разходи, в т.ч. и за текущи ремонти и за погасяване на ползвани заеми за финансиране на проекти;
- Запазва се разпределението по тримесечия на общата субсидия за делегирани от
държавата дейности – 30:25:20:25, на целевата субсидия за капиталови разходи /без тази за изграждане и основен ремонт на общински пътища - 20:25:30:25; на изравнителна субсидия – 50:50 до 31януари и до 30 юни и на средства за зимно поддържане и снегопочистване – до 20 януари и до 30 октомври – 75:25.
· Възможност за финансиране от Фонд „ФЛАГ” при изпълнение на проекти от Европейските фондове;
- Използване на реализираните в края на годината икономии от средствата за делегираните от държавата дейности за финансиране на същите дейности, включително и за инвестиционни разходи;
- Временно свободните средства по бюджета, може да се ползват за текущо финансиране на одобрени разходи и за други плащания, при условие, че не се нарушава своевременното финансиране на съответните дейности и не се промени предназначението на същите в края на годината.
Изготвеният проект на Бюджет на Община Казанлък за 2015 година в приходната си част е съобразен с размерите на бюджетните взаимоотношения между централния бюджет и бюджета на Община Казанлък за 2015 година, определени със Закона за държавния бюджет на Република България за 2015 година и очакваните постъпления от общинските данъчни и неданъчни приходи. В разходната част за делегираните от държавата дейности са планирани средства за трудови разходи, издръжка и капиталови разходи при спазване на изискванията на ЗДБРБ за 2015 година. За местните дейности трудовите разходи за всички бюджетни дейности – общинска отговорност, са планирани при съобразяване с увеличението на минималната работна заплата считано от 01.01.2015 година и от 01.07.2015 година. Планирани са средства за работно и представително облекло. Издръжката е планирана като са взети в предвид и данните от предварителния отчет към 31.12.2014 година.
Капиталовите разходи в Община Казанлък са за нови и преходни обекти, като се акцентира върху неотложни ремонти на имотите общинска собственост; изграждането, ремонта и поддържането на пътната и улична мрежа.
Основните характеристики на представения проект за Бюджет на община Казанлък за 2015 година са:
Ø Балансиран;
Ø Изпълним;
Ø Съобразен с приоритетите на приетата Програма за управление и Стратегия за развитие на Община Казанлък;
Ø Широко участие на специалисти, експерти, неправителствени организации и на цялата общественост на общината при разработването му и в частност на предлаганата Инвестиционна програма за 2015 година;
Ø Последователност и приемственост при определянето, поставянето и изпълнението на целите – разширяване предлаганите социални услуги, запазване на субсидиите за културните клубове на пенсионерите и хората с увреждания; предоставяне на средства за помощи по решение на Общински съвет, подпомагане на спортните клубове.
2. АНАЛИЗ НА ПРОЕКТА НА БЮДЖЕТ ЗА 2015 год.
За 2015 година се запазват видовете субсидии от централния бюджет за бюджетите на общините, а именно: обща субсидия за делегираните от държавата дейности, трансфери за местните дейности, включващи обща изравнителна субсидия и трансфер за зимно поддържане и снегопочистване на общински пътища и целева субсидия за капиталови разходи, включваща и субсидия за изграждане и основен ремонт на общински пътища.
Проектът за Бюджет е балансиран и изготвен след направен анализ на очакваните приходи за 2015 г и разчет на разходите, съгласно приоритетите, заложени в програмата за управление и стратегическия план за развитие на общината.
При разработване на материалите са използвани утвърдените взаимоотношения с Републиканския бюджет, прогнозата за очакваните приходи по ЗМДТ и общински такси, очакваното реализиране на продажби по ЗОС – като е запазено изискването средствата от продажби на общинска собственост да се използват за инвестиционни разходи – капиталови разходи и текущ ремонт.
Държавните трансфери като цяло са увеличени, като за Община Казанлък това увеличение води до 5,23% увеличаване на сумата, при относително запазен размер на натуралните показатели. Предвидено е увеличаване на видовете предоставяни социални услуги.
Сравнителни данни по основните показатели на Закона за държавния бюджет на Република България за 2015 година спрямо 2014 година са посочени в следната таблица:
№ по ред |
Показатели |
Средства по ЗДБРБ 2014 |
Средства по ЗДБРБ 2015 |
% на промяна к.4/к.5 |
Увеличение (+)/намаление(-) к.4-к.5 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
1. |
Бюджетни взаимоотношения общо |
23 680 |
25 104 |
106,01 |
1 424 |
1.1. |
Обща субсидия ДДД |
20 071 000 |
21 120 300 |
105,23 |
1 049 300 |
1.2. |
Трансфери за местни дейности |
2 941 800 |
3 253 200 |
110,59 |
311 400 |
1.2.1. |
Обща изравнителна субсидия |
2 881 400 |
3 187 500 |
110,62 |
306 100 |
1.2.2. |
За зимно поддържане и снегопочистване на общински пътища |
60 400 |
65 700 |
108,77 |
5 300 |
1.2.3. |
Целева субсидия за КР |
420 000 |
466 400 |
111.04 |
46 400 |
1.2.4. |
за изграждане и ОР на пътища |
247 200 |
259 600 |
105,02 |
12 400 |
2. |
Разходи за ДДД - Общо |
20 071 000 |
21 120 300 |
105,23 |
1 049 300 |
2.1. |
Общинска администрация |
1 586 700 |
1 583 400 |
99,79 |
-3 300 |
2.2. |
Отбрана и сигурност |
129 800 |
134 200 |
103,39 |
4 400 |
2.3. |
Образование |
14 175 200 |
14 742 400 |
104,00 |
567 200 |
2.4. |
Здравеопазване |
1 260 200 |
1 407 900 |
111,72 |
147 700 |
2.5. |
Социално подпомагане и грижи |
2 183 000 |
2 404 500 |
110,15 |
221 500 |
|
Култура |
736 100 |
847 900 |
115,19 |
111 800 |
3 |
Натурални показатели |
|
|
|
|
|
Кмет |
1 |
1 |
100,00 |
0 |
|
Кметове на нас.места |
16 |
16 |
100,00 |
0 |
|
км.наместници |
3 |
3 |
100,00 |
0 |
|
Население по постоянен адрес |
84904 |
84573 |
99,61 |
-331 |
|
Отбрана и сигурност-брой |
8 |
20 |
250,00 |
12 |
|
Брой ученици |
6283 |
6252 |
99,51 |
-31 |
|
Брой деца в ДГ |
2444 |
2484 |
101,64 |
40 |
|
Брой деца в ясли |
3136 |
3190 |
101,72 |
54 |
|
Брой ученици - за здравни кабинети |
7530 |
7569 |
100,52 |
39 |
|
Брой места - соц.заведения |
388 |
428 |
110,31 |
40 |
|
Култура |
101 |
104 |
102,97 |
3 |
Представеният за обсъждане бюджет на Община Казанлък за 2015 г. е балансиран в своята разходна част спрямо приходите, разпределени за текущ и капиталов бюджет. При прогнозиране на разходите е направена максимално реалистична преценка. За обичайните разходи е използван историческия подход, като са отчетени всички променени изходни данни, произтичащи от нормативните актове. Можем да обобщим, че е постигнат баланс между приходната и разходната част на предложения бюджет.
В плана за разходите в частта за делегираните от държавата дейности са спазени изискванията на нормативната база - за финансиране на делегираните от държавата дейности са разпределени всички средства, определени по Единни разходни стандарти. В проекта за бюджет са планирани и разходи за управление на проекти, тъй като през 2015г. едно от основните предизвикателства и източник за допълнително привлечени средства пред общините продължава да е изпълнението на Европроекти. Предвидени са средства за плащания на подлежащи за възстановяване разходи, съфинансиране, както и за устойчивост на вече приключили проекти.
3. СТРУКТУРА И ПАРАМЕТРИ НА БЮДЖЕТ 2015 ГОДИНА НА ОБЩИНА КАЗАНЛЪК
3.1.Бюджетът на община Казанлък е структуриран съгласно изискванията на чл.45 ал.1 от Закона за Публичните финанси. Общата рамка на Бюджета е посочена в Приложение №1 към настоящия доклад. Съставните части на Бюджета по показателите, заложени в чл.94 на ЗПФ са отразени в приложения към доклада, както следва:
І. Приходи - Планираните приходи са от данъчни и неданъчни приходи от местна дейност в размер на 11 848 784 лева, отразени в Приложение №2 към доклада.
ІІ. Разходи за делегирани от държавата и за местни дейности, както и във функционален разрез съгласно единната бюджетна класификация. - Планът за разходите за делегираните от държавата дейности по бюджета на Община Казанлък за 2015 година са в размер на 23 017 324 лева, като са спазени планираните средства по ЗДБРБ за 2015 година и са разчетени преходните остатъци от 2014 година на делегираните от държавата дейности. Предвидени са средства в размер на 764 483 лева за извършване на инвестиционни разходи.
Планът за разходите за местни дейности на Община Казанлък за 2015 година е в размер на 17 640 634 лева, разпределени за текущ и капиталов бюджет.
Планът за разходите за дофинансиране на делегираните от държавата дейности по Бюджета на Община Казанлък за 2015 година е в размер на 642 000 лева, като 40 000 лева са планирани за капиталови разходи
ІІІ. Бюджетни взаимоотношения с централния бюджет и с други бюджети и сметки за средства от Европейския съюз – отразени са в Приложение №3 – План за бюджетните взаимоотношения (трансферите) по Бюджета на Община Казанлък за 2015 година, съобразно ЗДБРБ и подписани договори с други бюджетни организации.
ІV. Временни безлихвени заеми – отразени са в Приложение №4 – План за временните безлихвени заеми по Бюджета на Община Казанлък за 2015 година. В приложението са отразени планираните безлихвени заеми, които предлагаме да бъдат предоставени.
V. Бюджетно салдо – изчислено е по реда на ЗПФ и се осигурява финансирането му чрез различни мерки и способи.
VІ. Финансиране -– План за финансирането (операции с финансови активи и пасиви) по Бюджета на Община Казанлък за 2015 година е разработен и представен в Приложение №5 към настоящия доклад.
В разработката на проекта за Бюджет на Община Казанлък са включени и справки и разчети, изисквани съгласно чл. 94, ал.3 от ЗПФ, както следва:
3.2. Максимален размер на новите задължения за разходи, изчислен при следните данни:
Средногодишен размер на разходите за последните 4 години – 35 699 301 лева.
Максимален размер на новите задължения за разходи (5% ) = 1 784 965 лева.
3.3. Максимален размер на ангажиментите за разходи, които могат да бъдат поети през годината, изчислен при следните данни:
Средногодишен размер на разходите за последните 4 години – 35 699 301 лева.
Максимален размер на новите ангажименти за разходи (30% ) = 10 709 790лева.
3.4. План-график за размера и сроковете на разплащане на просрочените задължения от предходната година, които ще бъдат разплатени от бюджета за текущата година – Приложение № 9
3.5. План за размера на просрочените вземания, които се предвижда да бъдат събрани през бюджетната година - Общият размер на просрочените вземания към 31.12.2014 година е 529 322 лева, като почти цялата сума се формира от просрочени вземания от клиенти. Разчетите са да бъдат събрани средства в размер на 120 000 лева.
3.6. Лимит за поемане на нов общински дълг, максималния размер на общинския дълг и на общинските гаранции към края на 2015 година съгласно чл. 39 от ЗПФ - Приложение №10
3.7. Разпределение на преходния остатък за 2014 година:
- за делегираните от държавата дейности - Приложение №11
- за местни дейности - Приложение №12
3.8. Инвестиционна програма на Община Казанлък за 2015 година – Приложение №13;
Разработена е Инвестиционна програма на Община Казанлък за 2015 година. Общият размер на средствата по програмата е 6 145 799 лева., като разпределението по източници на финансиране е следното:
· Целеви средства от ДБ – 726 000 лева, в т. ч. 259 600 лева за ремонт на общински пътища.
· Собствени бюджетни средства - 5 419 799 лева, в това число 764 483 лева от преходни остатъци и средства по ЕРС за делегирани от държавата дейности.
3.9. Разчет за разпределението на целевата субсидия за капиталови разходи, определена със закона за държавния бюджет за съответната година, по обекти за строителство и основен ремонт, за придобиване на материални и нематериални дълготрайни активи и за проучвателни и проектни работи, включително за съфинансиране и за плащания по заеми за капиталови разходи - Приложение №14;
3.10. Разчет за разпределението на средствата от приходи от сделки за разпореждане с общинска собственост и приватизация по обекти за финансиране на изграждането, за основен и текущ ремонт на социална и техническа инфраструктура, както и за погасяване на ползвани заеми за финансиране на проекти на социалната и техническата инфраструктура - Приложение №15;
3.11. Допълнителни показатели и документи:
3.11.1. Културен календар Приложение №16;
3.11.2. Спортен календар Приложение №17;
3.11.3. Разходи по кметства Приложение № 18;
3.11.4. Календар на туризма Приложение №19;
3.11.5. Разходи за клубове на пенсионера, инвалида и други и Социален календар, Приложение №20;
3.11.6. Календар на международната дейност на Община Казанлък, Приложение №21;
3.11.7. Младежки календар на Община Казанлък за 2015 година, Приложение №22;
3.11.8. Списък на второстепенните разпоредители с Бюджет за 2015 година, Приложение №23;
3.11.9. Разчет на числеността и средствата за работна заплата за персонала от общинския бюджет, съгласно чл.21, ал.2, т.5 от Закона за местното самоуправление и местната администрация - Приложение № 24;
4. Индикативен годишен разчет за сметките за средства от Европейския съюз - Приложение № 25;
5. Актуализирана бюджетна прогноза за периода 2015-2017 година – Приложение №26;
6. Бюджети на културните институти в Община Казанлък:
6.1. Исторически музей „Искра“ - Приложение №27;
6.2. ЛХМ „Чудомир“ - Приложение №28;
6.3. Общинска библиотека „Искра“ - Приложение №29;
6.4. Художествена галерия Приложение - №30;
6.5. Общински театър „Любомир Кабакчиев“ - Приложение №31;
7. Бюджет на Общинско предприятие „Комунална дейност и поддръжка на инфраструктурата“ - Приложение №32 и План –сметка за приходите и разходите по чл.66, ал.1 от Закона за местните данъци и такси за 2015 година – Приложение №33.
Кметът на общината докладва, че във връзка с проведеното обсъждане на внесения Проект на Бюджет и Инвестиционна програма на Община Казанлък за 2015 година с постоянните комисии към Общински съвет - Казанлък, внасят коригиран проект за решение, заедно с коригирани приложения, както следва:
· Приложения №1, №4, № 5, №10 и №25 - корекцията е следствие на отпадането на
необходимостта от теглене на заем и предоставяне на безлихвен заем за финансиране на Проект "Изграждане на регионална система за управление на отпадъците в регион Стара Загора"
· Приложения №7, №13, №15 и №28 –технически корекции.
Общински съвет - Казанлък, на основание чл.21, ал. 1, т. 6 и чл. 52, ал. 1 от ЗМСМА, във връзка с чл.27, ал.4 и ал.5 от ЗМСМА, чл.39, чл. 94, ал.2 и ал.3 от Закона за публичните финанси, във връзка с разпоредбите на ЗДБРБ за 2015 година, ПМС № 8/16.01.2015 година и чл.19, ал. 2 от Наредба № 28 за условията и реда за съставяне на бюджетната прогноза за местни дейности, за съставяне, приемане, изпълнение, изменение и отчитане на общинския бюджет и за управление на общинския дълг, чл. 96, ал. 3, ал. 5 и ал. 6 от Правилника за организацията и дейността на Общински съвет – Казанлък,
Р Е Ш И:
І. Приема на първо четене Бюджет и Инвестиционна програма на Община Казанлък за 2015 година, както следва:
1. По приходите, съгласно Приложение №1:
1.1. За делегираните от държавата дейности – общо приходи в размер на 23 017 324 лева, в т.ч.
1.1.1. Обща субсидия за делегираните от държавата дейности в размер на 21 120 295 лева.
1.1.2. Преходен остатък от 2014 година в размер на 1 897 029 лева
1.2. За местни дейности общо приходи в размер на 18 282 634 лева, в т.ч.:
1.2.1. Приходи за местни дейности съгласно Приложение №2, в размер на 11 848 784 лева, в т.ч.:
1.2.1.1. Данъчни приходи в размер на 3 765 500 лева;
1.2.1.2. Неданъчни приходи в размер на 8 083 284 лева.
1.2.2. Обща изравнителна субсидия за местни дейности от ЦБ в размер на 3 253 200 лева, в това число за зимно поддържане и снегопочистване на общински пътища - 65 700 лева;
1.2.3. Целеви субсидии от ЦБ за капиталови разходи в размер на 726 000 лева, в това число за изграждане и основен ремонт на общински пътища - 259 600 лева;
1.2.4. Трансфери между бюджети в размер на 196 580 лева;
1.2.5. Трансфери между бюджети и сметки за средства от ЕС в размер на (-) 124 000 лева.
1.2.6. Временни безлихвени заеми( нето) в размер на (-) 668 748 лева;
1.2.7. Заеми от банки и други лица в страната в размер на 1 165 128 лева;
1.2.8. Друго финансиране в размер на (-) 391 430 лева;
1.2.9. Преходен остатък от 2014 година в размер на 2 277 120 лева.
2. По разходите:
3.1. За делегираните от държавата дейности – общо разходи в размер на 23 017 324 лева, разпределени по функции и дейности, съгласно Приложение №6
3.2.За местни дейности - общо разходи в размер на 18 282 634 лева, в т.ч.:
3.2.1. За местни дейности в размер на 17 640 634 лева, разпределени по функции, дейности и параграфи съгласно Приложение №7
3.2.2. За допълнително финансиране със средства от собствените приходи и от изравнителната субсидия, на делегираните от държавата дейности в размер на 642 000 лева, разпределени по функции, дейности и параграфи съгласно Приложение №8.
3. Приема Плана за 2015 година по бюджетните взаимоотношения , временните безлихвени заеми и финансирането, съгласно Приложения №3, №4 и №5.
4. Утвърждава максимален размер на новите задължения за разходи, които могат да бъдат натрупани през 2015 година по Бюджета на общината, като наличните в края на годината са в размер на 1 784 965 лева.
5. Утвърждава максимален размер на ангажиментите за разходи, които могат да бъдат поети през годината, като наличните към края на годината поети ангажименти за разходи не могат да надвишават 10 709 790 лева.
6. Утвърждава План–график за размера и сроковете за разплащане на просрочените задължения от предходната година, които ще бъдат разплатени от бюджета за текущата година – Приложение №9.
7. Определя размера на просрочените вземания, които се предвижда да бъдат събрани през бюджетната година в размер на 120 000 лева.
8. Приема отчет и разчет за общинския дълг съгласно Приложение №10, както следва:
8.1. Приема Годишен отчет на общинския дълг към 31.12.2014 година (чл.8 от ЗОД) в размер на 8 939 542 лева.
8.2. Приема Разчет за поемане на нов общински дълг през 2015 година в размер на 4 063 427 лева.
8.3. Приема Разчет за максимален размер на общинския дълг към 31.12.2015 година (чл. 39 от ЗПФ) 11 417 146 лева.
9. Утвърждава разпределение на преходния остатък за 2014 година:
· за делегираните от държавата дейности - Приложение №11
· за местни дейности - Приложение №12
10. Приема Инвестиционна програма на Община Казанлък за 2015 година в размер на 6 179 799 лева – Приложение №13;
11. Утвърждава Разчет за разпределението на целевата субсидия за капиталови разходи и за изграждане и ремонт на общински пътища, определена със Закона за държавния бюджет за 2015 година, по обекти за строителство и основен ремонт, за придобиване на материални и нематериални дълготрайни активи и за проучвателни и проектни работи в размер на 726 000 лева, съгласно Приложение №14;
12. Утвърждава Разчет за разпределението на средствата от приходи от сделки за разпореждане с имоти, общинска собственост и приватизация по обекти за финансиране на изграждането, за основен и текущ ремонт на социална и техническа инфраструктура, както и за погасяване на ползвани заеми за финансиране на проекти на социалната и техническата инфраструктура съгласно Приложение №15;
13. Утвърждава Културен календар на Община Казанлък за 2015 година и средства в размер на 180 000 лева за реализирането му, съгласно Приложение №16;
14. Утвърждава Спортен календар на Община Казанлък за 2015 година и средства в размер на 63 000 за реализирането му, съгласно Приложение №17;
15. Утвърждава разходи в размер на 220 000 лева за подпомагане дейността на Спортните клубове по ред, определен в Наредбата за финансиране на спортните клубове. Средствата да бъдат разпределени от комисия, определена със Заповед на Кмета на Община Казанлък и с участието на представители на Общински съвет Казанлък.
16. Утвърждава разходи за 2015 година в размер на 270 000 лева, разпределени по кметства и кметски наместничества, съгласно Приложение № 18;
16.1. В рамките на утвърдените средства са включени до 2000 лева за празник на населеното място и до 600 лева за зимно почистване на улиците и площадите на населените места.
16.2. Средствата се разходват на база утвърдена План-сметка.
17. Утвърждава Календар на туризма на Община Казанлък за 2015 година и средства в размер на 50 000 лева за реализирането му, съгласно Приложение №19;
18. Утвърждава План за разходите за Клубове на пенсионера, инвалида и други в размер на 34 890 лева и Календар на общински инициативи за хора в неравностойно положение и средства за реализирането му в размер на 3 500 лева, съгласно Приложение №20;
19. Утвърждава Календар на международната дейност на Община Казанлък за 2015 година и средства в размер на 78 208 лева за реализирането му, съгласно Приложение №21;
20. Утвърждава Младежки календар на Община Казанлък за 2015 година и средства в размер на 30 000 лева, съгласно Приложение №22;
21. Утвърждава разходи в размер на 11 800 лева за плащане на членски внос за участие в неправителствени организации – Национално сдружение на общините в Република България и Националната асоциация на председатели на общински съвети в Република България.
22. Утвърждава общ размер на разходите по бюджета на Обществения посредник в размер на 29 000 лева;
23. Утвърждава Списък на разпоредителите с бюджет от по-ниска степен за 2015 година, съгласно Приложение №23;
24. Утвърждава числеността и средствата за работна заплата на персонала от общинския бюджет съгласно чл.21, ал.2, т.5. от Закона за местното самоуправление и местната администрация - Приложение № 24;
25. Утвърждава Индикативен годишен разчет за сметките за средства от Европейския съюз - Приложение № 25;
26. Утвърждава Актуализирана бюджетна прогноза за периода 2015-2017 година – Приложение №26;
27. 1. Дава право на делегиран бюджет на ЦДГ и ОДЗ на територията на Община Казанлък, определен съгласно формула на база на утвърден Единен стандарт за издръжка на едно дете.
27.2. Дава право на делегиран бюджети и утвърждава Бюджети на културните институти в Община Казанлък, както следва:
27.2.1. Исторически музей „ Искра“ - Приложение №27
27.2.2. ЛХМ „Чудомир“ - Приложение №28
27.2.3. Общинска библиотека „Искра“ - Приложение №29
27.2.4. Художествена галерия - Приложение №30
27.2.5. Общински театър „Любомир Кабакчиев“ - Приложение №31
28. Определя следните лимити за разходи през 2015 година;
28.1. Средствата за социално-битово и културно обслужване на персонала в размер до 3 на сто
от плановите разходи за заплати на лицата, назначени по трудови правоотношения. В общия размер на средствата са включени и припадащите се суми за данъци и осигурителни вноски за сметка на работодателя.
28.2. Лимит разходи за представителни цели:
28.2.1. Кмет на Община Казанлък – 12 000 лева;
28.2.2. Председател на Общински съвет Казанлък – 12 000 лева
28.3. Детска млечна кухня доставя храна за децата в населените места на Община Казанлък при
минимален норматив 10 деца за населено място.
28.4. Дневен стойностен оклад за хранене в ЦДГ, ОДЗ и детски ясли – в размер до 3,60 лева с
ДДС.
28.5. Определя средства в размер на 30 000 лева за изпълнение на Общинската програма за
закрила на деца с изявени дарби.
29. Разходи за помощи за погребения за следните категории лица, починали и погребани на
територията на община Казанлък:
29.1. Самотни лица, без близки и роднини;
29.2. Бездомни;
29.3. Безпризорни лица;
29.4. Лица, регистрирани в общинските служби за социално подпомагане;
30. Разходи за помощи по т.29 в размер на 140 лева без ДДС за следните услуги:
· Некролог 6 броя 2 лв.
· Ковчег и надгробен знак 68 лв.
· Превоз на покойника 12 лв.
· Изкопаване и заравяне на гроб 58 лв.
31. Помощи по решение на Общинския съвет в размер на 8 000 лв., които се разпределят за следните случаи:
31.1. За лечение на служители от бюджетната сфера в особено тежко здравословно състояние в размер до 400 лв.
31.2. Еднократна помощ в случаите, когато НЗОК не поема пълния размер на операцията, скъпоструващи изследвания или пълния размер на медикаментозното лечение, в размер до 400 лв.
31.3. Еднократна помощ при особено тежки или извънредни ситуации в размер до 400 лв.
31.4. Право на подпомагане по т. 31 се ползва веднъж на 3 /три/ години.
32. Помощи по решение на Общинския съвет за финансиране на процедури „Ин витро“ за семейства и лица с репродуктивни проблеми – 8 000 лв.
33.Упълномощава Кмета на Общината да утвърди Поименен списък на лицата по чл. 40в от Закона за народната просвета, имащи право на транспортни разходи и размера на средствата в рамките на 100% от действителните разходи за ж.п. транспорт и 85 % за автомобилен транспорт.
34. Утвърждава Бюджет на Общинско предприятие „Комунална дейност и поддръжка на инфраструктурата“, съгласно Приложение №32.
35. Изменя приходната сметка на Община Казанлък, одобрена с Решение № 1165/17.12.2014 г., съгласно Приложение №33, като:
35.1. Увеличава общия размер на прихода с преходният остатък от събраните ТБО през 2014 година, в размер на 83 000 лева;
35.1. Увеличава разходите по сметосъбирането с 83 000 лева.
36. Оправомощава Кмета на община Казанлък да извършва компенсирани промени, както следва:
36.1. В частта за делегираните от държавата дейности - между утвърдените показатели за разходите в рамките на една дейност, с изключение на дейностите на делегиран бюджет, при условие че не се нарушават стандартите за делегираните от държавата дейности и няма просрочени задължения в съответната делегирана дейност;
36.2. В частта за местните дейности - между утвърдените разходи в рамките на една дейност или от една дейност в друга, без да изменя общия размер на разходите.
36.3. В изпълнение на правомощията си по предходните точки Кметът издава заповеди.
36.4. Кметът извършва съответните промени по Бюджета на общината, включително по Бюджетите на второстепенните разпоредители с бюджет към него, в рамките на компенсираните промени.
36.5. След извършване на промени по реда на т.36.1. и т.36.2, както и на тези по чл. 112, ал. 5 от ЗПФ, Кметът представя в Общинския съвет актуализирано разпределение на променените бюджети тримесечно по определен от Общинския съвет ред.
37. Възлага на Кмета на Община Казанлък:
37.1. Да определи Бюджетите на второстепенните разпоредители с бюджет.
37.2. Да утвърди Бюджетите на второстепенните разпоредители с бюджет.
37.3. Да организира разпределението на Бюджета по тримесечия и да утвърди разпределението.
37.4. Да информира Общинския съвет в случай на отклонение на средния темп на нарастване на разходите за местни дейности и да предлага конкретни мерки за трайно увеличаване на бюджетните приходи и/или трайно намаляване на бюджетните разходи.
37.5. Да включва информацията по чл.125, ал.4 от ЗПФ в тримесечните отчети и обяснителните записки към тях.
37.6. Да разработи детайлен разчет на сметките за средства от Европейския съюз по отделните общински проекти, в съответствие с изискванията съответния управляващ органи на Министерство на финансите.
37.7. Да определи конкретните правомощия и отговорности на ръководителите на Второстепенни разпоредители с бюджет със своя заповед
38. Упълномощава Кмета на Общината да предоставя временни безлихвени заеми от временно свободни средства по общинския бюджет и от сметките за средства от Европейския съюз за авансово финансиране на плащания по проекти, финансирани със средства от ЕС и по други международни програми, включително и на бюджетни организации, чиито бюджет е част от общинския бюджет.
38.1. За всеки отделен случай Кметът на общината договаря или определя срок за погасяване на заема, в съответствие с изискванията на финансиращия орган, но не по-късно от края на 2015 година.
38.2. При предоставянето на временни безлихвени заеми от временно свободни средства по общинския бюджет, да се спазват изискванията на чл.126 от ЗПФ.
38.3. При предоставянето на временни безлихвени заеми от временно свободни средства от сметките за средства от ЕС, да се спазват изискванията на чл.104, ал.1, т.4 от ЗПФ
38.4. При всички останали случаи, при възникване на потребност от предоставяне на временни безлихвени заеми, Кметът на общината внася предложение за предоставянето им по решение на Общинския съвет.
39. Определя следните приоритети и последователност на плащанията в Общината:
39.1. При делегираните от държавата дейности – средствата се използват по предназначението, за което са предоставени, като приоритетни са разходите за стипендии и трудови възнаграждения.
39.2. При дейности, финансирани от местни приходи – средствата се ползват при следната последователност и приоритети:
· трудови възнаграждения;
· разходи по проекти, финансирани от ЕС;
· главница и лихви по заеми
· плащания по план-график за просрочените задължения, утвърден от Общински съвет;
· текуща издръжка и субсидии за организации с нестопанска цел.
40. Упълномощава Кмета на Община Казанлък:
40.1. Да разработва и възлага подготовката на общински програми и проекти и да кандидатства за финансирането им със средства по структурни и други фондове на Европейския съюз и на други донори, по национални програми и от други източници за реализиране на годишните цели на Община Казанлък за изпълнение на Общинския план за развитие.
40.2. Да кандидатства за средства от централния бюджет и други източници за финансиране и съфинансиране на общински програми и проекти.
41. Приема за Сведение Протокола от публичното обсъждане на проекта за Бюджет на Община Казанлък за 2015 година, съгласно Приложение №34.
ІІ. Определя срок по чл.96, ал.5 от Правилника за организацията и дейността на ОбС за внасяне на писмени предложения за второ четене и приемане на Бюджет и Инвестиционна програма на Община Казанлък за 2015 година до 16:30 часа на 02.02.2015 година.
ІІІ. Определя срок по чл.96, ал.6 от Правилника за организацията и дейността дейността на ОбС за отразяване на предложенията за второ четене в проекта за решение и представянето му в окончателен вид, както следва:
- От вносителя – до 17:30 часа на 03.02.2015 година;
- От водещата комисия – до 17:30 часа на 04.03.2015 година.
ІV. Заседанието на Общинския съвет за второ четене и приемане на Бюджет и Инвестиционна програма на Община Казанлък за 2015 година да се проведе на 05.02.2015 година от 10:00 часа в залата за събрания на Общински съвет –Казанлък.
Настоящият акт да се изпрати на Областния управител на Област Стара Загора, Кмета на Община Казанлък и Обществения посредник в седемдневен срок от приемането му.
Препис от решението да сe изпрати на Районна прокуратура - Казанлък за Преглед по реда на общия надзор за законност.
Настоящият акт може да се върне за ново обсъждане на Общинския съвет по чл. 45, ал. 5, изр. 1 от ЗМСМА в седемдневен срок от получаването му.
Настоящият акт може да се обжалва в 14-дневен срок пред Административен съд – Стара Загора.
Адресат на акта: Кметът на Община Казанлък за всички задължени лица.
Участвали в поименно гласуване 30 общински съветници, от които „За” 26.
Вярно с оригинала!
ПРОТОКОЛИСТ: ПРЕДСЕДАТЕЛ НА ОбС: (п)
(Гл. спец. Д. КОЛЕВА) (НИКОЛАЙ ЗЛАТАНОВ)