РЕШЕНИЕ
№ 1235
взето на заседание на Общински съвет - Казанлък,
проведено на 05.02.2015 г., Протокол № 59
/Изм. с Решение №1293/06.04.2015 г.; Изм. с Решение № 1356/09.07.2015 г./
Относно: ОС_3464/30.01.2015 - Доклад от Галина Стоянова - Кмет на Община Казанлък с проект за решение относно второ четене и приемане Бюджет и Инвестиционна програма на Община Казанлък за 2015 година
Мотиви: Кметът на Община Казанлък докладва пред Общинския съвет: „В изпълнение на чл. 96, ал. 6 от Правилника за организацията и дейността на Общински съвет - Казанлък Ви представям ОКОНЧАТЕЛЕН ПРОЕКТ НА БЮДЖЕТ И ИНВЕСТИЦИОННА ПРОГРАМА НА ОБЩИНА КАЗАНЛЪК ЗА 2015 година, като са отразени приетите от нас като вносител писмени предложения по реда на чл.96 ал.5 от Правилника. Проектът за бюджет на община Казанлък се внася в рамките на срока, определен с Решение № 1209 от 29.01.2015 година на ОбС – Казанлък.
В периода след приключилото обсъждане на представения от нас Проект на Бюджет и Инвестицонна програма на Община Казанлък за 2015 година, настъпиха следните допълнителни нормативни изисквания, обстоятелства и предложения по разгледания и приет на първо четене документ, а именно:
1. Допълване и изменение на нормативната уредба:
1.1. РМС №23 от 16.01.2015 година за изменение и допълнение на Решение №633 на МС от 2014 година за приемане на стандарти за делегираните от държавата дейности с натурални и стойностни показатели през 2015 година, изменено и допълненос Решение № 801 на МС от 2014 година. РМС №24 от 16.01.2015 година за одобряване на промени в актуализираната средносрочна бюджетна прогноза за периода 2015-2017 година, одобрена с Решение №791 на МС от 2014 година.
1.2. РМС №24 от 16.01.2015 година за одобряване на промени в актуализираната средносрочна бюджетна прогноза за периода 2015-2017 година, одобрена с Решение на МС от 2014 година.
1.3. Постановление № 8 от 16.01.2015 година за изпълнението на Държавния бюджет на република България за 2015 година – публикувано в ДВ бр.6 от 23.01.2015 година.
1.4. Указание на МФ с изх.№ ФО – 1 от 26.01.2015 година относно съставянето и изпълнението на бюджетите на общините и на сметките за средства от Европейския съюз за 2015 година
2. Постъпили предложения по реда на чл.96, ал.5 от Правилника за организацията и дейността на Общински съвет – Казанлък :
2.1. Предложение от Консорциум „Обединение на автобусните превозвачи от община Казанлък“ – вх.№68-210-1 от 29.01.2015 година, относно преференциални пътувания на ученици и пенсионери от Община Казанлък.
2.2. Предложение от Кметовете на населените места на територията на община Казанлък – вх.№91-00-8 от 29.01.2015 година относно пътуване на пенсионери и други правоимащи с автобусен транспорт на територията на Община Казанлък.
2.3. Предложение от Директора на Общински театър „Любомир Кабакчиев“ – вх.№29-44-1 от 30.01.2015 година относно включване в Инвестиционната програма на Община Казанлък за 2015 година на позиция „Микробус – втора употреба“ за нуждите на театъра за сметка на собствения бюджет.
2.4. Предложение от Стефан Дамянов , общински съветник и Председател на ГУСВ, почетен член на СОЗР, град Казанлък – вх.№61-00-1 от 02.02.2015 година. относно включване на мероприятия в културния календар на Община Казанлък за 2015 година, във връзка с отбелязване на кръгли годишнини от важни за общината и страната събития.
2.5. Предложение от общинските съветници от Групата на БСП в Общински съвет Казанлък – вх. №61-01-56 от 02.02.2015 година относно приемане на второ четене на проект на Бюджет и Инвестиционна програма на Община Казанлък за 2015 година.
Имайки предвид публикуваните допълнителни нормативни документи и постъпилите Предложения в рамките на утвърдените срокове с Решение № 1209 от 29.01.2015 година на Обс Казанлък , Предлагам на Вашето внимание следното становище и предложения за окончателен Бюджет и Инвестиционна програма на Община Казанлък за 2015 година:
1. Във връзка с приложението на РМС №23 от 16.01.2015 година се коригират Приложение №7 и Приложение №8 за определяне на разходите за персонал на извънучилищно педагогическо учреждение на територията на Община Казанлък. Средствата, определени по ЗДБРБ за 2015 година за финансиране на извънкласни и извънучилищни дейности, определени в размер на 14 лева на ученик от дневна форма на обучение, се разпределят в съотношение 50:50 между училищата и ОДК „Свети Иван Рилски“ Казанлък съгласно Забележка 7 от цитираното РМС.
2. Във връзка с приложението на РМС №24 от 16.01.2015 година не настъпват промени в представения и приет на първо четене Бюджет и Инвестиционна програма на Община Казанлък за 2015 година. В Приложение №26 е представена Актуализирана Бюджетна прогноза за периода 2015-2017 година на постъпленията от местни приходи и на разходите за местни дейности, като е отразен проекта на Бюджет на Община Казанлък за 2015 година.
3. Във връзка с Приложението на ПМС №8 от 16.01.2015 година са отразени в проекта за решения текстовете относно осъществяването на целеви разходи по бюджета на Община Казанлък за 2015 година (Средства за СБКО, възстановяване на пътни разноски, разходи за представителни цели и т.н.).
4. Във връзка с приложението на Указанията на МФ относно съставянето и изпълнението на бюджетите на общините и на сметките за средства от ЕС за 2015 година, са отразени промени в Приложение № 11 и Приложение №12, като е добавена допълнителна колона за отразяване частта от преходните остатъци, която ще бъде насочена и използвана за финансиране на инвестиционни разходи. Всички останали Приложения са съобразени с изискванията на указанието.
5. Във връзка с постъпилите предложения по т.2.1. и 2.2., отнасящи се до преференциални пътувания на ученици и пенсионери от Община Казанлък - предложенията се приемат. Направени са нужните корекции в Приложение №6 и са осигурени средства в размер на 240 000 лева за изплащане на компенсации на автобусните превозвачи на територията на Община Казанлък. Допълнени са и необходимите текстове към предложения Проект за решение. Считаме, че направеното предложение ще допринесе както за подобряване на материалното състояние на жителите на Общината, попадащи в кръга на правоимащите, така и на техните семейства. Тази мярка ще допринесе и за подобряване на финансовото състояние на фирмите, предоставящи транспортни услуги на територията на Община Казанлък
6. Във връзка с постъпилото предложение от директора на ОТ „Любомир Кабакчиев“ - предложението се приема. Нанесени са необходимите промени в Приложение №13 и в Бюджета на културния институт за 2015 година – Приложение №31.
7. Във връзка с постъпилите предложения от г-н Стефан Дамянов:
7.1. Отнасящи се до отбелязване на кръгли годишнини от важни за Общината и страната събития – предложенията се приемат. В Календара на културните събития за 2015 година са заложени мероприятия за отбелязване на 70-годишнината от края наВтората световна война, 100 години от Първата световна война и честване на 25 години от Възстановяването на Съюза на офицерите и стажантите от запаса и резерва. Тези събития ще бъ.дат отбелязани по подходящ и достоен начин , като видът и обхватът на събитията се определя от обществен Инициативен комитет
7.2. Отнасящи се за осигуряване на служебен абонамент за 2015 година за 20 абонамента за вестник „Българско войнство“ и 10 абонамента за списание „Военен глас“ – предложението се приема. Разходите за абонамента са разчетени в разходите по дейност „Общинска администрация“.
8. Във връзка с постъпилите предложения от общинските съветници от Групата на БСП в Общински съвет – Казанлък:
8.1. Отнасящи се до намаляване на Плана за приходите от общински такси за позване на детски градини ( от 600 000 лева на 300 000 лева) и за приходите от Общински такси за ползване на детски ясли и други по здравеопазването ( от 124 000 на 62 000 лева) за сметка на намаляване разходите на ОП „Комунална дейност и поддръжка на инфраструктурата, без дейност „Чистота“ – предложенията не се приемат.
Видно е от предложения бюджет, че средствата, определени за издръжка на детските градини са в размер на 1 987 231 лева, осигурени от собствени приходи. Планираният размер на приходи от таксите, които трябва да бъдат внесени от родителите, както е отбелязано и от вносителите на предложението, е 600 000 лева. Това съставлява едва 30% от общия размер на планираната издръжка. Не трябва да се пропуска и заложеният размер на капиталовите разходи за ремонт на детски градини, финансиран от местни приходи – 192 432 лева.Общият размер на осигурените средства за финансиране на издръжката и капиталовите разходи на детските градини за сметка на местните приходи е в размер на 2 179 663 лева и от тази сума събраните такси представляват 27,5%. Подобно е и съотношението между планираните приходи от такси за ползване на детски ясли и планираните разходи за издръжка и дофинансиране на дейност ‚Детски ясли и детска млечна кухня“. Приходите от такси, в размер на 124 000 лева представляват 23,5% от планираната издръжка за детските ясли и Детска млечна кухня (издръжка - 514 010 лева и дофинансиране на разходите за персонал в размер - 12 000 лева)
8.2. Отнасящи се до ползване на част от преходния остатък (местни дейности) в размер на 2 100 000 лева да се използва за погасяване на част от банковия кредит от 4 млн.лева – предложението не се приема. От преходния остатък местни дейности , средства в размер на 1 768 415 лева се ползват за капиталови разходи. Предвидено е и погасяване на главница на ползвани инвестиционни заеми в размер на 591 432 лева. Това представлява 99.8% о общия размер на преходния остатък. По този начин се създава принадена стойност, като се подобрява транспортната и социална инфраструктура за живеещите и за гостите на Община Казанлък. съгласно Закона за публичните финанси, приходите от продажба на общинско имущество са целеви . Това се отнася и за преходните остатъци, преминаващи в бюджета за следващата година. В тази връзка е представеното Приложение №15 към настоящия документ.
8.3. Отнасящи се до осигуряване на средства в размер на 220 000 лева за намаляване с 50% на цената на картите за пътуване на ученици от 16 до 19 годишна възраст в Община Казанлък и за намаляване с 50% на картите за пътуване на пенсионери в община Казанлък – предложението допълва вече приетото предложение, инициирано от Консорциум „Обединение на автобусните превозвачи от община Казанлък“ и Кметовете на населените места на територията на Община Казанлък . В бюджета на Община Казанлък са осигурени средства в размер на 240 000 лева, както е отразено в т.5 от настоящия Доклад.
9. Предложението от Моника Динева в заседание на ПК по устройство на територията, инфраструктура, строителство и транспорт (за първо четене):
'В Приложение № 13 да се добави ул. 'Иван Недялков' от № 1 до № 15' – не се приема, предвижда се включване на по-късен етап.
10. В предложения окончателен проект на Бюджет и Инвестиционна програма на Община Казанлък за 2015 година са отразени всички настъпили промени на показателите за приходи, разходи, трансфери, временни безлихвени заеми, финансиране на бюджетното салдо.”
С мотивите изложени до тук Кметът на Общината предлага проект за решение, който се приема от общинските съветници.
Общински съвет - Казанлък, на основание чл. 21, ал. 1, т. 6 и чл. 52, ал. 1 от ЗМСМА, във връзка с чл. 27, ал. 4 и ал. 5 от ЗМСМА, чл. 39, чл. 94, ал. 2 и ал. 3 от Закона за публичните финанси, във връзка с разпоредбите на ЗДБРБ за 2015 година, ПМС № 8/16.01.2015 година и чл.19, ал. 2 от Наредба № 28 за условията и реда за съставяне на бюджетната прогноза за местни дейности, за съставяне, приемане, изпълнение, изменение и отчитане на общинския бюджет и за управление на общинския дълг,
Р Е Ш И:
Приема Бюджет и Инвестиционна програма на Община Казанлък за 2015 година, както следва:
1. По приходите в размер на 41 419 813 лв., съгласно Приложение №1:
1.1. За делегираните от държавата дейности – общо приходи в размер на 23 009 091 лева, в т.ч.
1.1.1. Обща субсидия за делегираните от държавата дейности в размер на 21 120 295 лева.
1.1.2. Преходен остатък от 2014 година в размер на 1 888 796 лева.
1.2. За местни дейности общо приходи в размер на 18 410 722 лева, в т.ч.:
1.2.1. Приходи за местни дейности съгласно Приложение №2, в размер на 11 848 784 лева, в т.ч.:
1.2.1.1. Данъчни приходи в размер на 3 765 500 лева.
1.2.1.2. Неданъчни приходи в размер на 8 083 284 лева.
1.2.2. Обща изравнителна субсидия за местни дейности от ЦБ в размер на 3 253 200 лева, в това число за зимно поддържане и снегопочистване на общински пътища - 65 700 лева.
1.2.3. Целеви субсидии от ЦБ за капиталови разходи в размер на 726 000 лева, в това число за изграждане и основен ремонт на общински пътища - 259 600 лева.
1.2.4. Трансфери между бюджети в размер на 196 580 лева.
1.2.5. Трансфери между бюджети и сметки за средства от ЕС в размер на (-) 124 000 лева.
1.2.6. Временни безлихвени заеми( нето) в размер на (-) 628 748 лева.
1.2.7. Заеми от банки и други лица в страната в размер на 1 165 128лева.
1.2.8. Друго финансиране в размер на (-) 391 430 лева.
1.2.9. Преходен остатък от 2014 година в размер на 2 365 208 лева.
2. По разходите в размер на 41 419 813 лв.:
2.1.За делегираните от държавата дейности – общо разходи в размер на 23 009 091 лева, разпределени по функции и дейности, съгласно Приложение №6
2.2.За местни дейности - общо разходи в размер на 18 410 722 лева, в т.ч.:
2.2.1. За местни дейности в размер на 17 675 486 лева, разпределени по функции, дейности и параграфи съгласно Приложение № 7.
3.2.2. За допълнително финансиране със средства от собствените приходи и от изравнителната субсидия, на делегираните от държавата дейности в размер на 735 236 лева, разпределени по функции, дейности и параграфи съгласно Приложение № 8.
3. Приема Плана за 2015 година по бюджетните взаимоотношения, временните безлихвени заеми и финансирането, съгласно Приложения № 3, № 4 и № 5.
4. Утвърждава максимален размер на новите задължения за разходи, които могат да бъдат натрупани през 2015 година по бюджета на общината, като наличните в края на годината са в размер на 1 784 965 лева.
5. Утвърждава максимален размер на ангажиментите за разходи, които могат да бъдат поети през годината, като наличните към края на годината поети ангажименти за разходи не могат да надвишават 10 709 790 лева.
6. Утвърждава План–график за размера и сроковете за разплащане на просрочените задължения от предходната година, които ще бъдат разплатени от бюджета за текущата година – Приложение № 9.
7. Определя размера на просрочените вземания, които се предвижда да бъдат събрани през бюджетната година в размер на 120 000 лева.
8. Приема отчет и разчет за общинския дълг съгласно Приложение №10, както следва:
8.1. Приема годишен отчет на общинския дълг към 31.12.2014 година (чл. 9 от ЗОД) в размер на 8 939 542 лева.
8.2. Приема разчет за поемане на нов общински дълг през 2015 година в размер на 4 063 427 лева.
8.3. Приема разчет за максимален размер на общинския дълг към 31.12.2015 година (чл. 39 от ЗПФ) 11 370 768 лева, съгласно Приложение № 10.
9. Утвърждава разпределение на преходния остатък за 2014 година:
● за делегираните от държавата дейности - Приложение № 11.
● за местни дейности - Приложение № 12.
10. Приема Инвестиционна програма на Община Казанлък за 2015 година в размер на 6 107 577 лева – Приложение № 13.
11. Утвърждава разчет за разпределението на целевата субсидия за капиталови разходи и за изграждане и ремонт на общински пътища , определена със Закона за държавния бюджет за 2015 година, по обекти за строителство и основен ремонт, за придобиване на материални и нематериални дълготрайни активи и за проучвателни и проектни работи в размер на 726 000 лева, съгласно Приложение №14.
12. Утвърждава Разчет за разпределението на средствата от приходи от сделки за разпореждане с имоти, общинска собственост и приватизация по обекти за финансиране на изграждането, за основен и текущ ремонт на социална и техническа инфраструктура, както и за погасяване на ползвани заеми за финансиране на проекти на социалната и техническата инфраструктура и за погасяване на главница на инвестиционни заеми, съгласно Приложение №15.
13. Утвърждава Културен календар на Община Казанлък за 2015 година и средства в размер на 180 000 лева за реализирането му, съгласно Приложение № 16.
14. Утвърждава Спортен календар на Община Казанлък за 2015 година и средства в размер на 63 000 за реализирането му, съгласно Приложение № 17.
15. Утвърждава целеви субсидии за нефинансови предприятия и организации с нестопанска цел:
15.1. Разходи в размер на 240 000 лева за осигуряване на компенсации на автобусните превозвачи от Община Казанлък за допълнително намаление на билети и карти за пътуване на лица, получаващи пенсия за изслужено време и старост.
15.1.1. Пенсионерите с постоянен адрес на територията на община Казанлък, с право на пътуване с допълнително намаление, извън разпоредбите на ПМС №66/1991 год., като заплащат 50% от цената на билета или абонаментната карта. Допълнителното намаление е за сметка на превозвачите и Община Казанлък.
15.1.2. Общински съвет Казанлък упълномощава Кмета на Община Казанлък да сключи споразумение с превозвачите на територията на Община Казанлък за определяне на правата и задълженията на двете страни за осъществяване на дейностите по финансиране на допълнителното намаление, извън разпоредбите на ПМС № 66/1991 год.
15.2. Разходи в размер на 220 000 лева за подпомагане дейността на спортните клубове по ред, определен в Наредбата за финансиране на спортните клубове. Средствата да бъдат разпределени от комисия, определена със Заповед на Кмета на Община Казанлък и с участието на представители на Общински съвет Казанлък.
16. Утвърждава разходи за 2015 година в размер на 270 000 лева, разпределени по кметства и кметски наместничества, съгласно Приложение № 18.
16.1. В рамките на утвърдените средства са включени до 2000 лева за празник на населеното място и до 600 лева за зимно почистване на улиците и площадите на населените места.
16.2. Средствата се разходват на база утвърдена план-сметка.
17. Утвърждава Календар на туризма на Община Казанлък за 2015 година и средства в размер на 50 000 лева за реализирането му, съгласно Приложение № 19.
18. Утвърждава План за разходите за клубове на пенсионера, инвалида и други в размер на 34 890 лева и Календар на общински инициативи за хора в неравностойно положение и средства за реализирането му в размер на 3 500 лева, съгласно Приложение № 20.
19. Утвърждава Календар на международната дейност на Община Казанлък за 2015 година и средства в размер на 78 208 лева за реализирането му, съгласно Приложение № 21.
20. Утвърждава Младежки календар на Община Казанлък за 2015 година и средства в размер на 30 000 лева, съгласно Приложение № 22.
21. Утвърждава разходи в размер на 11 800 лева за плащане на членски внос за участие в неправителствени организации – Национално сдружение на общините в Република България и Националната асоциация на председатели на общински съвети в Република България.
22. Утвърждава общ размер на разходите по бюджета на Обществения посредник в размер на 29 000 лева.
23. Утвърждава Списък на разпоредителите с бюджет от по-ниска степен за 2015 година, съгласно Приложение № 23.
24. Утвърждава числеността и средствата за работна заплата на персонала от общинския бюджет съгласно чл.21, ал.2, т.5. от Закона за местното самоуправление и местната администрация - Приложение № 24.
25. Утвърждава Индикативен годишен разчет за сметките за средства от Европейския съюз - Приложение № 25.
26. Утвърждава Актуализирана бюджетна прогноза за периода 2015-2017 година – Приложение № 26.
27. Дава следните права на разпоредители с бюджет от по-ниска степен:
27.1. Дава право на делегиран бюджет на ЦДГ и ОДЗ на територията на Община Казанлък, определен съгласно формула на база на утвърден Единен стандарт за издръжка на едно дете.
27.2. Дава право на делегиран бюджети и утвърждава Бюджети на културните институти в Община Казанлък,както следва.
27.2.1. Исторически музей „ Искра“ - Приложение № 27.
27.2.2. ЛХМ „Чудомир“ - Приложение № 28.
27.2.3. Общинска библиотека „Искра“ - Приложение № 29.
27.2.4. Художествена галерия - Приложение № 30.
27.2.5. Общински театър „Любомир Кабакчиев“ - Приложение № 31.
28. Определя следните лимити за разходи и правила през 2015 година:
28.1. Средствата за социално-битово и културно обслужване на персонала се определят в размер до 3 на сто от плановите разходи за заплати на лицата, назначени по трудови правоотношения. В общия размер на средствата са включени и дължимите осигурителни вноски и данъци за сметка на работодателя. Начинът на използване на средствата се определя с решение на общото събрание на работниците и служителите.
28.2. Лимит разходи за представителни цели:
28.2.1. Кмет на Община Казанлък – 12 000 лева.
28.2.2. Председател на Общински съвет Казанлък – 12 000 лева
28.3. Детска млечна кухня доставя храна за децата в населените места на Община Казанлък при минимален норматив 10 деца за населено място.
28.4. Дневен стойностен оклад за хранене в ЦДГ, ОДЗ и детски ясли – в размер до 3,60 лева с ДДС.
28.5. Определя средства в размер на 30 000 лева за изпълнение на Общинската програма за закрила на деца с изявени дарби.
29. Разходи за помощи за погребения в размер на 2000 лева за следните категории лица, починали и погребани на територията на община Казанлък:
29.1. Самотни лица, без близки и роднини.
29.2. Бездомни.
29.3. Безпризорни лица.
29.4. Лица, регистрирани в общинските служби за социално подпомагане.
30. Разходи за помощи по т.29 в размер на 140 лева без ДДС за следните услуги:
● Некролог 6 броя - 2 лв.
● Ковчег и надгробен знак - 68 лв.
● Превоз на покойника - 12 лв.
● Изкопаване и заравяне на гроб - 58 лв.
31. Помощи по решение на Общинския съвет в размер на 8 000 лв., които се разпределят за следните случаи:
31.1. За лечение на служители от бюджетната сфера в особено тежко здравословно състояние в размер до 400 лв.
31.2. Еднократна помощ в случаите, когато НЗОК не поема пълния размер на операцията, скъпоструващи изследвания или пълния размер на медикаментозното лечение, в размер до
400 лв.
31.3. Еднократна помощ при особено тежки или извънредни ситуации в размер до 400 лв.
31.4. Право на подпомагане по т. 31 се ползва веднъж на 3 /три/ години.
32. Помощи по решение на Общинския съвет за финансиране на процедури „Инвитро“ за семейства и лица с репродуктивни проблеми – 8 000 лв.
33. Упълномощава Кмета на Общината да утвърди Поименен списък на лицата по чл. 40в от Закона за народната просвета, имащи право на транспортни разходи съгласно действащата Наредба №1 от 23.05.2014 година за условията и реда за възстановяване на част от транспортните разходи на педагогическия персонал в детските градини, училищата и обслужващите звена.
34. Утвърждава Бюджет на Общинско предприятие „Комунална дейност и поддръжка на инфраструктурата“, съгласно Приложение №32
35. Изменя приходната сметка на Община Казaнлък, одобрена с Решение № 1165/17.12.2014 г. , съгласно Приложение № 33, като:
35.1. Увеличава общия размер на прихода с преходният остатък от събраните ТБО през 2014 година, в размер на 83 000 лева;
35.2. Увеличава разходите по сметосъбирането с 83 000 лева.
36.Оправомощава Кмета на община Казанлък да извършва компенсирани промени, както следва:
36.1. В частта за делегираните от държавата дейности - между утвърдените показатели за разходите в рамките на една дейност, с изключение на дейностите на делегиран бюджет, при условие че не се нарушават стандартите за делегираните от държавата дейности и няма просрочени задължения в съответната делегирана дейност;
36.2. В частта за местните дейности - между утвърдените разходи в рамките на една дейност или от една дейност в друга, без да изменя общия размер на разходите.
36.3. В изпълнение на правомощията си по предходните точки Кметът издава заповеди.
36.4. Кметът извършва съответните промени по бюджета на общината, включително по бюджетите на второстепенните разпоредители с бюджет към него, в рамките на компенсираните промени.
36.5. След извършване на промени по реда на т.36.1. и т.36.2, както и на тези по чл. 112, ал. 5 от ЗПФ, Кметът представя в Общинския съвет актуализирано разпределение на променените бюджети тримесечно по определен от Общинския съвет ред.
37. Възлага на Кмета на Община Казанлък:
37.1. Да определи бюджетите на второстепенните разпоредители с бюджет.
37.2. Да утвърди бюджетите на второстепенните разпоредители с бюджет.
37.3. Да организира разпределението на бюджета по тримесечия и да утвърди разпределението.
37.4. Да информира Общинския съвет в случай на отклонение на средния темп на нарастване на разходите за местни дейности и да предлага конкретни мерки за трайно увеличаване на бюджетните приходи и / или трайно намаляване на бюджетните разходи.
37.5. Да включва информацията по чл.125, ал.4 от ЗПФ в тримесечните отчети и обяснителните записки към тях.
37.6. Да разработи детайлен разчет на сметките за средства от Европейския съюз по отделните общински проекти, в съответствие с изискванията на съответния управляващ органи на Министерство на финансите.
37.7. Да определи конкретните правомощия и отговорности на ръководителите на Второстепенни разпоредители с бюджет със своя заповед
38. Упълномощава Кмета на Общината да предоставя временни безлихвени заеми от временно свободни средства по общинския бюджет и от сметките за средства от Европейския съюз за авансово финансиране на плащания по проекти, финансирани със средства от ЕС и по други международни програми, включително и на бюджетни организации, чиито бюджет е част от общинския бюджет.
38.1. За всеки отделен случай Кметът на общината договаря или определя срок за погасяване на заема, в съответствие с изискванията на финансиращия орган, но не по-късно от края на 2015 година.
38.2. При предоставянето на временни безлихвени заеми от временно свободни средства по общинския бюджет, да се спазват изискванията на чл.126 от ЗПФ.
38.3. При предоставянето на временни безлихвени заеми от временно свободни средства от сметките за средства от ЕС, да се спазват изискванията на чл.104, ал.1, т.4 от ЗПФ
38.4. При всички останали случаи, при възникване на потребност от предоставяне на временни безлихвени заеми, Кметът на общината внася предложение за предоставянето им по решение на Общинския съвет.
39. Определя следните приоритети и последователност на плащанията в Общината:
39.1. При делегираните от държавата дейности – средствата се използват по предназначението, за което са предоставени, като приоритетни са разходите за стипендии и трудови възнаграждения.
39.2. При дейности, финансирани от местни приходи – средствата се ползват при следната последователност и приоритети:
● трудови възнаграждения;
● разходи по проекти, финансирани от ЕС;
● главница и лихви по заеми;
● плащания по план-график за просрочените задължения, утвърден от Общински съвет;
● текуща издръжка и субсидии за организации с нестопанска цел.
40. Упълномощава Кмета на Община Казанлък:
40.1.Да разработва и възлага подготовката на общински програми и проекти и да кандидатства за финансирането им със средства по структурни и други фондове на Европейския съюз и на други донори, по национални програми и от други източници за реализиране на годишните цели на Община Казанлък за изпълнение на Общинския план за развитие.
40.2. Да кандидатства за средства от централния бюджет и други източници за финансиране и съфинансиране на общински програми и проекти.
41. Приема за Сведение Протокола от публичното обсъждане на проекта за бюджет на Община Казанлък за 2015 година, съгласно Приложение № 34.
Настоящият акт да се изпрати на Областния управител на Област Стара Загора, Кмета на Община Казанлък и Обществения посредник в седемдневен срок от приемането му.
Препис от решението да сe изпрати на Районна прокуратура - Казанлък за Преглед по реда на общия надзор за законност.
Настоящият акт може да се върне за ново обсъждане на Общинския съвет по чл. 45, ал. 5, изр. 1 от ЗМСМА в седемдневен срок от получаването му.
Настоящият акт може да се обжалва в 14-дневен срок пред Административен съд – Стара Загора.
Адресат на акта: Кметът на Община Казанлък за всички задължени лица;
Участвали в поименно гласуване 30 общински съветници, от които „За” 22.
Вярно с оригинала!
ПРОТОКОЛИСТ: ПРЕДСЕДАТЕЛ НА ОбС: (п)
(Гл. спец. Л. ПОПОВА) (НИКОЛАЙ ЗЛАТАНОВ)