РЕШЕНИЕ
№442
взето на заседание на Общински съвет - Казанлък,
проведено на 22.04.2025 г., Протокол №34
Относно: ОС_1383/17.04.2025-Доклад от Николай Златанов - председател на ОбС Казанлък, с проект за решение относно повторно обсъждане на Решение №419/27.03.2025 г. прието на заседание на Общински съвет - Казанлък, проведено на 27.03.2025 г.
Мотиви: Вносителят докладва пред Общински съвет: „На проведеното заседание на ОбС - Казанлък през месец март, разгледахме Доклад с вх. №ОС-1255/12.03.2025 г. на общинска администрация, касаещ откриване на процедура по приватизация на общински нежилищен имот, представляващ - Самостоятелен обект в сграда с идентификатор 35167.504.62.1.1, (кв.214, УПИ VI - „За културна и обществена дейност“), гр. Казанлък, ул. „Цар Иван Шишман“, ет. 1.
В законоустановения срок, в деловодството на ОбС - Казанлък беше депозирана Заповед №АК-01-ЗД-19/08.04.2025 г. на Областния управител на област- Стара Загора, с която на основание чл.45, ал.4 от ЗМСМА връща за ново обсъждане, като незаконосъобразно наше Решение №419/27.03.2025 г.
Като мотиви за оспорването се сочи, че:
„Съгласно чл.3, ал.3, т.2 от ЗПСК извън случаите по ал.1 и по ал.2, изречение първо, решение за приватизация се приема от общинските съвети - за търговски дружества с общинско участие, включени в списъка по ал.2, изречение второ, обособени части от имуществото на търговски дружества с повече от 50 на сто общинско участие в капитала и обекти по чл.1, ал.2, т.6 от закона. Следователно цитираната разпоредба, послужила като правно основание за приемане на решението дава правомощия на общинския съвет да приеме решение за приватизация само в изрично и изчерпателно изброените в същата хипотези. Макар и общинският съвет да не посочва изрично коя от изброените в чл.3, ал.3, т.2 от ЗПСК хипотези е имал предвид, може да се направи извод, че с така приетото решение се визират обекти по чл.1, ал.2, т.6 от закона. Съгласно разпоредбата на чл.1, ал.2, т.6 от ЗПСК приватизация е прехвърляне чрез продажба на български физически или юридически лица с под 50 на сто държавно и/или общинско участие в капитала или на чуждестранни лица на собствеността на общински нежилищни имоти, невключени в имуществото на общински търговски дружества, които се използват за стопански цели (магазини, ателиета, складове, сервизи, цехове и др.), както и незавършени обекти на строителството, невключени в имуществото на общински търговски дружества. Текстът на нормата включва 2 вида обекти, като по отношение на първите законодателят е въвел изискване за кумулативно наличие на три предпоставки - имотите да са общински нежилищни, да не са включени в имуществото на общински търговски дружества, и да се използват за стопански цели. От приложения акт за частна общинска собственост за самостоятелен обект в сграда с идентификатор 35167.504.62.1.1 се установява, че същият е общински нежилищен имот и не е включен в имуществото на общински търговски дружества, но липсват данни същият да се използва за стопански цели. Липсата на доказателства, че към момента на приемане на решението имотът се използва за стопански цели е пречка за приложимост на избрания от общинския съвет ред по ЗПСК за разпореждане с общинския имот. В този смисъл Решение №152 от 06.01.2016 г. на ВАС по адм. д. №6503/2015 г., Решение №11537 от 03.11.2015 г. на ВАС по адм. д. №6502/2015 г., Решение №7130 от 21.05.2012 г. на ВАС по адм. д. №15379/2011 г.“
Съгласно становище на г-жа Галина Стоянова - кмет на община Казанлък, депозирано с вх. №1371/16.04.25г. на общински съвет: „При управление и разпореждане с общинска собственост, Община Казанлък е задължена и спазва всички закони съдържащи относими правни норми. За да предложи продажба по реда на ЗПСК сме счели, че приложимия ред е този. Безспорно процесния имот е с нежилищно предназначение и не е включен в капитала на търговско дружество. Съгласно чл.11, ал.2 от Закона за общинската собственост Имоти и вещи - общинска собственост, се използват съобразно предназначението им и за нуждите, за които са предоставени. Принципно ЗПСК предвижда, и по-усложнена процедура и по-голяма публичност. След като Областният управител твърди, че приложимият ред е не този по ЗПСК, а реда предвиден в Закона за общинската собственост, за Община Казанлък е без значение кой ред ще бъде приложен.“
С оглед изложено и с цел избягване на потенциални съдебни оспорвания, кмета изразява становище Решение №419/27.04.2025 год. да бъде отменено от Общински съвет Казанлък.
По силата на чл.45, ал.9 от ЗМСМА, общинският съвет може да отмени, да измени или да приеме повторно върнатия за ново обсъждане акт.
Предвид на това и с оглед на изложените по-горе съображения, предлагам на ОбС да отмени свое Решение №419/27.03.2025 г.
Настоящият проект за решение предлагам за разглеждане, като неотложен въпрос по реда на чл.53, ал.3 от Правилника за работата на ОбС - Казанлък /ПОДОСНКВОА/, поради факта, че срокът за произнасяне от общинския съвет по заповедта на областния управител, изтича на 23.04.2025 г.“
Общински съвет - Казанлък, на основание чл.45, ал.9 от Закона за местното самоуправление и местната администрация и чл.53, ал.3 от Правилника за организацията и дейността на общинския съвет, неговите комисии и взаимодействието му с общинската администрация,
Р Е Ш И:
Отменя Решение №419/27.03.2025 г. прието на заседание на Общински съвет - Казанлък, проведено на 27.03.2025 г.
Настоящият акт да се изпрати на Областния управител на Област Стара Загора и Кмета на Община Казанлък в седемдневен срок от приемането му.
Препис от решението да сe изпрати на Районна прокуратура - Казанлък за преглед по реда на общия надзор за законност.
Настоящият акт може да се обжалва в 14-дневен срок пред Административен съд – Стара Загора.
Адресат на акта: Кметът на Община Казанлък и Областен управител на област - Стара Загора.
Участвали в поименно гласуване 31 общински съветници, от които „За” 31.
Вярно с оригинала!
ПРОТОКОЛИСТ: ПРЕДСЕДАТЕЛ НА ОбС: (п)
(Ст. експерт Т. ИВАНОВА) (НИКОЛАЙ ЗЛАТАНОВ)