• BG
  • EN
Достъпност
  • Общински съвет
  • Контакти
  • Подай сигнал
  • КАЗАНЛЪК ДНЕС:0℃
Герб на община Казанлък
Община Казанлък
официален уеб сайт
  • Администрация
    • Кмет
      • Галина Стоянова
        Галина Стоянова Кмет на Община КазанлъкГерб на община Казанлък
      • Биография
      • Правомощия
      • Управленски програми
      • Отчети
      • Приемен ден
    • Администрация
      • Структура
      • Заместник – кмет
      • Секретар
      • Записване за приемен ден
      • Кметове на кметства
      • ЗПК
      • Сигнали по ЗЗЛПСПОИН
      • Административни актове
      • Телефонен указател
    • История
      • Историческа справка
      • Галерия
      • Почетни граждани
      • Карта на Община Казанлък
    • Международни връзки
      • Побратими градове
      • Приятелски градове
      • Международно сътрудничество
      • Членство на Казанлък в международни организации
  • Информация
    • Административно обслужване
    • Култура
    • Туризъм
    • Образование
    • Спорт
    • Социални дейности
    • ГРАО
    • Местни приходи
    • Общинска собственост
    • Бюджет
    • Стратегическо планиране
    • Проекти
    • Устройство на територията
    • Екология
    • Транспорт
    • Общински предприятия
    • Индустриална зона
    • Портал за младежта
    • Етажна собственост
  • За гражданите
    • Административно обслужване
    • Обществено обсъждане
    • Туристически портал
    • Паркиране
    • Електронни услуги
    • Телефонен указател
    • Културен календар – събития
    • Достъп до обществена информация
    • Прием в Детски градини и Детски ясли
    • Прием в първи клас
  • За бизнеса
    • Административно обслужване
    • Профил на купувача
    • Търгове
    • Обществено обсъждане
    • Индустриална зона
  • Актуално
    • Новини
    • Събития
    • Обяви и съобщения
    • Профил на купувача
    • Търгове
    • Кариера
    • Обществено обсъждане
    • Спортен календар
Казанлък днеспонеделник, 19 май 2025 г.
  • Начало
  • Кмет
  • Правомощия
21 април 2012 г.
298

ПРАВОМОЩИЯ НА КМЕТА НА ОБЩИНАТА

 

Кметът на общината:

1.  ръководи цялата изпълнителна дейност на общината;

2.  насочва и координира дейността на специализираните изпълнителни органи

3.  внася за одобрение от общинския съвет структурата на общинската администрация;

4.  назначава и освобождава от длъжност заместник-кметовете на общината, кметските наместници, ръководителите на звената на издръжка на общинския бюджет, служителите на общинската администрация с изключение на тези по чл. 46, ал. 1, т. 4 от ЗМСМА и налага предвидените от закона дисциплинарни наказания;

5.  отговаря за опазване на обществения ред, като за осигуряването му издава писмени заповеди, задължителни за началниците на съответните полицейски служби;

6. организира и отговаря за разработването и изпълнението на общинския бюджет и определя второстепенните разпоредители с бюджетни  средства;

7. организира изпълнението на дългосрочни програми;

8. организира изпълнението на решенията на Общински съвет и внася отчет за изпълнението им два пъти годишно. Изпраща на Общински съвет актовете си, издадени в изпълнение на неговите решения в 3-дневен срок от издаването им;

9. организира изпълнението на задачите, които произтичат от законите, от актовете на Президента на републиката и на Министерския съвет;

10. възлага изпълнението на свои функции на кметовете на кметствата, координира и осъществява контрол за целесъобразността и законосъобразността при тяхното изпълнение. Осъществява контрол по законосъобразността на актовете и действията на кметовете на кметства при изпълнението на техните правомощия и налага предвидените административни наказания;

11.  поддържа връзка с политическите партии, обществените организации и движения, както и с други органи на местното самоуправление в страната и чужбина;

12.  председателства съвета по сигурност;

13.  възлага или разрешава изработването на устройствени планове и техните изменения за територията на общината или за част от нея и одобрява определени  устройствени планове при условията и по реда на Закона за устройство на територията и организира изпълнението им;

14.  изпълнява функциите на длъжностно лице по гражданско състояние и може да възлага тези функции с писмена заповед на кметовете на кметства, които се поддържат регистри за гражданско състояние и на други длъжностни лица от общинската администрация;

15.  осигурява организационно-техническото обслужване на Общинския съвет и участва в заседанията им с право на съвещателен глас ;

16.  утвърждава устройствен правилник на общинската администрация след приемане на структурата и числеността на  персонала от Общинския съвет;

17.  осъществява правомощията си по придобиване, управление и разпореждане с общинското имущество, не включено в капитала на общински фирми по ред и условия, регламентирани в ЗОС;

18.  изпълнява функциите на орган по настойничество и попечителство и може да възлага тези функции с писмена заповед на заместник-кмет или секретаря на общината;

19.  определя наименованието на длъжностите на държавните служители и разпределението им по групи и рангове, съгласно Единния класификатор на длъжностите в администрацията приет от Министерски съвет на основание чл.2, ал. 2 от Закона за държавния служител (ЗДС)]

20.  присъжда ранговете на държавните служители, съгласно чл. 74 от ЗДС;

21.  утвърждава длъжностното разписание на служителите в общинската администрация;

22.  представя пред ОбС програма за управление за срока на мандата, както и годишен отчет за изпълнението и;

23.  организира развитието на партньорски  отношения с общини от страната и чужбина и с неправителствени организации;

24. представлява общината пред физически и юридически лица и пред съда;

25. оказва съдействие на етажните собствености техните управителни органи при условията и по реда на Закона за управление на етажната собственост;

Кметът на общината осъществява и други функции, определени със закон, подзаконов нормативен акт или с решение на Общински съвет.

Кметът на общината, в случаите, определени от закона, изпълнява и функции, възложени му от централните държавни органи.

В изпълнение на своите правомощия кметът на общината издава заповеди.

 

Кмет

  • Приемен ден
  • Биографична справка
  • Правомощия
  • Управленска програма
  • Годишни отчети и публикации
Герб на община Казанлък
Община Казанлък
официален уеб сайт

гр. Казанлък, 6100, бул. "Розова Долина" 6

0431/98201 - Технически сътрудник на кмета

0431/98201 - факс

mayor@kazanlak.bg

Община Казанлък в социалните медии
  • Център за административно обслужване на гражданитеРаботно време: делнични дни от 8:30ч. до 17:00ч.
  • КметстваРаботно време: делнични дни от 8:00ч. до 17:00ч.
  • Общинска администрацияРаботно време: делнични дни от 8:30ч. до 17:30ч. с почивка от 12:30ч. до 13:30ч.
Горещ телефон за сигнали
0 700 400 56

Контакти

  • ГРАО:0431/98346;
  • Местни приходи:0431/98373, 0431/98497;
  • Общо деловодство:0431/98248, delovodstvo@kazanlak.bg;
  • Деловодство "Технически услуги":0431/98256;
  • Общинско предприятие „КД и ПИС“:0431/63880;
  • Домашен социален патронаж:0431/63470;
  • Общински приют за бездомни кучета:0887311884;
  • Балканинвест - гаражи:0877431220;
  • Транспорт:0885347723;
Защита на личните данни
Дарителска сметкаТелефонен указател
Телефонен указател
Карта на сайта
Община Казанлък © 2025. Всички права запазени.